اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

وقتی رسانه‌های اصلاح‌طلب زبان باز می‌کنند/ هدف از تخریب و سیاه نمایی اقدامات دولت سیزدهم چیست؟

وقتی رسانه‌های اصلاح‌طلب زبان باز می‌کنند/ هدف از تخریب و سیاه نمایی اقدامات دولت سیزدهم چیست؟
عمر دولت رئیسی هنوز به ۵ ماه هم نرسیده است اما رسانه‌های اصلاح طلب زبان نقدشان بعد از ۸ سال باز شده و سعی در سیاه نمایی اقدامات دولت سیزدهم دارند که نمونه جدید آن زیر سوال بردن برنامه های اعلام شده از سوی دولت در مورد اشتغال است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی، رسانه‌های اصلاح طلب و همسو که در ۸ سال دولت روحانی از عملکرد آن به دلیل منافع خودشان دفاع و یا سکوت کرده بودند، امروز زبان باز کرده‌اند و در برابر، دولت نوپای سیزدهم که عمرش به نیم سال هم نرسیده، اقدامات خوب را نقد (بخوانید تخریب) می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی، امروز در گزارشی با عنوان «آقای وزیر! اشتغالزایی «دستوری» نمی‌شود»، نوشت: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در آخرین اظهارنظر خود از ایجاد ۲۱۷ هزار شغل در ۳ ماه فعالیت خود خبر داده و همچنین وعده داده با توجه به توافقاتی که با ۲۶ دستگاه انجام گرفته تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.
,
 
,
این روزنامه در گزارش خود آورده است: اعلام این آمار و ارقام آن هم در شرایطی که هیچگونه برنامه و راهکار مشخصی از سوی این عضو کابینه صورت نگرفته و دولت نیز در شرایط سخت بودجه‌ای منابعی برای اشتغالزایی یا حتی تخصیص همان تسهیلات اندک موردنظر وزیر کار را ندارد، تحقق این موضوع را با اماواگر مواجه می‌کند. موضوعی که به اعتقاد کارشناسان بخشی از آمار استنادی عبدالملکی ناشی از کاهش آثار و تبعات گسترش بیماری کرونا و بازگشت افراد به مشاغل تعطیل شده رقم خورده و ارتباطی به عملکرد دولت و وزارت کار ندارد.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
چرا آرمان ملی در زمان ثبت رکوردها چیزی ننوشت؟
, چرا آرمان ملی در زمان ثبت رکوردها چیزی ننوشت؟, چرا آرمان ملی در زمان ثبت رکوردها چیزی ننوشت؟,
 
,
نخست؛ این روزنامه اصلاح طلب در گزارش خودش به شرایط سخت بودجه‌ای دولت سیزدهم اشاره کرده که حاکی از ویرانه‌ای است که از دولت روحانی به این دولت به ارث رسیده است. رسانه‌های اصلاح طلب و این روزنامه، ۸ سال در مورد اقدامات تخریبی دولت روحانی در اقتصاد ایران سکوت کرده بودند؛ دورانی که رکوردها و یا بهتر بگویم رکورد بالاترین‌ها ثبت شد از جمله؛ ۱۰ برابر شدن نقدینگی، ۱۱ بربار شدن بدهی دولت، کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی، ثبت تورم بالا در تاریخ اقتصاد ایران که خاطرات تورم سنگین دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی دوباره زنده کرد.
, نخست؛,
 
,
 
,
وقتی رسانه‌های اصلاح طلب سر در برف می‌کنند
, وقتی رسانه‌های اصلاح طلب سر در برف می‌کنند, وقتی رسانه‌های اصلاح طلب سر در برف می‌کنند,
 
,
دوم؛ آن طور که این روزنامه اصلاح طلب نوشته آمار اشتغالزایی که عبدالملکی وزیر کار اعلام کرده ناشی از کاهش آثار و تبعات گسترش بیماری کرونا و بازگشت افراد به سر شغل خودشان است و مدعی شده که ارتباطی به عملکرد دولت و وزارت کار ندارد؛ در اینجا این روزنامه سعی در فریب مردم دارد، اما هنوز آمارهای ناراحت کننده و سه رقمی فوتی هموطنانمان ناشی از ابتلا به کرونا را یادمان نرفته؛ اینکه نقشه کرونایی کشور تمام قرمز رنگ بود و هر چند وقت با یک پیک مواجه بودیم، اما وقتی دولت رئیسی کار را در دست گرفت، روند واردات واکسن شتاب شدید و چند برابری پیدا کرد و واکسیناسیون انجام شد؛ به طوری که در مدت کوتاهی نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت کشور دو دوز واکسن را زده‌اند و امروز افراد در حال تزریق دوز سوم‌اند.
, دوم؛ ,
 
,
سازمان بهداشت جهانی ایران را پس از واکسیناسیون، به عنوان یکی از کشورهای موفق در کنترل بیماری کرونا اعلام کرده که حاصل عملکرد دولت رئیسی است آن هم با توجه به سویه‌های جدید و گسترش کرونا در جهان از جمله دلتا، اُمیکرون و... توانست از گسترش و ایجاد موج‌های بعدی در کشور جلوگیری کند و جلوی این پاندمی را بگیرد که اگر هنوز دولت قبل سرکار بود، شاید وضعیت بدتر می‌شد اما این دولت توانست کرونا را مهار کند و هیچ رنگ قرمزی در کشور نداشته باشیم که واقعا قابل تحسین است اما... .
,
 
,
آمارهای ناخوشایند کرونایی، به دلیل تصمیمات و اقدامات دولت رئیسی کاهش چشمگیری داشته است و جان مردم برای این دولت بر خلاف دولت قبل مهم است و این کارها باعث ایجاد اشتغالزایی و فعال شدن کسب و کارهایی که تعطیل شده بودند، شده اما این روزنامه مانند دیگر رسانه‌های اصلاح طلب سرش را در برف کرده و آن روزها یادش رفته است.
,
 
,
سوم؛ همانطور که در این گزارش اشاره شده دولت روحانی بالاترین نرخ‌های تورم را به نام خود ثبت کرد و رشد اقتصادی کشور در ۸ سال گذشته تقریبا صفر بود؛ وضعیت معیشتی مردم هم از لحاظ قدرت خرید به قبل دهه نود بازگشت؛ اما این رسانه‌ها در روزهای سختی مردم (که هم‌اکنون هم به دلیل ۸ سال خرابکاری دولت تدبیر و امید ادامه دارد) به دلیل اینکه منافع‌شان در خطر نباشد، سکوت کرده بودند.
, سوم؛,
 
,
دولت سیزدهم اهداف خود را حل مشکل معیشت مردم و اجرای عدالت اعلام و برنامه‌هایش را در این راستا طراحی کرده است، البته با توجه به وضعیتی که از دولت قبل به جا مانده، تحقق این اهداف بسیار سخت است؛ زیرا خراب کردن خیلی راحت‌تر از ساختن است؛ با این حال دولت در این روند قدم برداشته که برای سومین ماه متوالی نرخ رشد تورمی که  همین چند ما پیش صعودی بود، امروز نزولی شده است.
,
 
,
 
,
چرا روزه برخی بعد از ۸ سال سکوت شکست؟
, چرا روزه برخی بعد از ۸ سال سکوت شکست؟, چرا روزه برخی بعد از ۸ سال سکوت شکست؟,
 
,
به قول سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز زبان کسانی که ۸ سال دربرابر آب‌رفتن سفره مردم روزه سکوت گرفته بودند، امروز باز شده است.
,
 
,
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت در سال آینده به‌دنبال کاهش قابل توجه تورم البته نه به شیوه رکود بلکه با انضباط مالی و پولی است، گفت: کاهش نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در سه ماه متوالی نشان‌دهنده رویکرد درست دولت در عدم استفاده از پول پرقدرت است.
,
 
,
وی تاکید کرد: میان برخی نقدهای دلسوزانه، مطالبی هم هست که از نگاه سیاسی به منافع و معیشت مردم حکایت دارد، عده‌ای که هشت سال در برابر آب رفتن سفره مردم روزه سکوت گرفته بودند حالا شبهه انگیزی می‌کنند و البته که این افراد هیچ‌وقت از توضیحات قانع نخواهند شد.
,
 
,
 
,
هدف از سیاه نمایی اقدامات دولت سیزدهم
, هدف از سیاه نمایی اقدامات دولت سیزدهم, هدف از سیاه نمایی اقدامات دولت سیزدهم,
 
,
جریان اصلاح طلب که با اقدامات دولت روحانی خود را بازدنده می‌داند، سعی دارد اقدامات دولت رئیسی را زیر سوال ببرد و هر روز از یک موضوع کوهی می‌سازد تا این دولت را کوچک جلوه دهد که خود مردم بهترین قاضی هستند.
,
 
,
مردم شرایط خطیری که دولت روحانی برای اقتصاد ایران رقم زد را فراموش نکرده‌اند اما رسانه‌های اصلاح طلب و همسو از جمله روزنامه آرمان ملی به دنبال تخریب این دولت هستند و حال آمار اشتغالزایی وزیر ر پا مطرح می‌کنند اما همین رسانه زمانی که حسن روحانی در سال ۹۶ و قبل از کرونا گفت که در این دولت (دولت تدبیر و امید) ۲ میلیون شغل ایجاد کرده و وعده ایجاد ۴ میلیون شغل را داد، حتی آن را نقد نکرد و نپرسید که چگونه این آمار رخ داده است؛ آن هم در دولتی که به گفته کارشناسان هیچ برنامه اقتصادی نداشته و فقط به دنبال مذاکره بود؛ برعکس دولت سیزدهم.
,
 
,
رسانه‌های اصلاح طلب به دنبال سیاه نمایی عملکرد و تصمیمات دولت سیزدهم هستند تا مانند ۸ سال گذشته بذر ناامیدی را در جامعه بکارند و به جای نقد منصفانه، دست به تخریب و زیر سوال بردن می‌زنند و شاید این سیاه نمایی در جهت اهداف خارج نشینان باشد البته کسی از نقد نارحت نخواهد شد اما منتقدهای امروز در دولت قبل کجا بودند.
 
,
رسانه‌های اصلاح طلب به دنبال سیاه نمایی عملکرد و تصمیمات دولت سیزدهم هستند تا مانند ۸ سال گذشته بذر ناامیدی را در جامعه بکارند و به جای نقد منصفانه، دست به تخریب و زیر سوال بردن می‌زنند و شاید این سیاه نمایی در جهت اهداف خارج نشینان باشد البته کسی از نقد نارحت نخواهد شد اما منتقدهای امروز در دولت قبل کجا بودند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه