اخبار داغ

گفت‌وگوی خواندنی با همرزم سردار سلیمانی که همچنان خود را سرباز حاج قاسم می‌داند؛

راهبرد اصلی شهید سلیمانی تبعیت محض از ولایت فقیه بود/ حاج قاسم جنگ را با غنیمت‌هایی که از دشمن می‌گرفت اداره می‌کرد

راهبرد اصلی شهید سلیمانی تبعیت محض از ولایت فقیه بود/  حاج قاسم جنگ را با غنیمت‌هایی که از دشمن می‌گرفت اداره می‌کرد
ذاکری گفت: حاج قاسم مرز را نمی شناخت و یک استثنی بود و هنگامی که گروه اول جنگ را تشکیل داد، ادوات جنگ را به جای اینکه از دولت ها بخواهد از دشمن غنیمت می گرفت و تبدیل به تشکیلات می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عیسی ذاکری، رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه در ناو تیپ کوثر در جبهه خدمت کرده ام، گفت: در عملیات های کربلای 4 و کربلای 5، تک دشمن، فاو، کربلای 1 به صورت نیروی آموزشی در کنار سردار سلیمانی بودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه از سال 1364 توفیق حضور در جبهه های حق علیه باطل را داشتم، عنوان کرد: در دوران ما همه کسانی که دل شیفته رهبر و انقلاب بودند با دست کاری شناسنامه هایشان راهی جبهه می شدند؛ من هم از این قانون مستثنی نبودم و در سن 13 سالگی با دستکاری شناسنامه راهی جبهه شدم.

,

ذاکری اظهار کرد: در سال 1364 من پدرم فوت شده بود و مادرم هر چند که دوری از فرزند برایش سخت و دشوار بود اما برای ماندگاری این مرز و بوم و به عشق امام راحل(ره) راضی شدند من به جبهه بروم.

,

مادران شهدا، آزاده بیشترین فشار های روحی و روانی را تحمل می کنند

, مادران شهدا، آزاده بیشترین فشار های روحی و روانی را تحمل می کنند, مادران شهدا، آزاده بیشترین فشار های روحی و روانی را تحمل می کنند,

وی با اشاره به اینکه مادران شهدا، آزاده و رزمندگان بیشترین فشار های روحی و روانی را تحمل می کنند، گفت: وای بر ما که قدر این ها را نمی دانیم زیرا اینها پرورش دهندگان افراد بزرگی همچون سردار سلیمانی هستند.

,

این جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: بی شک مادران آزاده در دورانی که فرزندانشان مفقودالاثر بودند و خبری از آنها نبود بیشترین سختی را تحمل کردند اما متاسفانه در حال حاضر امتیازاتی که به مادران شهدا و ایثار گران می دهند به مادران آزاده تعلق نمی گیرد و از نظر بنده بزرگترین ظلم در حق آنهاست.

,

, ,

این رزمنده که خود را سرباز سردار سلیمانی می داند، عنوان کرد: همان طور که حضرت آقا فرمودند:"جبهه ها دانشگاه بود" ؛ جبهه ها مانند دانشگاهی بود که به آن عشق ورزیده می شد و انسان تشنه درس هایی بود که در جبهه می آموخت.

,

در کنار مشقت های اسارت، شیرینی هایی نیز وجود داشت

, در کنار مشقت های اسارت، شیرینی هایی نیز وجود داشت, در کنار مشقت های اسارت، شیرینی هایی نیز وجود داشت,

ذاکری با اشاره به اینکه باید بیش از پیش واقعیت های دفاع مقدس را به نسب جوان یادآور شد، اظهار کرد: وقتی از واژه اسارت استفاده می کنیم گاها از واژه عراقی ها استفاده می کنیم؛ اما واقیعیت امر بعثی ها بودند و در کنار مشقت های وصف نشده ای که اسارت داشت در کنارش درس ها و شیرینی های دل پذیری برای رزمندگان نیز وجود داشت.

,

وی به بیان خاطره ای از دوران اسارت خود پرداخت و گفت: یک روز یکی از نیروهای عراقی عکس امام(ره) را از جیب من خارج و آن را بوسید و خود را مقلد امام خمینی(ره) معرفی کرد.

,

این یادگار جبهه حق علیه باطل با اشاره به اسارت حاج باقری، معاون حاج قاسم سلیمانی و فرمانده تیپ لشکر تخریب بودند که هنگامی که ما در اسارت بودیم ایشان هم اسیر شدند، عنوان کرد: با وجود اینکه ما همه او را می شناختیم اما رزمندگان آن را لو نداند؛ اما یک نفر از فشارهای هایی که به آن وارد شده بود حاج باقری را لو داد.

,

, ,

حاج قاسم درس بخشش به رزمندگان می داد

, حاج قاسم درس بخشش به رزمندگان می داد, حاج قاسم درس بخشش به رزمندگان می داد,

ذاکری با اشاره به اینکه حاج قاسم درس بخشش حتی برای کسانی که شما را لو داده اند به رزمندگان داد، ادامه داد: یک روز به آن آزاده ای که حاج باقری را لو داده بود گفت برای جلسه دیر تر بیایید و از آقای باقری خواستند که وسط جمع بیاید و با آن رو بوسی کند تا به سمت نظام وانقلاب این فرد باز گردد.

,

وی تصریح کرد: خیلی از جاها ما و مسئولان نتوانسته ایم رزمندگان و ایثارگران را خوب جذب کنیم و به آنها بها بدهیم و نتیجه آن می شود به دنبال اختلاس، فتنه و جذب احزاب و سیاست های معاند می شود.

,

راهبرد اصلی حاج قاسم تبعیت محض از ولایت فقیه بود

,

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه راهبرد اصلی حاج قاسم تبعیت محض از ولایت فقیه بود، اظهار کرد: همواره در سخنان و فرمایشات حاج قاسم بوده که اگر از کبیر انقلاب تبعیت کنید بی شک عاقبت بخیر خواهید شد.

,

ذاکری با  اشاره به اینکه ما همچنان رزمنده هستیم و در جبهه قرار داریم، عنوان کرد: امام خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند رزمندگی ما زمانی پایان می یابد که تمام خاطرات و صحنه های دفاع مقدس را به تصویر بکشیم و این حکم جهاد را به ما داده اند.

,

, ,

اولین نامه ام در هنگام اسارت بعد از آزادی ام در ایران به دست خودم رسید

, اولین نامه ام در هنگام اسارت بعد از آزادی ام در ایران به دست خودم رسید, اولین نامه ام در هنگام اسارت بعد از آزادی ام در ایران به دست خودم رسید,

وی با اشاره به اینکه در چهارم خرداد 1367 به اسارت رسیدم و در بهمن ماه همان سال آزاد شدم، گفت: هشت ما و 23 روز در اسارت بودم و در این مدت مفقود الاثر بودم و اولین نامه ام در هنگام اسارت بعد از آزادی ام در ایران به دست خودم رسید.

,

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه ترکش خور ما خوب بود، تصریح کرد: در جبهه ها و عملیات های مختلفی ترکش خوردم و مجروح شدم و از نطر پرونده جز جانباز ویژه قرار دارم و 45 درصد از نواحی مختلف مجروح هستم.

,

ذاکری با اشاره به اخلاص سردار سلیمانی در تمام امور مطرح کرد: خلوص و تبعیت محض آن از ولایت توانسته خیلی از افراد را شیفته خود کند و لقب سردار دلها بگیرد.

,

وی با اشاره به خاطره ای از زمان اولین تجمع  بعد از شهادت سردار سلیمانی که بعد از نماز جمعه برای اولین بار در بندرعباس برگزار شد، گفت: بنری که برای حاج قاسم زدیم اشخاص مختلف با شکل های مختلف دور بنر جمع شده بودند و برای سردار دل ها زار زار گریه می کردند.

,

سرباز حاج قاسم عنوان کرد: خلوص ،نترس بودن و کار برای رضای خداوند انجام دادن باعث محبوبیت ایشان شده است و هیچ گاه فکر نمی کرد که کار تمام شده و بعد عملیات ها ما یک نفس راحت از پایان عملیات می کشیدیم اما سردار سلیمانی به فکر عملیات های بعدی بودند.

,

ادوات جنگ را از دشمن غنیمت می گرفت و تبدیل به تشکیلات می کرد

,

ذاکری اظهار کرد: حاج قاسم مرز را نمی شناخت و یک استثنی بود و هنگامی که گروه اول جنگ را تشکیل داد ادوات جنگ را به جای اینکه از دولت ها بخواهد از دشمن غنیمت می گرفت و تبدیل به تشکیلات می کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: ادراه جنگ را با درآمد زایی از خود جبهه و با غنیمت هایی که از دشمن می گرفت؛ اداره می کرد.

,

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: خیلی از مسئولان ما بیگانه با حاج قاسم نیستند تنها ذائقه هایشان عوض شده است و پیشنهاد می شود هفته ای و یا ماهی یکبار از صندلی های خود فاصله بگیرند و یک صندوق مهمات بگذارند و روی آن بنشینند تا یادشان بیاید نرمی صندلی ها که به دست آورده اند از خون شهدا به دست آمده است.

,

ذاکری با اشاره به اقدامات اخیر پلتفرم های خارجی و حذف پست های سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: هر آنجا که ما کارمان را درست انجام داده ایم دشمن نفوذ می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه