اخبار داغ

تاکید کارشناسان در میزگرد تخصصی ۹ دی؛

تجلی قدرت الهی در شکست هیمنه دشمن در حماسه ۹ دی

تجلی قدرت الهی در شکست هیمنه دشمن در حماسه ۹ دی
کارشناسان فرهنگی و سیاسی استان گلستان ۹ دی را روز تجلی بصیرت و دشمن شناسی ملت دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ در سال ۸۸ با فتنه‌ای روبرو بودیم که به اعتراف بسیاری از تحلیل گران این فتنه، خواص مردودی داشت که هیچ کس احتمالش را هم نمی داد هوشیاری و بصیرت مردم در ۹ دی باعث شد که امواج فتنه بی اثر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

با وجود جنگ فرهنگی و نرم دشمن در مقاطع حساس مثل ۹ دی شاهد همگرایی ملت بودیم و این مسئله باعث شد که اندلس دیگری شاهد نباشیم.

,

۹ دی صفحه زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است و شهادت سردار سلیمانی تاثیر به سزایی بر جریان بصیرت افزایی و دشمن شناسی ملت گذاشت و امروزدانشگاه ها در مسئله تدوین ۹ دی و بصیرت افزایی وظیفه و رسالت سنگینی برعهده دارد که باید به آن اهتمام داشته باشد.

,

از سویی دیگر نباید به تاثیر فرهنگ عاشورایی و نهضت کربلا به راحتی عبور کنیم چرا که مردم ما نشان داند که این ملت، ملت امام حسین(ع) است که از اسلام دست نمی کشد.

,

در این راستا میز گرد تخصصی پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما برگزار کرد تا بتوانیم به ابعاد حماسه یوم الله ۹ دی بیش از گذشته بپردازیم.

,

, ,

۹ دی حماسه ماندگار با الهام گیری از نهضت عاشورا بود

, ۹ دی حماسه ماندگار با الهام گیری از نهضت عاشورا بود,

حمیدرضا بهمنی نژاد در این نشست گفت: ۹ دی تجلی بصیرت و دشمن شناسی ملت ایران و تجلی اراده هم بستگی ملی بود.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گلستان  ادامه داد: حماسه ماندگاری که با االهام گیری از نهضت عاشورا و امام حسین (ع) در ۹ دی شکل گرفت که همه نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

,

بهمنی نژاد افزود: ضرورت روایتگری صحیح تاریخ و حوادث اثرگذار تاریخ از جمله  حوادثی که منجر به ۹ دی و ماجرای فتنه سال ۸۸ شد باید در دستور کار باشد، اگر درست روایت نکنیم قطعا دشمنان انقلاب اسلامی بر خلاف وقایع و حوادث تاریخی ایران حوادث را روایت می کنند و نتیجه آن جابه جا شدن جای شهید و جلاد خواهد بود.

,


وی افزود: یکی از ثمرات قیام حماسی ایران در ۹ دی دفن خطر فتنه گری در درون جامعه اسلامی بود، فتنه گری های درونی امت اسلامی به مراتب بیشتر از ضرب و هجمه دشمنان خارجی آسیب ایجاد می کند و در جمله ای از مقام معظم رهبری داریم که منافقین از کفار بدتر هستند و این منویات به این مسئله تاکید دارد.

,
,

این مقام مسئول به فراز ۲۷ نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت امام علی (ع) در این نامه خطر جریان نفاق در امت اسلامی را اشاره کرده، کسانی که ظاهر موجه ای دارند و به سوابق گذشته خود افتخار می کنند تیشه به ریشه اساس اسلام می زنند و در این نامه امام علی (ع) فرمایش هایی از پیامبر اعظیم شان (ص) بازگو می کنند و یادآور می شوند که بدانید من هیچ ترسی از امت خودم از مومنان و مشرکین ندارم و دلایل که نمی ترسند را اشاره می کند و بیان می کند که انسان مومن به واسطه ایمان خود حفظ می شوند و ضرری به جامعه اسلامی نمی رسانند و انسان های مومن را خدای متعال به واسطه ایمان خود هدایت می کنند.

,

بهمنی نژاد افزود: در ادامه امیرالمومنین(ع) می فرمایند که مشرکان را خدای متعال به واسطه شرک از پای در می آورد و به آنها فرصت نمی دهد که به امت اسلامی و آموزه های اسلامی آسیب بزنند و در ادامه حضرت خطر اصلی را از ناحیه نفاق می داند که از کسانی می ترسیم که منافق هستند و سخنان زیبایی را بر لب جاری می کنند.

,

وی گفت: در عمل اینها مرتکب کارهای زشت و منکر می شوند و درست همین اتفاقات در فتنه سال ۸۸ رقم خورد و اعتقاد من بر این است که برخی از تبعات و هزینه های آن را امروز ملت ایران می پردازند و فتنه گران هزینه های تحریم های گسترده ای را بر ایران وارد کردند.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گلستان ابراز داشت:نقش و جایگاهی که هدایتگری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در مدیریت و خنثی سازی توطئه های علیه انقلاب را نمی توان نادیده گرفت و روش و الگویی امام (ره) برگرفته از روش و سیره ائمه (ع) و الگو گرفته از حکومن امیر المومنین (ع)؛ الگویی از یک سو بردباری و توام با خیرخواهی و از سویی دیگر توام با مقاومت و ایستادگی در برابر هر گونه بدعت گذاری و قانون شکنی است.

,

بهمنی نژاد افزود: هوشمندی حضرت آقا درفتنه ۸۸ به گونه بود که قبل از وقوع فتنه آن را پیشگیری کردند و تاکید کردند که موضوع انتخابات از مسیر قانونی پیگیری شود و از بدعت گذاری جلوگیری کردند و از سویی دیگر با تذکرات خود با فتنه گران اتمام حجت کردند و صف مردم را از فتنه گران جدا کردند.

,

وی افزود: تاکید بر بصیرت افزایی و روشنگری در خصوص ابعاد فتنه از دیگر مواردی بود که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند و  به کلید واژه بصیرت تکرار زیادی کردند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: مواضع رهبری برای ما مالک ارزش گذاری است و در تمام آموزه های دینی ملاک شاخص گذاری برای صلاحیت افراد شاخصه رهبری و ملاک ارزش گذاری ما است و اگر از دولت گذشته انتقاد داشتیم براین اساس و شاخص بود و افراد برای ما ملاک نیستند.

,

, ,

ارده الهی و توحیدی مردم باعث حماسه ۹ دی شد

, ارده الهی و توحیدی مردم باعث حماسه ۹ دی شد,

حجت الاسلام عباس گرزین نیز در این نشست گفت: یاد و خاطره همه عزیزانی که در دی سال ۸۸ و هجمه سنگینی که به نفع جبهه انقلاب نقش آفرینی کردند گرامی می داریم و اینها عماران ولایت و بصیرت افزایی به شمار می روند و مرحوم مصباح یزدی به عنوان چهره شاخص انقلابی و علمدار بصیرت بود و حضرت مقام معظم رهبری فرمودند که ایشان خلا شهید مطهری و بهشتی را پر کرده بودند که امسال نخستین سالگرد آن در دهه بصیرت را شاهد هستیم.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: بستر مهمی در حوزه مبانی اسلامی و تحکیم و ترویج آن را فراهم کردند و جا دارد برای روح بلند مرحوم آیت الله مصباح یزدی طلبه مغفرت کنیم.

,

گرزین بیان کرد: حاج قاسم سیر عملی آن در جوهره انقلاب اسلامی که دفاع از نیابت عام بر مدار ولی فقیه بود و در جملات و کلام آن مشهود بود  را به نمایش گذاشت.

,

وی افزود: هشتم دی سالروز ارتحال یکی از علمداران بصیرت استان گلستان مرحوم آیت الله طاهری است که یک عمار انقلاب در استان گلستان به شمار می رود که به حق سال های سال مبارزات ایشان تاثیر مهمی در تقویت جبهه حق داشت.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در ۱۸ دی ما نیز سالروز ارتحال آیت الله میبیدی را داریم که یک چهره شاخص اهل معنا و انقلابی بودند که در کنار محروم آیت الله طاهری نسبت به بصیرت افزایی جامعه اقدام می کردند.

,

گرزین یادآور شد: استان گلستان یک روز زودتر از مردم ایران برای دفاع از اهل البیت (ع) و حریم ولایت قیام کرد و روحیه مسئولیت پذیری و ولایی خود را به نمایش گذاشت و این مسئله مسئولیت پذیری و ولایت پذیری و تکیلف محور بودند مردم این استان را نشان داد.

,

وی افزود: در اوایل انقلاب در ۱۲ دی در گالیکش و گنبدکاووس قیام انقلابی مردم را شاهد بودیم که نسبت به خروش علیه رژیم شاهنشاهی ۶ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و این مناسبت ها در دی نشان می دهد که این ماه یک ماه سراسر انقلابی و حضور حماسی مردم انقلابی این استان است.

,

این مقام مسئول به برجستگی دهه ولایت و حماسه یوم الله ۹ دی اشاره کرد و افزود: این دهه تا ۱۹ دی که خروج و قیام مردم قم بود و دهه بصیرت نام گرفت که ریشه های مهمی دارد که بازخوانی آن باید از زبان رهبر انقلاب داشته باشیم.

,

گزین خاطرنشان کرد: ارده الهی و توحیدی مردم باعث حماسه ۹ دی شد، برگ برنده انقلاب اسلامی از زبان امام (ره) و مقام معظم رهبری اراده توحیدی مردم است و هرجا مردم برای خدا حرکت کردند شاهد اتفاقات مبارکی بودیم.

,

وی گفت: اراده توحیدی مردم به سقوط رژیم شاهنشاهی سرعت داد و پس از آن نیز نطفه نفاق ها توسط استکبار ریخته شد و جریان فتنه و نفاق در انقلاب علیه مسئولان ما رقم خورد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان  متذکر شد: درطول تاریخ گریه کن برای امام حسین (ع) زیاد داشتیم و هنر حضرت امام(ره)این بود که گریه کن حسینی را گرد هم جمع کند که این اراده باعث پیروزی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و شکست جریان تحریم ها و پیروزی در نهضت هسته ای شدن ما شد و اگر این اراده جمعی مردم با مدیریت حضرت امام (ره) چنین توفیق هایی حاصل نمی شد.

,

گرزین بیان کرد: مردم ماهیت فتنه را تشخیص دادند و و قبل از آن با تاکیدات مقام معظم رهبری صبوری می کردند و تلاش کردند کشور به نقطه بحرانی نرسد ولی وقتی مردم دیدند که این جریان به مقدسات هم رحم نمی کند و به شهدا و خانواده شهدا و تصاویر مقدس حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهدا و هیئت عزاداری تعرض می کنند دیگر صبر نکردند و به صورت خودجوش و آتش به اختیار وارد عمل شدند و این وجه تمایز انقلاب اسلامی با همه حرکت ها و قیام های دیگر در طول تاریخ غیبت را نشان می دهد.

,

وی ابراز داشت:کسی به مردم نگفت که به خیابان ها بریزند ولی وقتی با هشت ماه توطئه رو به رو بودند علمداران بصیرت وارد جهاد تبینی شدند و کف روی آب و ماهیت فتنه خودش را نشان داد و مردم آرام آرام به این نتیجه قطعی رسیدند که این خط را نمی توان مدیریت کرد.

,

این مقام مسئول متذکر شد: مقام معظم رهبری پس از ۱۲ سال از فتنه سال ۸۸ باز دوباره بحث جهاد تبینی و جنگ روایت ها را مطرح کردند و در فتنه ۸۸ دشمن در جنگ روایت ها؛ روایت های نادرست را از طریق رسانه ها و روایت های خود مطرح کرد و کشته سازی و شهید سازی کرد و خود را حق نشان داد و مواضع انقلاب و تصمیمات انقلاب را دیکتاتورماهابانه نشان می داد.

,

گرزین متذکر شد: معنویت ، عقلانیت و حماسه سه مولفه مهم انقلاب اسلامی بود و پایه های اساسی ایجاد حماسه ۹ دی نیز این مهم بود با این سه رکن انقلاب اسلامی از تهاجم ها و پیج های گوناگون عبور کرده است و انقلاب اسلامی به آرمان های خود یقینا خواهد رسید.

,

, ,

فتنه ۸۸ با هدف شکاف بین امام و امت بود

علی خالقی نیز در این  میزگرد تخصصی بصیرت افزایی گفت: در فتنه سال ۸۸ هدف دشمن شکاف بین رابطه امام و امت بود و سعی داشت این ارتباط را زیر سوال ببرد.

, فتنه ۸۸ با هدف شکاف بین امام و امت بود,
,
,

مسوول سیاسی سپاه نینوا خاطرنشان کرد: تبیین فتنه ۸۸از جنس حماسه عاشورا بود و اکنون نیز فعالیتی همچون تبیین فتنه ۸۸ را نیازمندیم چرا که در این روزها نیز جنگ روایت را در مقابل داریم.

,

وی افزود: مکتب شهید سلیمانی طرحی جامع و کامل برای پیشرفت و کمال انسانی است که در آن دردها و درمان ها مطرح می شود.

,

خالقی با بیان اینکه ۱۶۰ویژگی برای شهید سلیمانی بیان شده که از جمله مهم ترین آن ها ولایت شناسی و ولایت محوری است، تصریح کرد: در طول تاریخ مکاتب انحرافی بسیاری ایجاد شد به همین جهت نقش دانشگاه و نخبگان در تبیین و نشر مکتب شهید سلیمانی بسیار است.

,

مسوول سیاسی سپاه نینوا ابراز کرد: حاج قاسم هدف خود را شناخت و به آن ایمان آورد که این رمز محبوبیت مکتب شهید سلیمانی است.

,

وی ولایت مداری خاص را عامل عزت مندی حاج قاسم، دانست و یادآورشد: شهید سلیمانی نگاهی فراجناحی داشت و خدمات خود را معطوف به نگاه سیاسی، اعتقادی و ملی نمی کرد.

,

خالقی با اشاره به ویژگی های دشمن فعال در بیان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: دشمن فعال با تحریف واقعیت قصد تخریب باورها و ارزش های انقلاب اسلامی را دارد.

,

مسوول سیاسی سپاه نینوا انقلابی گری شهید سلیمانی را همراه با عقلانی گری و واکنش به موقع دانست و اظهار کرد: مجاهدت های بی وقفه و مستمر ایشان ناشی از ولایت محوری خاص این شهید بود.

,

وی متذکر شد: سپهبد سلیمانی علاوه بر مرد میدان نبرد سخت مرد میدان جنگ نرم نیز بود لذا باید شخصیت اجتماعی و اخلاقی ایشان نیز تبیین شود.

,

خالقی شهادت طلبی در راستای خدمات به انقلاب و کشور را از دیگر علت های محبوبیت شخصیت اجتماعی شهید سلیمانی معرفی و گفت: وقتی شایعه شهادت ایشان در جنوب سوریه پخش شد ایشان در گفت و گویی خود را عاشق شهادت می داند که این نشان از روحیه ایثار گرانه شهید سلیمانی است.

,

, ,

موضع جریان حق در ۹ دی روشن شد/ فتنه ۸۸ شبیه غائله‌های نهروان، جمل و صفین بود

, موضع جریان حق در ۹ دی روشن شد/ فتنه ۸۸ شبیه غائله‌های نهروان، جمل و صفین بود,

ولی‌الله شهابی نیز در این نشست تخصصی تاکید کرد: عمده‌ترین نقش دانشگاه در تبیین است که باید این حقیقت در تاریخ انقلاب اسلامی برای همه آحاد و نسل‌ها روشن شود.

,

وی افزود: پس ‌از انقلاب اسلامی غائله‌های زیادی از جمله غائله ملی‌گرایان، دموکرات‌ها، گنبد، ترکمن‌صحرا، اهواز آمل و غائله منافقین که نتیجه آن هفده هزار ستاره انقلاب به شهادت رسیدند به‌ وقوع پیوست، انقلاب اسلامی با اراده و حمایت امامین انقلاب این غائله‌ها را پس زده ‌است.

,

عضو شورای بسیج رسانه گلستان با بیان اینکه هیچ غائله‌ای به خطرناکی غائله فتنه ۸۸ نبود، ابراز کرد: فتنه ۸۸ اولاً بوی نهروان، جمل و صفین می‌دهد با لعاب انقلابی و انقلابی‌گری؛ افرادی آمدند تا مردم را نسبت‌ به اصل انقلاب، جمهوریت و مبانی ارزش‌های اسلامی دچار تردید کنند، دومین هدفی که دنبال می‌کردند شکستن ستون ولایت‌فقیه در انقلاب بود.

,

شهابی ادامه داد: این جریان فتنه‌گر تظاهر گفتمانی نداشتند که مخالفت ولی‌فقیه هستیم، علنی نمی‌گفتند با رکن و مبانی انقلاب اسلامی مخالف هستیم، اما در میدان عمل از رهنمودهای امامین انقلاب عبور کردند و نشان دادند که این‌ها با اصل ولی‌فقیه مخالفت دارند و انتخابات بهانه ای برای تصرف قدرت با عبور از منویات ولایت بود.

,

وی تاکید کرد: هر چقدر که مقام معظم رهبری تذکر و نصیحت می‌کردند برای این جریان اثربخش نبود و این‌ها نشان می‌دادند که در تراز انقلاب نبودند.

,

این استاد دانشگاه افزود: ریشه‌های فتنه را باید در مبانی فکری آن‌ها که در جهت سبقت گرفتن اساس جمهوری اسلامی داشتند شروع کنیم و به تحلیل آن بپردازیم.

,

شهابی با تاکید بر اینکه جریان فتنه خلاصه به دو نفری که در حصر هستند نمی‌شود، گفت: یک جریانی پشت این افراد خودشان را پنهان کردند و دیگرانی را هدایت و از گروهی هدایت می گرفتند.

,

وی با پرداختن به ریشه‌های جریان فتنه اظهار کرد: جریان سیاسی منحرف در جامعه رسانه‌هایی را در اختیار دارند، موضع رسانه در اختیار این جریان فکری به‌طور شفاف در رابطه با ۹ دی بیان ‌نشده است، جریانی که انواع فتنه را در آنتن رسانه خودش ندارد اینها سؤالهایی است که باید پاسخ بدهند.

,

شهابی با اشاره به سوالاتی پیرامون اینکه چرا این جریان فکری هنوز به خیل خروشان ۹ دی نپیوستند، گفت: جریان فکری که حصر فتنه‌گران را مذموم می‌داند چرا این خط فکری را دنبال می‌کند، حتی بعضی فتنه‌گران را موجه و توجیه سیاسی می‌کنند، میدان‌ها را با این افکارشان آلوده می‌کنند و همچنان بر تردید و شبهه مردم می‌افزایند.

,

وی بیان کرد: جریانی که در برهه حاکمیت‌شان در موارد متعدد از خط‌قرمزهای ولایت عبور کرده و می‌کند در میدان‌های فرهنگی، دفاعی، اقتصادی و سیاسی که آخر آن برجام بود این روند را دنبال کردند، جریانی که تجربه سیاسی ما می‌گوید اصل ولایت را باور ندارد هیچ‌گاه سنگ ولایت را به سینه نمی‌زند و همواره مریدان ولایت را به تهمت بستند و نکوهش کردند.

,

سردبیر هفته نامه جوان استان گلستان گفت: وظیفه دانشگاه این است که در خط مقدم آگاهی‌بخشی باید احساس تکلیف کند، جامعه دانشگاهی باید پرچم‌دار بیداری جامعه باشد، برای آحاد دانشگاهیان که در جهت روشنگری حرکات و سکنات جریان‌های انحرافی و کسانی که با اصل نظام اسلامی زاویه دارند روشنگری کنند.

,

شهابی افزود: هیئت انقلابی داشتن به سروصدا کردن و جنجال کردن در رسانه‌ها و مطبوعات نیست، هنر نیست که هم‌آواز در ۲۲ بهمن فریاد مرگ‌بر آمریکا برآوریم، هنر این است که در ۹ دی مواضع جریان حق را روشن کنیم، هنر نیست که در هفته دفاع مقدس لباس بسیجی بپوشیم و چفیه بر گردن بیاویزیم و تعارفات و تعریفات رسانه‌ای داشته‌ باشیم تا در عرصه قدرت خودمان را توجیه کنیم هنر این است در فضای تردیدبرانگیز خودمان را نشان دهیم تردید را از دل مردم بزداییم.

,

وی گفت: آنچه توانسته تودهنی به این‌ جریان انحرافی باشد تفکر انقلابی مردم بود این تفکر با روح انقلابی مردم سرشته ‌است، خواستند انقلاب را از روح و ذهن مردم بگیرند اما مردم خودشان را بدهکار این انقلاب، شهدا و قرآن می‌دانند و هیچ گاه دست مردم از دامان انقلاب و ولایت کوتاه نمی‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه