اخبار داغ

از روز اول تا روز آخر در فضای دیگری قدم می زدیم

گلیج: در عراق تمرین کشتی داشتیم، فوتبال بازی کردیم و مسابقه دو و تست کوپر دادیم/ مداحی‌ام در بین‌الحرمین دلی بود

گلیج: در عراق تمرین کشتی داشتیم، فوتبال بازی کردیم و مسابقه دو و تست کوپر دادیم/ مداحی‌ام در بین‌الحرمین دلی بود
دارنده مدال برنز وزن 97 کیلوگرم جهان گفت: اردوی تدارکاتی عراق با تمامی اردوهای دیگری که در آن حضور داشتم، متفاوت بود و حال و هوای دیگری داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، مجتبی گلیج دارنده مدال برنز وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد جهان درباره اردوی عراق اظهار داشت: پس از بازگشت از رقابت های جهانی نروژ نیاز به یک ریکاوری و تجدید روحیه داشتیم که انصافا فدراسیون کشتی با درنظر گرفتن اردوی تدارکاتی عراق انگیزه و انرژی مضاعفی را به ما داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دارنده 2 مدال طلای رقابت های زیر 23 سال جهان گفت: از روز اولی که وارد عراق شدیم متوجه شدیم که در فضای دیگری قدم می زنیم و با حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی که در کنار فرودگاه عراق بود، به این سردار بزرگ ادای احترام و با آرمان های این شهید والامقام تجدید میثاق کردیم و راهی شهر کاظمین شدیم.

,

دارنده مدال های طلا و نقره آسیا در مورد تمرینات برگزار شده در کشور عراق گفت:  به واقع توانستیم از بهترین امکانات موجود در کشور عراق استفاده کنیم و استقبال خوبی از سوی فدراسیون و مقامات ورزشی و کشتی گیران این کشور از ما شد. ضمن اینکه مردم عراق نیز علاقه ی ویژه ای به ما نشان دادند و اینکه برادری بین دو کشور همسایه وجود داشته باشد دستاوردی بزرگ محسوب می شود.

,

این ملی پوش کشورمان در مورد فضای معنوی بوجود آمده در این اردو گفت: بهرحال بعنوان یک ایرانی و عاشق اهل بیت (ع) ما هم سوای کشتی گیر بودنمان، خود را وابسته و دلبسته به این خاندان می دانیم و نهایت ارادت خود را به ایشان اعلام می داریم.

,

وی ادامه داد: بحث معنوی در این اردو خیلی پررنگ بود و به زیارت عتبات عالیات رفتیم و در شهر کاظمین، کربلا و نجف، حرم ائمه‌اطهار را زیارت کردیم. اولین بار بود که سعادت داشتم به زیارت کربلا بروم و فضا طوری بود که آدم آرام می‌شد. بقیه بچه‌ها هم مسلماً چنین حسی داشتند و حضور در چنین فضا‌های متبرکی به آدم، انرژی خوبی می‌دهد، به خصوص که در هر مسابقه‌ای به ائمه ‌اطهار متوسل می‌شویم و برای پیروزی کمک می‌خواهیم.

,

ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم معتقد است این حس را نمی‌تواند وصف کند: همیشه وارد شدن به بارگاه ائمه‌اطهار یک حس خوب و وصف نشدنی به آدم می‌دهد. من هم از بچگی ارادت خاصی به ائمه دارم و از اینکه در این سفر برای بار اول توانستم به زیارت امامان در عراق بروم، حس خیلی خوبی را تجربه کردم. هم من و هم سایر بچه‌ها با یک انرژی مضاعف به ایران برگشتیم. ان‌شاء‌الله بتوانیم با این انرژی مثبتی که از این اردو گرفتیم، در مسابقات پیش‌رو بهترین نتیجه را کسب کنیم.

,

وی در مورد مداحی اش در بین الحرمین گفت: مداحی‌ام در بین‌الحرمین دلی بود. در حرم ائمه چه کربلا، چه نجف و چه کاظمین، آدم وقتی وارد می‌شود حس بسیار خوبی دارد، اما من، چون به حضرت ابوالفضل ارادت ویژه‌ای دارم و در کشتی و زندگی از ایشان مدد می‌گیرم، در حرم‌شان احساس خاصی داشتم. دفعه اولم بود و من و سایر بچه‌های تیم وقتی به زیارت رفتیم، واقعاً منقلب شدیم. باید شرایط حضور را داشته باشید تا آن را درک کنید و واقعاً نمی‌توان آن را به زبان آورد و وصف کرد.

,

گلیج ادامه داد: من مداح نیستم و جسارتی هم نمی‌خواستم بکنم. مداحی من بیشتر دلی بود. زمانی که سنم پایین‌تر بود در دوران نوجوانی در هیئت محل خودمان یک سابقه کوچکی داشتم و مداحی می‌کردم. نوحه‌ای که خواندم همانطور که اشاره کردم یک کار دلی بود و دوست داشتم در بین‌الحرمین مداحی کنم و چند کلمه‌ای برای بچه‌ها بخوانم.

,

وی در مورد تمریناتی که در عراق برگزار شد گفت: تمرینات تنوع زیادی داشت و کادر فنی برنامه‌های تمرینی مختلفی در نظر گرفته بود. تمرینات خیلی عالی بود و سطح بالایی داشت، فوتبال بازی کردیم، مسابقه دو دادیم و پزشک تیم هم تست کوپر از ملی‌پوشان گرفت. ضمن اینکه تمرین و مرور فن به صورت مشترک با اعضای تیم ملی عراق هم از دیگر برنامه‌های ما بود.

,

وی در مورد پذیرایی عراقی ها گفت: مهمان‌نوازی عراقی‌ها مثال‌زدنی بود، علاقه مردم عراق نسبت به بچه‌های تیم ملی مثال‌زدنی بود. علاقه خاصی به قهرمانان به خصوص ملی‌پوشان کشتی داشتند و نمونه آن هم حسن یزدانی بود که برای خیلی از عراقی‌ها چهره‌ای دوست‌داشتنی بود، می‌آمدند و با او و بقیه قهرمانان عکس یادگاری می‌گرفتند.

,

گلیج در پایان خاطرنشان کرد: شروع کارمان با مدد گرفتن از ائمه‌اطهار آغاز شد، که تصمیم خیلی خوبی بود. جا دارد به خاطر این اردو از فدراسیون کشتی و کادر فنی تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم زحمات این عزیزان، پدر و مادر و دعای مردم را با مدال‌آوری و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران  در میادین جهانی و المپیک جبران کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه