اخبار داغ

دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت:

واکسن mRNA ایرانی در آستانه ورود به تست انسانی است

واکسن mRNA ایرانی در آستانه ورود به تست انسانی است
دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت خبر داد: واکسن‌ mRNA ایرانی در آستانه ورود به فاز بالینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ واکسن کرونای مبتنی بر mRNA ایرانی، در شرکت رناپ تولید شده که یک شرکت فناور است و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌های علوم پزشکی مسیر خوبی را طی کرده و فازهای پیش‌بالینی را پشت سر گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
احسان شمسی کوشکی، دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت درباره این واکسن‌ mRNA ایرانی گفت: مراحل آزمایشگاهی و حیوانی واکسن مبتنی بر ام‌.آر.ان.ای ایرانی، نتایج خوبی داشته است. الان واکسن در آستانه ورود به مراحل بالینی است و در سازمان غذا و دار در حال تصمیم‌گیری و بررسی پروتکل اعلام شده توسط شرکت سازنده هستند.
,
 
,
وی افزود: انجام کارآزمایی‌های بالینی در فاز ۱ و ۲ و ۳ با توجه به افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور کار سختی است و بنابرین شرکت‌ها در حال فکر کردن به روش‌های جدید تست انسانی واکسن‌های کرونا هستند؛ مثلا یکی از راهکارها این است که این واکسن‌ها از ابتدای فاز انسانی به عنوان دوز بوستر(یادآور) سایر واکسن‌ها مورد تست انسانی قرار بگیرد؛ البته هنوز پروتکلی در این رابطه تدوین و به کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت ارائه نشده ولی همکاران به فکر ارائه پروتکل‌هایی هستند که علاوه بر اثبات اثربخشی، قابلیت اجرا نیز داشته باشد.
,
 
,
واکسن‌ مبتنی بر mRNA دارای رشته‌هایی از ماده ژنتیکی است که دستورالعمل‌هایی را برای سلول‌های بدن ایجاد می‌کند تا پروتئین بسازند.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه