اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

درآمدهای غیرنقدی؛ برگ برنده شهرداری تهران در توسعه ناوگان عمومی

درآمدهای غیرنقدی؛ برگ برنده شهرداری تهران در توسعه ناوگان عمومی
ناصر امانی گفت: درآمدهای غیرنقدی، تهاتر و فروش اوراق مشارکت برگ برنده شهرداری در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر امانی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به حادثه روز گذشته و برخورد دو قطار شهری در تهران، اظهار کرد: اعضای شورای ششم از ابتدای فعالیت خود همواره بر ضرورت نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید دارند.

وی با اشاره به درهم تنیدگی دو معضل ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهر تهران، گفت: یکی از راهکارهای اساسی حل این مشکلات، توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود بخشیدن به کیفیت خدمات در ناوگان اتوبوسرانی و مترو است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وقوع برخی حوادث مانند حادثه روز گذشته و برخورد دو قطار شهری بر حساسیت‌ها در این باره افزوده است، بیان کرد: با توجه به ضرورت‌های فوری، اعضای شورا ضمن مخالفت با کاهش اعتبارات حوزه حمل و نقل عمومی در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۱، در قالب تبصره‌ای شهرداری تهران را مکلف کرده‌اند که مازاد درآمد بیش از سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان را در حوزه‌های عمران و حمل و نقل عمومی هزینه و سرمایه‌گذاری کند.

امانی خاطرنشان کرد: از سویی تنها مجوز شورای ششم برای فروش یک قطعه ملک از املاک شهرداری تهران و صرف منابع حاصل از آن برای ساخت پارکینگ و حوزه حمل و نقل عمومی صادر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری‌های مجدانه اعضای شورای شهر با هدف کاستن از مشکلات حوزه حمل و نقل و به تبع آن مسائل ترافیکی و آلودگی هوا، افزود: اگرچه با بررسی‌های کارشناسان علت حادثه روز گذشته دو قطار شهری عامل انسانی اعلام شد، اما شورایی‌ها همه تلاش خود را بر حل کاستی‌ها در این زمینه متمرکز کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران برای حوزه حمل و نقل عمومی و تحقق کمتر از هزار میلیارد تومان آن، ادامه داد: یکی از اشتباهاتی که در شورای پنجم در این زمینه رخ داده، تعیین سهم تنها ۲۰ درصدی از محل منابع غیرنقدی برای این منظور بوده است.

امانی گفت: متاسفانه در شورای پنجم از درآمدهای غیرنقدی و تهاتر هیولایی ساخته بودند، حال آنکه در ادوار پیشین بیشترین کار عمرانی و توسعه حمل و نقل عمومی از طریق تهاتر و منابع غیرنقدی اجرایی و انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین معتقدم شهرداری باید به سمتی حرکت کند که بخشی از خدمات و برنامه‌های خود را از طریق درآمدهای غیر نقدی، تهاتر و فروش اوراق مشارکت اجرایی کرده و به پیش ببرد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های عظیمی در شهرداری در حوزه‌ غیرنقدی وجود دارد، عنوان کرد: بنابراین بایستی به سمت استفاده شفاف و اصولی از پتانسیل‌های این حوزه رفته و از آن به نحو مطلوب در راستای کمک به توسعه و عمران شهری بهره ببریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه