اخبار داغ

هیاهوی شبکه‌های اجتماعی و بمباران اخبار منفی؛

از شایعه تا واقعیت سرانه بودجه استان‌ها در لایحه ۱۴۰۱/ وقتی پمپاژ نااُمیدی در جامعه مانع تحقق پیشرفت‌ها می‌شود

از شایعه تا واقعیت سرانه بودجه استان‌ها در لایحه ۱۴۰۱/ وقتی پمپاژ نااُمیدی در جامعه مانع تحقق پیشرفت‌ها می‌شود
این روزها در پی تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور به مجلس شاهد پمپاژ نااُمیدی و بمباران اخبار منفی در فضای مجازی هستیم؛ شایعاتی که بدون تردید قصد عاملان انتشار آن عدم تحقق پیشرفت جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ این روزها تصویری با عنوان "سهم استان ها بر اساس سرانه بودجه ۱۴۰۱ چقدر می شود؟" در فضای مجازی به صورت گسترده در حال انتشار است و اعلام شده که اگر بودجه هر استان را تقسیم بر جمعیت همان استان کنیم، سرانه بودجه استانی هر فرد به دست می آید.

بر اساس این تصویر برای برخی استان های پر جمعیت و محروم مانند سیستان و بلوچستان سهم هر فرد از سرانه بودجه ۱۴۰۱، زیر ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده، ماجرایی که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و هجمه های زیادی را از سوی کاربران به همراه داشته و به بحث جدی مردمی تبدیل شده است.  

تصویری که خیلی ها بدون توجه به این که اصل ماجرا چه بوده در انتشار گسترده آن همکاری کردند، گویا قصد دارند که با پمپاژ نااُمیدی در جامعه مانع تحقق پیشرفت ها شوند، در همین راستا و به منظور شفاف سازی موضوع با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت و گویی انجام شد.

اما واقعیت ماجرا ...

مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در این باره بیان کرد: اینفوگرافی مبنی بر این که سهم جمعیت هر استان بر اساس سرانه بودجه ای در لایحه ۱۴۰۱ چقدر است؟  طراحی شده و این روزها در فضای مجازی در حال انتشار هست، این تصویر ارتباطی به سهم هر نفر از بودجه ندارد.

وی افزود: در این تصویر اعتبارات هزینه ای هر استان در بودجه ۱۴۰۱ تقسیم بر جمعیت آن استان شده و از رقم به دست آمده به عنوان سهم هر نفر از سرانه بودجه استانی یاد شده است، به گونه ای که ۹۲۱ میلیارد تومان اعتباری که به عنوان اعتبارات هزینه ای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده، تقسیم به ۳ میلیون و ۱۱۱ هزار یعنی جمعیت استان شده و یک عدد به دست آمده است.  

این مقام مسئول اضافه کرد: برای سایر استان ها نیز همین اقدام را انجام داده اند و در نهایت هر استان در یک رتبه قرار گرفته، این در حالی است این اعتبار هیچ ارتباطی به سرانه هر نفر از بودجه ندارد، بلکه مربوط به حقوق کارکنان دولتی است که در هر استان مشغول به فعالیت هستند، نه این که مربوط به جمعیت هر استان باشد که بخواهیم آن را بین کل جمعیت تقسیم کنیم و از عدد به دست آمده به عنوان سرانه هر نفر از بودجه یاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی در بخش اعتبارات هزینه ای در بودجه ۱۴۰۴ در کشور شاهد رشد ۲۰.۸ درصدی هستیم که این اعتبارات در سیستان و بلوچستان ۲۴.۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام/
 

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, اما واقعیت ماجرا ..., اما واقعیت ماجرا ...,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه