اخبار داغ

آورده اقتصادی که بیهوده می‌سوزد؛

روستاهای البرز در حسرت گاز؛ مصرف گاز شهری ۶ برابر استاندارد جهانی!

روستاهای البرز در حسرت گاز؛ مصرف گاز شهری ۶ برابر استاندارد جهانی!
در حالی که مصرف گاز شهری در کشور ۶ برابر متوسط جهانی است غالب روستاهای البرز در حسرت بهره‌مندی از این نعمت به سر می‌برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها با آغاز فصل سرما مصرف گاز خانگی افزایش پیدا کرده و متاسفانه اغلب استان ها از جمله البرز با کمبود گاز مواجه می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, ت, یتریک,
در این شرایط شرکت گاز مدیریت مصرف را اعمال کرده و به اجبار بخشی از صنایع را محدود می کند تا بخش خانگی را تامین کند و شهروندان با مشکل مواجه نشوند.
,
 
,
ناچارا برخی از صنایع در فصل زمستان با محدودیت همراه می شوند تا گاز بخش خانگی و عمومی تامین شود، طی هفته های اخیر این مسئله در البرز اعمال شده است.
,
 
,
با اعمال مدیریت مصرف در بخش خانگی، اغلب مصارف پائین آمده و امکان استفاده از گاز در بخش صنایع بیشتر می شود  تا شاهد توقف چرخه تولید در صنایع نباشیم.
,
 
,
حسن سپهری فر معاون بهره برداری شرکت گاز استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ عوامل زیادی از جمله ساخت و سازها در افزایش مصرف خانگی گاز موثر هستند.
,
 
,
وی ادامه می دهد؛ خوشبختانه اقداماتی در حوزه شهرداری ها، نظام مهندسی و استانداری در حال انجام است تا ساخت و سازها بر اساس استاندارد ساخته شده و مصرف گاز کاهش یابد.
,
 
,
سپهری فر می گوید؛ اگر بپذیریم که می شود از انرژی گاز در جاهای بهتری استفاده کرد تا ارزش افزوده بیشتری برای کشور ایجاد شود مصرف گاز را مدیریت کرده و از این سرمایه بهینه بهره برده ایم. 
,
 
,
به گفته وی از نظر ذخائر گازی و تولید دومین کشور دنیا هستیم  اما در زمینه مصرف نامناسب، اولین کشور بوده و از جایگاه مناسبی برخوردار نیستیم.
,
 
,
بر اساس اعلام این مسئول متاسفانه در حوزه گاز ۶ برابر متوسط جهانی از این انرژی استفاده می کنیم و ۸۰ درصد مصرف گاز در بخش خانگی می سوزد.
,
 
,
در حالی مصرف گاز در بخش خانگی افزایش پیدا کرده است که می توان از این ظرفیت برای بخش صنایع که دارای آورده اقتصادی برای کشور است، استفاده کرد.
,
 
,
البته در نقطه مقابل برخی از روستاهای البرز همچنان از نعمت گاز محروم مانده اند و ۱۵ روستای پائین دست سد امیرکبیر تا پایان سال از این نعمت برخوردار می شوند.
,
 
,
با توجه به اینکه روستاهای بالا سد طالقان هم تا سال آینده گازرسانی می شود، در سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای استان البرز از این سرمایه بهره مند می شوند تا دغدغه روستانشینان مرتفع شود.  
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه