اخبار داغ

کارگردان سینما و تلویزیون:

حاج قاسم مروج مکتب شهادت بود/ ابتدا مکتب شهید سلیمانی را تشریح کنیم و سپس فیلم بسازیم

حاج قاسم مروج مکتب شهادت بود/ ابتدا مکتب شهید سلیمانی را تشریح کنیم و سپس فیلم بسازیم
مفتخری مظاهری گفت: حاج قاسم پیرو مکتب انقلابی بود، مکتبی که بتواند جهان را از شر طاغوت‌ها و ظلم‌ها و سیاست‌ورزی‌های غلط نجات بدهد و روح انسان را به سمت تعالی هدایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا مفتخری مظاهری کارگردان و بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به جمله‌ی معروف-“ما ملت امام حسینیم” – سردار سلیمانی گفت: همین جمله کوتاه حاج قاسم، مفهوم مکتب در نگاه این شهید بزرگوار را تجلی می‌کند که ما پیرو مکتب اهل بیت، اسلام، تشییع و خون سیدالشهداء(ع) هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,

وی با بیان این که مکتب جریانی است که عقاید و نظرات خود را در جامعه مادی و معنوی به ظهور می‌رساند، گفت: مکتب حاج قاسم همان مکتب امام حسین(ع) است و حاج قاسم مروج مکتب انقلاب امام حسین(ع) و مکتب شهادت در جهان بود.

,

مظاهری در ادامه بیان کرد: روحیه و مکتب انقلابی‌گری یک روحیه و مکتب شریفی است که باعث حرکت جمعی به سمت خیر و صلاح می‌شود، حاج قاسم پیرو این مکتب انقلابی بود؛ مکتبی که بتواند جهان را از شر طاغوت‌ها، ظلم‌ها و سیاست ورزی‌های غلط نجات دهد و روح انسان را به سمت تعالی هدایت کند.

,

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت افزود: حاج قاسم به آن درجه از ایمان رسیده بود که خدای خود را خالصانه شناخته بود و مادیات برایش اهمیتی نداشت، حاج قاسم با اینکه سپهبد بود اما همیشه می‌گفت بر سر مزار من بنویسید که او یک سرباز کوچک دین، مملکت و ایران بود.

,

این بازیگر و کارگردان سینما ادامه داد: ما آمده‌ایم در این دنیا که قیمت پیدا کنیم نه آنکه به هر قیمتی زندگی کنیم، این مفهوم قیام امام حسین(ع) و مکتب حسینی و آن چیزی بود که حاج قاسم سلیمانی بیان می‌کرد.

,

وی در پاسخ به رسالت و اثرگذاری صدا و سیما در معرفی حاج قاسم و مکتب او به خبرنگار ما گفت: متاسفانه در سینما و بدنه‌ی آن افرادی فعالیت می‌کنند که دانش آموخته‌‌ی فلسفه غرب هستند و مکتب غربی درآن حاکم است و هنرمند ما در واقع هنربند است. در نتیجه خروجی آن نیز یک خروجی انقلابی و مکتبی نخواهد بود و غالبا در قالب‌های مادی، تکنیکی و مباحث ماتریالیسم است همچنین سیر تحولات اقتصادی و سیاستهای پولی در آن حرف اول را می‌زند. اینجاست که سینمای ما همیشه عقیم مانده است.

,

مظاهری با تاکید بر لزوم تعهد و تخصص در حوزه سینما افزود: ما ابتدا باید مکتب حاج قاسم را تشریح کنیم سپس هنرمند را طبق این مکتب بسازیم تا بتوانیم خروجی خوب و آثار فاخری را تولید کنیم که اثرگذار بوده و اهداف معنوی در آن حاکم باشد.

,

وی با تاکید بر نظارت مستمر دولت بر حوزه سینما در جهت اجرای مکتب اسلامی ادامه داد: باید نیروهای متخصص و متعهد به باور مکتبی حاج قاسم در سینما روی کار بیایند و پرچم حاج قاسم در حوزه توسعه فرهنگی را به دست بگیرند تا مانع این روند فرهنگی مادگی‌گرایانه شوند و کمک کنند تا جامعه بر مبنای اصل درست یا همان مکتب حاج قاسم سلیمانی رو به جلو حرکت کند.

,

این بازیگر و کارگردان سینما تاکید کرد: امیدوارم حاج قاسم‌هایی در بعد فرهنگی خصوصا فرهنگ بصری روی کار بیایند تا بتوانند تحول و تعامل ایجاد کنند و اهداف والای انقلاب و شهادت را ترویج دهند.

,

وی با تکرار جمله معروف شهید سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم عزیز، این سردار بزرگ مکتب اسلام و شهادت همیشه می‌گفتند ما می‌توانیم کاری کنیم خواب را از چشم تمام دشمنان برباییم تا ما را در عرصه‌هایی ببینند که حتی باور ندارند.

,

مظاهری در پایان گفت: امیدوارم ایران بزرگ به همراه مردان بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی در جهان طنین‌انداز شود و ما را به آن معنویت لازم که مدنظر بزرگان از جمله حضرت امام بود، برساند.

,

انتهای پیام/بهزاد شهبازی

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه