اخبار داغ

حسن شمشادی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رشت:

"حاج قاسم" با پیکر ارباً ارباً و دست بریده هم جذب حداکثری کرد/ مدافعان حرم مدافع انسانیت اند

"حاج قاسم" با پیکر ارباً ارباً و دست بریده هم جذب حداکثری کرد/ مدافعان حرم مدافع انسانیت اند
“حسن شمشادی” کارشناس مسائل منطقه و خبرنگار جبهه مقاومت با تأکید بر اینکه “حاج قاسم” درایت سیاسی داشت، سیاستمدار بود و سیاست باز نبود، گفت: او به معنی واقعی کلمه به دنبال جذب حداکثری بود و با پیکر ارباً ارباً و دست بریده اش هم جذب حداکثری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، حسن شمشادی کارشناس مسائل منطقه و خبرنگار جبهه مقاومت در نشست "بصیرت قاسم" که در آستانه دومین سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد با عرض سلام و درود به شهیدان اسلام، انقلاب اسلامی و شهیدان مظلوم مدافع حرم، اظهار کرد: سرباز قاسم سلیمانی کسی است که می‌گفت: «این لباسی که اکنون بر تن من است، همان لباس دیروز است که در قامت جوانی 21 ساله برادر خطاب می‌شدم و من هنوز همان "برادر قاسم" دیروز هستم».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
سنگ مزار را اصلاح کنید
, سنگ مزار را اصلاح کنید, سنگ مزار را اصلاح کنید,
 
,
وی با یادآوری روزهای باشکوه تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: وقتی پیکر پاک این شهید به خاک سپرده شد. بعد از چند روز رهبر انقلاب به زیارت مزار ایشان رفتند و فرمودند: "حاج قاسم" خواسته بود بر سر مزارش عنوان "سرباز" حک شود. به آقا جواب دادند که همین کار را کردیم. آقا فرمود: نخیر شما نوشته‌اید: "سرباز ولایت!، سنگ مزار را اصلاح کنید".
,
 
,
ماجرای مزار حاج قاسم در جوار شهید یوسف اللهی
, ماجرای مزار حاج قاسم در جوار شهید یوسف اللهی, ماجرای مزار حاج قاسم در جوار شهید یوسف اللهی,
 
,
این کارشناس مسائل منطقه و جبهه مقاومت، ادامه داد: برخی دوستان می‌گویند هرازگاهی که حاج قاسم به کرمان می‌رفت و به خانواده شهدا سر می‌زد به گلزار شهدا رفته و به زیارت مزار همرزمانش نیز می‌رفت اما کنار مزار شهید "حسین یوسف اللهی" که می‌رسید مکث و تأمل بیشتری می‌کرد. حاج قاسم به کسانی که همراهشان بودند بارها و بارها گفته بود: "اینجا مزار من است". اطرافیان می‌گویند که با "حاج قاسم" به شوخی می‌گفتیم: "شما رشید هستی و اینجا جا نمی‌شوی". اما سردار دل‌ها گفته بود: "من به‌گونه‌ای می‌روم که اینجا جا خواهم شد". و همین‌طور هم شد.
,
 
,
وی با دعوت از جوانان به مطالعه زندگی‌نامه شهید "یوسف اللهی"، گفت: ارادت حاج قاسم به این شهید بسیار زیاد است و در ادامه به آرزویش که هم‌نشینی با این شهید والامقام بود نیز رسید.
,
 
,
شمشادی گفت: در حین آماده‌سازی مزار "حاج قاسم" سنگی از مزار "شهید یوسف اللهی" افتاد و روح ماهش، ده‌ها سال بعد از شهادتش همانند روز اول بود.
,
 
,
به بیان ابعاد مهم‌تر و عمیق‌تری از "مکتب سلیمانی" پرداخته شود
, به بیان ابعاد مهم‌تر و عمیق‌تری از "مکتب سلیمانی" پرداخته شود, به بیان ابعاد مهم‌تر و عمیق‌تری از "مکتب سلیمانی" پرداخته شود,
 
,
وی تصریح کرد: در آستانه دومین سالگرد شهادت "حاج قاسم" باید به بیان ابعاد مهم‌تر و عمیق‌تری از "مکتب سلیمانی" پرداخته شود؛ اینکه "حاج قاسم" که بود و چه کرد.
,
 
,
باید به‌جایی برسیم که هرکاری می‌کنیم دیده نشویم
, باید به‌جایی برسیم که هرکاری می‌کنیم دیده نشویم, باید به‌جایی برسیم که هرکاری می‌کنیم دیده نشویم,
 
,
این فعال رسانه ادامه داد: حاج قاسم در زمان حیاتش اجازه نمی‌داد که خیلی در رابطه با ایشان صحبت شود و همواره می‌گفت: "هر جا که می‌روید از فرزندان شهدای مدافع حرم بگویید و نام من را نبرید". یکی از دوستان مستندساز که خیلی با "حاج قاسم" رفیق بود یک نامه‌ای برای ایشان فرستاد و درخواست کرد تا اجازه ساخت مستندی از زندگی ایشان داده شود اما "حاج قاسم" گفت: بعد از شهادتم هرچقدر دلتان خواست مستند بسازید اما تازنده‌ام چنین نکنید.
,
 
,
شمشادی بیان کرد: سردار دل‌ها می‌گفت: "باید به‌جایی برسیم که هرکاری می‌کنیم دیده نشویم" و این جمله به‌تنهایی یکی از ابعاد مکتب "حاج قاسم" است.
,
 
,
راز محبوبیت "حاج قاسم" در بین مردم؛ او خودش بود و فیلم بازی نمی‌کرد
, راز محبوبیت "حاج قاسم" در بین مردم؛ او خودش بود و فیلم بازی نمی‌کرد, راز محبوبیت "حاج قاسم" در بین مردم؛ او خودش بود و فیلم بازی نمی‌کرد,
 
,
وی با طرح یک سؤال در این رابطه، گفت: در حال حاضر مسئولان نظام در رده‌های مختلف در مکتب حاج قاسم هستند؟ و  هرکس در هر مقامی که هست به‌جایی رسیده که اگر کاری می‌کند، دیده نشود؟ یا وقتی‌که می‌رود مشهد برایش تمبری صادر می‌کنند که چهره ی مبارک رئیس بانک! در آن متصور است؟
,
 
,
شمشادی بابیان ابعاد وجودی حاج قاسم، از اخلاص سردار دل‌ها گفت و بیان کرد: یکی از علت‌های اصلی حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر "حاج قاسم" این بود که مردم یک شاخصه مهم در او دیدند و آن‌هم اینکه او تظاهر نمی‌کرد و خودش بود. "حاج قاسم" حرف و عملش یکی بود. حتی گاه حرف نمی‌زد و عمل می‌کرد.
,
 
,
وی افزود: سردار دل‌ها فرزند مکتب امامی بود که بر پایه قرآن عمل می‌کرد و این راز محبوبیت "حاج قاسم" است که او خودش بود و فیلم بازی نمی‌کرد.
,
 
,
کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: تا سال‌ها  اصلاً کسی "حاج قاسم" را نمی‌شناخت. در دفاع مقدس بچه‌های کرمان که فرمانده لشکرشان بود او را می‌شناختند و نزدیک به ۱۲ سال برای حفظ امنیت کشور در مرزهای جنوبی با اشرار مقابله کرد.
,
 
,
ماجرای امان‌نامه "حاج قاسم" به اشرار در مرزهای جنوبی کشور
, ماجرای امان‌نامه "حاج قاسم" به اشرار در مرزهای جنوبی کشور, ماجرای امان‌نامه "حاج قاسم" به اشرار در مرزهای جنوبی کشور,
 
,
وی از دانشجویان خواست "مستند امان‌نامه" را ببینند که چگونه حاج قاسم با اشرار مسلح در جنوب شرق ایران با چه تاکتیک هنرمندانه و انسانی روبرو شد وامان داد و بیان کرد: "حاج قاسم" تحقیق کرد و دید بسیاری از کسانی که در آنجا دست به اسلحه شده‌اند به دلیل مسائل اقتصادی است. "حاج قاسم" به آن‌ها پیغام فرستاد و گفت: اسلحه‌تان را تحویل دهید و در امان هستید و به آن‌ها زمین داد و تسهیلات ارائه کرد. حرف نزد و عمل کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: در تقابل با گروه تروریستی در جنوب شرق کشور که شماری از هم‌وطنانمان را ربوده بودند ابتدا آنان را تهدید کرد که تا فلان تاریخ اگر آزاد شدند که هیچ اگرنه در هرکجای عالم که باشید نابود می‌شوید و در پی آن سرکرده‌شان پیغام داد اگر ربوده‌شدگان را سالم تحویل دادیم جانمان چه تضمینی دارد؟ سردار گفته بود: "قاسم" سخن گفته است...
,
 
,
بازنشستگی حاج قاسم با قصه سوریه تازه شروع شد
, بازنشستگی حاج قاسم با قصه سوریه تازه شروع شد, بازنشستگی حاج قاسم با قصه سوریه تازه شروع شد,
 
,
شمشادی بابیان اینکه اوج درگیری‌های سوریه با دوران بازنشستگی حاج قاسم هم‌زمان‌شده بود، تصریح کرد: او با بدنی پر از تیر و ترکش از میدان نرفت و همچنان "مرد میدان" ماند. نگفت خدمتم را انجام داده‌ام و وقت استراحتم است و اول بازنشستگی‌اش با قصه سوریه تازه شروع شد و همان شد که در سوریه "حاج قاسم" می‌رفت و به رزمندگان می‌گفت: بیا.
,
 
,
وی بابیان اینکه "حاج قاسم" اهل تدبیر و اقدام بود و بی‌ریا و مخلصانه عمل می‌کرد به محاصره "آمرلی" اشاره کرد و بیان کرد: تصورش هم سخت است، نفر اول جبهه مقاومت برود در "آمرلی" منطقه‌ای که در محاصره داعش است و وسط ماجرا حضور پیدا کند تا اول "آمرلی" را حفظ کند و بعد محاصره را بکشند و داعش را عقب براند.
,
 
,
"بارزانی": برای حفظ "اربیل" در پشت بی‌سیم‌ها اعلام کردیم؛ "حاج قاسم در اربیل است"
, "بارزانی": برای حفظ "اربیل" در پشت بی‌سیم‌ها اعلام کردیم؛ "حاج قاسم در اربیل است", "بارزانی": برای حفظ "اربیل" در پشت بی‌سیم‌ها اعلام کردیم؛ "حاج قاسم در اربیل است",
 
,
وی با به ماجرای داعش در اربیل عراق پرداخت و گفت: مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق کی گفت: داعش به دروازه‌های "اربیل" رسید. با آمریکایی‌ها تماس گرفتیم. گفتند بگذارید ببینیم چه دستوری از واشنگتن می‌آید. بغداد گفت کاری نمی‌تواند بکند و ترکیه هم جواب نداد. سرانجام شخصاً به "حاج قاسم" تماس گرفتم و گفتم داعش در آستانه "اربیل" است. گفت: تا فردا صبح می‌توانی نگهش داری؟ گفتم: هر طور شده این کار رو می‌کنم" و آفتاب طلوع نکرده "حاج قاسم" با نیروهایش در "اربیل" بود. بارزانی می‌گوید: آن شب برای حفظ "اربیل" گفتم پشت همه‌ی بی‌سیم‌ها اعلام کنند: "حاج قاسم در اربیل است".
,
 
,
مدافعان حرم مدافع انسانیت‌اند
, مدافعان حرم مدافع انسانیت‌اند, مدافعان حرم مدافع انسانیت‌اند,
 
,
شمشادی گفت: "حاج قاسم" مدافعان حرم را مدافع انسانیت می‌دانست و می‌گفت: اگر مدافعان حرم نبودند مصائبی به سر مردم می‌آمد که بعد از مصائب کربلا سنگین‌ترین مصائب بود.
,
 
,
وی بابیان اینکه در فضای مجازی در وسط معرکه نبرد شام، مدام در حال پاسخگویی به کسانی بودیم که به مدافعان حرم توهین می‌کردند، گفت: داعش شکل گرفت و تا 25 کیلومتری مرزهای ایران رسیده بود و این در حالی است که خیلی‌ها علیه مدافعان حرم هشتگ می‌زدند.
,
 
,
"مرد میدان" بود اما یک دلار حق مأموریت نگرفت
, "مرد میدان" بود اما یک دلار حق مأموریت نگرفت, "مرد میدان" بود اما یک دلار حق مأموریت نگرفت,
 
,
این کارشناس مسائل منطقه افزود: "حاج قاسم" مردم میدان بود این در حالی است که می‌توانست در دفترش در تهران در سپاه قدس بنشیند و از مانیتورهای بزرگ نقشه‌های عملیاتی را چک کند و بگوید چه کنید و چه نکنید اما او مرد میدان بود و بی‌واسطه در میدان نبرد حاضر می‌شد. او بیش از نیمی از سال را در منطقه بود اما یک دلار یا یورو حق مأموریت نگرفت بااینکه حق قانونی‌اش بود و در قانون استخدامی کشور آمده است اما الآن مسئولی در تهران داریم که از غرب تهران به شرق می‌رود می‌گوید: "حق مأموریت فراموش نشود!"
,
 
,
وی بابیان اینکه "حاج قاسم" خود را تربیت‌شده مکتب امام و انقلاب می‌دانست، تصریح کرد: در روزهای محاصره غزه و بمباران آن از سوی جنگنده‌های اسرائیلی و آمریکایی،حاج قاسم در غزه بود.
,
 
,
"حاج قاسم" با پیکر ارباً ارباً و دست‌بریده‌اش هم جذب حداکثری کرد
, "حاج قاسم" با پیکر ارباً ارباً و دست‌بریده‌اش هم جذب حداکثری کرد, "حاج قاسم" با پیکر ارباً ارباً و دست‌بریده‌اش هم جذب حداکثری کرد,
 
,
شمشادی با تأکید بر اینکه "حاج قاسم" درایت سیاسی داشت، سیاستمدار بود و سیاست‌باز نبود، گفت: او به معنی واقعی کلمه به دنبال جذب حداکثری بود و با پیکر ارباً ارباً و دست‌بریده‌اش هم جذب حداکثری کرد.
,
 
,
این کارشناس مسائل منطقه بابیان اینکه"حاج قاسم" و نیروهایش دستاوردهای آمریکایی‌ها در منطقه را در 30 ساله گذشته به هم ریختند و هم‌اکنون آثارش را مشاهده می‌کنیم به خروج آمریکا از افغانستان، آمادگی برای خروج کامل از عراق و بعد خروج کامل از خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: همه این‌ها تضمین‌کننده افزایش امنیت ملی است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: هرکدام از ما به‌اندازه‌ی خودمان باید در چارچوب مکتب حاج قاسم باشیم.
,
 
,
این فعال و پیشکسوت رسانه در پایان اظهار کرد: بعد از گذر از ایام دومین سالروز شهادت حاج قاسم در رابطه با موضوعی مرتبط با استان گیلان دست به افشاگری خواهم کرد و یکی از نهادهای دولتی که فساد آجر به آجرش را فراگرفته با سند و مدرک افشاگری خواهم کرد با علم به اینکه نهادهای امنیتی نیز این موضوع را می‌دانند اما کاری برای رفع فساد در این مجموعه بزرگ دولتی نشده است و این کار بر همین اساس انجام می‌شود که مکتب "حاج قاسم" بر دوری از فساد پایه‌ریزی شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه