اخبار داغ

رئیس اورژانس استان خبر داد؛

مسمومیت ۱۲ نفر با مونوکسید کربن در مازندران/ مردم توصیه‌های اورژانس را جدی بگیرند

مسمومیت ۱۲ نفر با مونوکسید کربن در مازندران/ مردم توصیه‌های اورژانس را جدی بگیرند
رضا حبیبی از مسمومیت ۱۲ نفربا مونوکسید کربن در ۲۴ ساعت گذشته در مازندران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا حبیبی ساروی در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: در شبانه روز گذشته،کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس 115مازندران به 12 نفر که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده بودند اقدامات درمانی پیش بیمارستانی ارائه  نمودند و به مراکز درمانی منتقل کردند.
وی بیان کرد: اولین مورد روز گذشته در منطقه سرخرود اتفاق افتاد که هشت نفر در اثر عوارض ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن توسط تیمهای اعزامی اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار منتقل شدند. لازم به ذکر است این مصدومین چهار نفر اقا و چهار نفر خانم بودند.
رییس اورژانس مازندران افزود: دومین مورد در شهر چالوس بود که 4 نفر(2 آقا و 2 خانم) دچار مسمومیت باco شدند که توسط تیم های اعزامی اورژانس پس از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه به بیمارستان طالقانی  شهرستان چالوس منتقل شدند.
وی گفت: با توجه به شروع سردی هوا و استفاده از لوازم گرمازا اعم از بخاری گازی، پکیج وغیره، حتما از سلامت دستگاه‌ها و خروج کامل دود از دودکش‌ها اطمینان حاصل کنند.
این مسئول افزود: پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن امری ضروری است که در این راستا استفاده از از وسایل گرمایشی استاندارد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ها، بازبینی صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش توصیه می شود.
حبیبی از نشانه‌های  مسمومیت با گاز مونواکسید کربن به  سردرد، سرگیجه، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری و نهایتا اغما و مرگ اشاره کرد.
وی گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن و سایر انواع گازگرفتگی شده، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به او است؛ به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه سریعا وارد اتاق شود و در صورت امکان، فرد گازگرفته را به پنجره نزدیک کنید. منبع نشت گاز را شناسایی و  قطع کنید و سریعا با اورژانس115  تماس بگیرید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه