اخبار داغ

سید جواد هاشمی:

تولیدات هنری با محوریت حاج قاسم باید دید بین‌المللی داشته باشد/ شهادت حاج قاسم، بیداری در جهان ایجاد کرد

تولیدات هنری با محوریت حاج قاسم باید دید بین‌المللی داشته باشد/ شهادت حاج قاسم، بیداری در جهان ایجاد کرد
بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: بهره‌برداری‌های ما از شهید سلیمانی حتی هنری باید دید بین‌المللی داشته باشد، اگر فیلمی می‌سازیم باید برای آن‌سمت دنیا بسازیم تا این اندیشه و فرد را بهتر بشناسند وگرنه مردم ایران که همه شهید سلیمانی را می‌شناسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد هاشمی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با تأثیر شهادت حاج قاسم سلیمانی در جامعه گفت: شهادت سردار سلیمانی، یک فصل تازه در انقلاب اسلامی بود، یعنی شکوه و عظمت آن تشییع‌جنازه باعث بروز یک اتفاق جدید در کشور بعد از ۴۰ سال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: این اتفاق در زمانی افتاد که آمریکا احساس می‌کرد مردم ما در برابر استکبار تسلیم می‌شوند و این اعتقادش با مشاهده آن تشییع‌جنازه فروریخت.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون بیان داشت: همه دنیا این عدم تسلیم مردم ایران موضوع را فهمیدند و همه رسانه‌ها تصدیق کردند که ترور شهید سلیمانی بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا بعد از انقلاب ایران بوده است و نشان می‌دهد این اتفاق چه تأثیر بزرگی در تاریخ کشور ما داشته است.

,

هاشمی با بیان اینکه این شهادت فصل جدیدی برای انقلاب بود تأکید کرد: ما هنوز در مرکز خورشید حاج قاسم هستیم، داغ سردار سلیمانی تازه است، اعتقاد دارم وقتی مقداری از این قصه گذر کنیم تازه فعالیت‌های هنرمندان در همه زمینه‌ها شکل خواهد گرفت.

,

بازیگر فیلم زخم کاری ادامه داد: سلیمانی یک اسم نیست بلکه یک مکتب و اندیشه است و وقتی یک اندیشه از دیدگاه جهانیان ترور می‌شود، بیداری ایجاد می‌کند، این بیداری مختص به مردم کشور ما نیست بلکه یک بیداری در جهان ایجاد کرده است.

,

هاشمی اضافه کرد: به همین دلیل به دور از شعار باید به شهادت سلیمانی فرامرزی نگاه کرد و برنامه‌ریزی روی تأثیرگذاری ایشان فقط داخل کشور نباشد.

,

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری‌های ما از شهید سلیمانی حتی هنری باید دید بین‌المللی داشته باشد، اگر فیلمی می‌سازیم باید برای آن سمت دنیا بسازیم تا این اندیشه و فرد را بهتر بشناسند وگرنه مردم ایران که همه شهید سلیمانی را می‌شناسند.

,

این بازیگر سرشناس ایرانی گفت: حول محور اسم شهید سلیمانی، به‌صورت بین‌المللی عمل کنیم وگرنه فایده ندارد، مردم ما حاج قاسم را قبول کنند، بین‌المللی کردن اندیشه‌های شهید سلیمانی مهم‌تر از این است که اندیشه‌های ایشان را در کشور خودمان منتشر کنیم، به‌اندازه ایران کار کردن به‌اندازه حاج قاسم نیست.

,

این بازیگر با اشاره به خاطره خود از دعای حاج قاسم برای خودش گفت: بعد از دیدار با حاج قاسم راستش دعایم را عوض نکردم، این سؤال خیلی خصوصی است ولی واقعیتش این است که یک گروهی از دوره دفاع مقدس باقی ماندند، بیش از ۳۰ ماه در جبهه حضور داشتم، اگر قرار به شهادت بود آنجا اتفاق می‌افتاد، اگر قرار بود بعد از جنگ شهید می‌شدم به شهدای مانند شهید کاظمی و سلیمانی می‌پیوستم و از این روزنه عبور کردند.

,

هاشمی خاطرنشان کرد: خیلی از افرادی که در دوره دفاع مقدس بوده و باقی‌مانده‌اند همچنان در دنیا گیرکرده‌اند، مسلم است که من هم دوست دارم عاقبتم به شهادت خیر شود ولی اینکه خیلی قرص و محکم بگویم نه، این توفیقی را در دعای خودم نمی‌بینم، احساس می‌کنم این عاقبت بخیری را بخواهم و اگر شهید سلیمانی در آخرت من را یادش باشد برایم دعا کند تا با دعای ایشان به این حد برسم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه