اخبار داغ

به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن؛

سیستان و بلوچستان پیشتاز در احداث طرح نهضت ملی مسکن/ زمینی برای ساخت ۸۵هزار واحد مسکونی اختصاص یافت

سیستان و بلوچستان پیشتاز در احداث طرح نهضت ملی مسکن/ زمینی برای ساخت ۸۵هزار واحد مسکونی اختصاص یافت
به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب تامین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، طرح جهش تولید مسکن یا مسکن حمایتی با روی کار آمدن دولت سیزدهم در حالی آغاز شد که این سومین طرح برای ساخت مسکن توسط دولت ها به شمار می رود و قرار است برای افراد فاقد مسکن ساخته شود تا تبعیض و طبقات اجتماعی در کشور کاهش پیدا کند.

در همین راستا شامگاه گذشته حسین مدرس خیابانی در سومین نشست شورای تامین مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، بیان کرد: تاکنون اقدامات ارزشمندی را در زمینه تامین زمین به ویژه در شهرهای بزرگ با تراکم جمعیتی بالا از طریق الحاق اراضی به محدوده قانونی شهرها و تغییر کاربری زمین ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همزمان با تامین زمین طرح های تفکیکی آنها انجام و مصوبات آنها اخذ شده است، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پیشتاز در احداث طرح نهضت ملی مسکن، تا دوسال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی این پروژه ملی ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ۲۸ مهرماه سالجاری تاکنون افزون بر ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و این روند همچنان تا ۱۵ دیماه ادامه دارد.

مدرس خیابانی افزود: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه دولت سیزدهم بشمار می رود ضروری است همه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

وی بر تامین مسکن خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار حمایت پذیر نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از طریق طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: این طرح علاوه بر خانه دار کردن دهک های پایین جامعه سبب اشتغالزایی بخش قابل توجه از افراد جویای کار استان می شود.

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از استاندار و سایر دستگاه های اجرایی استان در زمینه تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان قدردانی کرد.

عطاء الله اکبری، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون هزار و ۸۳۹ هکتار زمین در سراسر استان برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

 وی افزود: به منظور تسریع احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان اراضی مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار گردیده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه