اخبار داغ

رئیس جمعیت هلال احمر خلیل آباد خبر داد؛

برگزاری مانور امدادی اسکان اضطراری هلال‌احمر در خلیل آباد

برگزاری مانور امدادی اسکان اضطراری هلال‌احمر در خلیل آباد
رضاپور گفت: مانور امدادی اسکان اضطراری "ساعت صفر" به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و با سناریوی دریافت خبری مبنی بر وقوع زلزله در روستای دهنو از توابع شهرستان خلیل آباد و ضرورت برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در این روستا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد رضاپور، رئیس جمعیت هلال احمر خلیل آباد و کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: به مناسبت 5 دیماه سالروز زلزله بم و ایمنی در برابر زلزله، مانور اسکان اضطراری با حضور کلیه دستگاه های ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در شهرستان خلیل آباد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی و ارزیابی هماهنگی بین دستگاه ها تحت فرماندهی واحد، ارزیابی تجهیزات، خودروها و ماشین آلات و همچنین سرعت عمل دستگاه های اجرایی در برپایی اسکان اضطراری و اردوگاه آسیب دیدگان از اهداف برگزاری این مانور بود.

,

رئیس جمعیت هلال احمر خلیل آباد با تاکید بر اینکه هماهنگی و سرعت عمل خوبی بین دستگاه ها بود و درصد بسیاری از اهداف محقق شد، تصریح کرد: مجموع ارزیابی ها در این خصوص نشان می دهد که اکثر سازمان ها در این مانور آمادگی مطلوبی داشتند.

,

وی با بیان اینکه زلزله یکی از حوادثی دسته بندی می شود که نمی شود از قبل پیش بینی کرد و لازمه آن این است که آمادگی لازم را داشته باشیم، اذعان کرد: این مانورها و تمرین ها باعث می شود که به آن انسجام و آمادگی برسیم و نقشه راهی برای این مواقع داشته باشیم.

,

رضاپور با اشاره به اینکه به لحاظ امدادگران هلال احمر توانسته ایم افراد قابل توجهی را آموزش بدهیم و برنامه داریم که در هر روستا از جوانان همان روستا برای مواقع اضطراری استفاده کنیم، عنوان کرد: ارزیابی آمادگی ما در زمان حادثه مشخص می شود.

,

وی با بیان اینکه 6 خانه هلال در سطح شهرستان خلیل آباد داریم که تعدادی از این خانه ها فعال هستند، تشریح کرد: با همکاری دهیاری ها و بخشداری ها یکسری امکانات اولیه در اختیار این خانه های هلال قرار گرفته اند.

,

رئیس جمعیت هلال احمر خلیل آباد و کاشمر با تاکید بر اینکه بالغ بر 40 امدادگر و پرسنل هلال احمر در برگزاری این مانور همکاری داشتند، بیان کرد: اسکان اضطراری سناریویی بود که برای این مانور پیش بینی شد و تعداد 20 خانوار در این سناریو دیده شده بود و تمام تاسیسات و تجهیزاتی که لازم است در یک اردوگاه باشد توسط ادارات و دستگاه های خدمات رسان تهیه شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه