اخبار داغ

در آستانه آغاز دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در وین؛

«اولیانوف» از سخنان اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران استقبال کرد

«اولیانوف» از سخنان اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران استقبال کرد
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی از سخنان اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره میزان غنی سازی اورانیوم از سوی تهران در آستانه دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌ ها استقبال کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین امروز یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که تهران غنی سازی بیش از ۶۰ درصد انجام نمی دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این خصوص ادامه داد: در آستانه هشتمین دور مذاکرات وین که فردا آغاز می شود، این پیام مثبتی است.
,
 
,
«اولیانوف» از سخنان اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران استقبال کرد
,
 
,
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیروز شنبه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: تهران قصدی برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به بیش از ۶۰ درصد ندارد.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که «اگر طرفین نتوانند به توافق ۲۰۱۵ برگردند، آیا ایران از ۶۰ درصد غنی‌سازی اورانیوم فراتر خواهد رفت»، گفت: خیر.
,
 
,
اسلامی در ادامه تاکید کرد: هدف از برنامه هسته‌ای ایران برآورده کردن نیازهای کشور در حوزه تولیدات صنعتی و همچنین رفع نیاز مصرف کنندگان داخلی در زمینه برخی کالاهای خاص است.همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران براساس توافق‌ها، اساسنامه و قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود. سند تفاهم برجام فقط برای اعتمادسازی است. این تفاهم برای لغو تحریم‌ها بوده و اگر قرار باشد که تحریم‌ها لغو نشود و آنها به دنبال توقف صنعت هسته‌ای ایران باشند، ما هرگز این مسئله را نمی‌پذیریم.
,
 
,
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: به هیچ وجه افرادی را که سابقه‌های مشخص و مبرهن دارند و مشخص است که عامل سرویس‌های بیگانه بوده اند را به عنوان بازرس آژانس نمی‌پذیریم. ایران در حال حاضر می‌تواند سوخت هسته‌ای مورد نیاز خود را تأمین کند. در حال مذاکره با «روس اتم» هستیم و امیدواریم که بتوانیم به عنوان بخشی از همکاری‌هایمان، استفاده از سوخت ایرانی را در قلب راکتور بوشهر آغاز کنیم. در روزهای آتی واحد شماره یک نیروگاه اتمی بوشهر به مدار خواهد آمد. هدفگذاری برای ایجاد نیروگاه‌های جدید ۱۰ هزار مگاوات است که آن را برنامه ریزی کرده ایم، توسعه نیروگاه‌های اتمی یکی از راهبردهای اساسی ایران است و سامانه‌های مقابله با حملات سایبری در نیروگاه‌های ما ایمن است.
,
 
,
اسلامی ادامه داد: در مقایسه با زمانبندی اولیه، ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر ۲۳ماه عقب افتاده است. از روس اتم انتظار داریم که اجرای پروژه و همچنین طرح پرداخت غرامت را تسریع کند. در خصوص واحد سوم، عملیات محکم سازی خاک برای بتن ریزی فونداسیون در حال انجام است.
,
 
,
اظهارات اسلامی درباره عدم افزایش سطح غنی سازی به بیش از ۶۰ درصد در حالی است که چندی پیش رژیم صهیونیستی مدعی شد در ایران غنی سازی تا ۹۰ درصد هم انجام می‌شود.
,
 
,
در واکنش به این ادعا، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود: ما غنی‌سازی ۵ درصد (در ایران) داریم، غنی‌سازی ۲۰ درصد داریم، غنی‌سازی ۶۰ درصد داریم که بسیار بالا است و بین ۶۰ درصد تا ۹۰ درصد، گام‌های اندکی فاصله وجود دارد و نگرانی‌هایی در این خصوص هست؛ اما ما هیچ اطلاعاتی درباره غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۹۰ درصد نداریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه