اخبار داغ

سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خبرداد؛

برخورد با ضایعات فروشی های سطح شهر کرمانشاه/ ۱۵ مغازه طی روزهای گذشته پلمب شد

برخورد با ضایعات فروشی های سطح شهر کرمانشاه/ ۱۵ مغازه طی روزهای گذشته پلمب شد
احسان احمدی نصر از برخورد و پلمب مغازه های ضایعات فروشی سطح شهر کرمانشاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان احمدی نصر در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، از برخورد و پلمب مغازه های ضایعات فروشی سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: چند روزی است که معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اقدام به جمع آوری این  مغازه ها در سطح شهر کرده است.

وی تصریح کرد: ما چند قانون خاص در این زمینه داریم که براساس آن در وهله اول طبق قانون مدیریت پسماند، هر گونه خرید و فروش و تجمع پسماند در یک مکان جرم تلقی می شود.

احمدی نصر افزود: دیگر قانون مربوطه در این زمینه مربوط به مشاغل مزاحم است که برابر بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری ها این مشاغل جزو مشاغل مزاحم شهری بوده و نباید در سطح شهر ها باشند.

وی ادامه داد: قانون سوم در این زمینه نیز که بسیار مهمتر از سایرین است، مربوط به بحث سلامت بود و نباید مشاغلی که  تهدید علیه سلامت عمومی بوده در سطح شهر باشند که برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، چنانچه شغلی باعث این شود که سلامت عمومی به خطر بیفتد باید در داخل شهر نباشد.

احمدی نصر گفت: وجود این دسته از مشاغل باعث تجمع انواع بیماری ها از جمله بیماری های قارچی و پوستی، حضور و تجمع جوندگان موذی و موجودات مزاحم در سطح شهر خواهد شد.

وی با اشاره به طرح برخورد با این مشاغل طی روزهای اخیر گفت: براساس دستور قضایی صادر شده اکیپ نظارتی متشکل از نهادهای نظارتی چون اتاق اصناف، مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، نیروی انتظامی، اداره اماکن، شهرداری، فرمانداری و ... تشکیل شد تا برخورد لازم با متخلفین در این زمینه صورت گیرد.

سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از پلمب ۱۵ مورد از این مغازه ها واقع در تپه فتحعلی خان طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه مردم این منطقه همکاری لازم را به عمل آوردند.

وی گلایه ای نیز نسبت به شهروندان برخی دیگر از این مناطق داشت که نه تنها همکاری لازم را به عمل نمی آورند، بلکه مانع از برخورد نهادهای نظارتی با متخلفین می شوند.

احمدی نصر تصریح کرد: برای مثال در مراجعه ما به کمربندی نه تنها صاحب مغازه، بلکه شهروندان رهگذر مانع از فعالیت ما می شدند و این باعث می شد که ما تمام انرژیمان را باید صرف توضیح دادن به مردم  کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه و تسهیلات خاصی برای صاحبان این مغازه ها و مشاغل که بیکار می شوند، در نظر گرفته شده است؟ گفت: در کار گروه ها و جلسات استانداری و فرمانداری و دستگاه های مربوطه تصمیم گیری هایی شده و این افراد برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک ها معرفی می شوند اما متاسفانه حاشیه سود این شغل کاذب آنقدر بالا است که صاحبان مشاغل فوق همکاری نکرده و حاضر به ترک این شغل نیستند.

وی بیان داشت: تاکنون ما چندین بار با این افراد جلساتی را برگزار و صحبت کرده ایم اما هیچ رغبتی به ترک شغل خود ندارند.

احمدی نصر در پاسخ به اینکه چه تضمینی وجود دارد که پس از برخورد و پلمب مغازه های مذکور، مجدد این فعالیت ها از سر گرفته نشود، گفت: عزم ما و مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در این موضوع بسیار جدی است اما متاسفانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد این افراد اقدام به فک پلمب غیر قانونی می کنند که قطعا در این صورت و گزارش این موضوع از سوی مردم با آنها برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده و دریافت گزارشی مبنی بر فک پلمپ این کار جرم محسوب شده و از طریق مراجع قضایی پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه