اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

امضای قرارداد ساخت خط‌ آهن شلمچه-بصره/ پرواز‌ها‌ بین ایران و عراق ۲ برابر می‌شود

امضای قرارداد ساخت خط‌ آهن شلمچه-بصره/ پرواز‌ها‌ بین ایران و عراق ۲ برابر می‌شود
وزیر راه و شهرسازی با اعلام امضای توافق ایران و عراق برای اتصال خط آهن شلمچه-بصره از افزایش دو برابری پرواز بین دو کشور در توافق با رئیس‌جمهور‌ عراق خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رستم قاسمی در برنامه تلویزیونی ضمن تشریح جزئیات‌ سفر خود به عراق با هدف‌ اتصال راه‌آهن ۳۲ کیلومتری شلمچه-بصره، از مذاکرات خود با وزیر حمل و نقل عراق در روز گذشته درباره ‌امضای توافقنامه در این‌باره خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: ‌تقریبا ۲۰ سال است با کشور عراق برای اجرایی شدن موضوع راه‌آهن شلمچه- بصره مذاکرات متعددی داشتیم و حتی تفاهم های بسیار زیادی و در ادوار مختلف شد که هیچ‌گاه به نتیجه مطلوب نرسید.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به اینکه با وزیر حمل و نقل، نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق ملاقات داشت، افزود: با مذاکراتی که انجام گرفت، طلسم سال‌ها تفاهم نامه و مذاکره شکسته شد و این توافقنامه دارای یک زمان‌بندی مشخصی است و یکی از بندهای آن این است که طی یک ماه آینده عملاً عملیات اجرایی شروع خواهد شد.
,
 
,
وی بیان کرد: توافق کلی به این شیوه است که شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت راه آهن عراق مشترکا این پروژه را اجرا می‌کنند و در ۲ ماه شرکت مشترک تشکیل خواهد شد.
,
 
,
آغاز مطالعات و اجرای طرح اتصال خط آهن شلمچه-بصره در یک ماه آینده
, آغاز مطالعات و اجرای طرح اتصال خط آهن شلمچه-بصره در یک ماه آینده,
 
,
قاسمی تصریح کرد: منتظر تشکیل شرکت مشترک در ۲ ماه آینده نشدیم و توافق کردیم که در یک ماه آینده عملا در کنار پل مستقر شویم و عملیات اجرایی مطالعات و اجرای این طرح را شروع کنیم که این عملاً یک اتفاق بزرگ بین دو کشور ایران و عراق برای تبادل تجاری، باری و مسافری است که برای دو کشور حائز اهمیت است.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: عملاً حمایت نخست وزیر عراق منجر به امضای این توافق‌نامه شد.
,
 
,
حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی عراق تقویت می‌شود
, حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی عراق تقویت می‌شود,
 
,
وی افزود: در این دیدار همچنین در خصوص روابط و آینده روابط اقتصادی دو کشور بحث‌های مختلفی انجام شد. عراق امروز در یک شرایط بازسازی است و بنا شد شرکت‌های ایرانی در بازسازی عراق حضور بیشتری داشته باشند.
,
 
,
قاسمی اظهار کرد: در دیدار با رییس‌جمهور‌ عراق در ارتباط با مسائل کلی ارتباطات بین دو کشور و افزایش سطح تجاری و حمایت از طرح شلمچه - بصره و نیز موضوع حمل و نقل هوایی بین دو کشور که تقریبا امروز حدود یکصد پرواز را از دو طرف دارییم مذاکراتی انجام شد. مقرر شد تا این میزان پرواز را به زودی دوبرابر شده و به حدود ۲۰۰ پروار برسانیم.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه