اخبار داغ

نماینده مردم نطنز در مجلس:

بودجه ۱۴۰۱ متناسب با شرایط تحریمی است

بودجه ۱۴۰۱ متناسب با شرایط تحریمی است
رحمت‌اله فیروزی پوربادی گفت: دولت تلاش کرده که بودجه ۱۴۰۱ را متناسب با شرایط تحریمی و بودن اتکا به درآمدهای نفتی تدوین و تنظیم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمت‌اله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ نقاط قوت بسیاری دارد که تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های ملی در حوزه صنعتی و نیروی انسانی تنها بخشی از ویژگی‌های مثبت این لایحه محسوب می‌شوند.

وی گفت: دولت تلاش کرده که بودجه ۱۴۰۱ را متناسب با شرایط تحریمی و بودن اتکا به درآمدهای نفتی تدوین و تنظیم کند. تمرکز دولت بر بخش‌های اقتصادی غیرنفتی است تا اثرات تحریم‌های نفتی بر اقتصاد اندک باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند که در حوزه صنعت به خصوص صنعت کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کنیم تا از طریق صادرات محصولات غیرنفتی و صنعتی موفق خلأ درآمدهای نفتی رفع شود.

فیروزی با بیان این‌که در بودجه ۱۴۰۱ نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات زیست محیطی دارد، گفت: در بدنه دولت این اهتمام وجود دارد که مشکل کم‌آبی در کشور را رفع کند و نیز برای مدیریت هم تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهد که واقعاً در خور توجه است.

وی معتقد است: بحث کم‌آبی موضوعی است که منجر به تنش‌های سیاسی و اجتماعی شده و اگر دولت بتواند این تنش را مهار کند خدمت بزرگی به این کشور و ملت کرده است.

فیروزی پوربادی یکی از ضعف‌های بودجه ۱۴۰۱ را کم‌رنگ شدن بودجه فرهنگی عنوان کردو در این باره گفت: هرچند نسبت به این قضیه انتقاداتی وارد است اما وقتی معیشت کشور با مشکل مواجه است و مردم در تأمین مایحتاج زندگی خود شبانه‌روز تلاش می‌کنند، طبیعی است که بودجه فرهنگی کاهش پیدا کند؛ زیرا تمام هم و غم دولت حل مشکلات اقتصادی مردم است.

وی توصیه کرد: اهالی فرهنگ خود باید به دنبال کسب درآمد باشند. به عبارت دیگر نباید نگاه اهالی فرهنگ به دست دولت باشد. کشور ما مزیت‌های فرهنگی بسیاری دارد و در زمانه حاضر می‌توان برروی فناوری‌های روز تمرکز کنند تا به درآمدزایی دست پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه