اخبار داغ

سرلشکر رشید:

دشمن تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه‌جانبه را نخواهد داشت

دشمن تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه‌جانبه را نخواهد داشت
فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه دشمن قطعا تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه جانبه را نخواهد داشت، گفت: باورپذیری قدرت جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتما هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) پس از برگزاری رزمایش‌های ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیامبر اعظم(ص) 17 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع فرماندهان نیروهای مسلح در ارزیابی رزمایش‌های برگزار شده، اظهار داشت: ماموریت و وظایف قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) مبتنی بر تدابیر فرمانده معظم کل قوا ناظر بر انجام بررسی‌های عملیاتی و فرماندهی بر نیروهای مسلح از طریق تمرکز دائمی بر مدیریت و فرماندهی در شرایط بحران و جنگ، با برگزاری رزمایش‌های سالانه می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرماندهان,

وی افزود: در حقیقت اجرا و برگزاری رزمایش‌ها به معنای آزمون ادراک از تهدیدات دشمن و ارزیابی میزان آمادگی‌های رزم می‌باشد و مهم‌تر از آن، میزان انطباق آمادگی‌ها با مخاطرات پیش رو را آشکار می‌کند.

,

سرلشکر رشید ادامه داد: در واقع اجرای رزمایش‌ها به معنای جنگ قبل از جنگ است به همین دلیل نیازمند دقت و خلاقیت در هدف‌گذاری و طرح ریزی همچنین جدیدت در اجراء برای غافلگیر کردن دشمن می‌باشد.

,

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه جدی گرفتن تهدید دشمن همواره مورد تاکید امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا است، اظهار داشت: این موضوع منطق حاکم بر تهیه برآورد تهدیدات، ارزیابی‌های میدانی بر توان آمادگی‌های رزم و اجرای رزمایش‌ها را در قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و نیروهای مسلح شکل داده است.

,

وی گفت: قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) رزمایش‌های سالیانه سازمان‌ها و نیروهای مسلح را با رویکردهای تحولی و منطبق بر تدابیر فرمانده معظم کل قوا و با نظر به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده طراحی و تصویب می‌کند.

,

سرلشکر رشید با بیان اینکه به طور متوسط هر سال تعداد 30 رزمایش بزرگ از سوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) هدف‌گذاری و به سازمان‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: در سال جاری 25 رزمایش بزرگ در قالب ارتش‌ها و چند نیرویی پیش‌بینی شده که تا کنون 15 رزمایش بزرگ از سوی ارتش و سپاه اجرا شده است که البته برخی از آنها رسانه‌ای نخواهد شد.

,

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با تقدیر و قدردانی از تلاش و مجاهدت فرماندهان ارتش و سپاه، عنوان کرد: هدف نیروهای مسلح از طریق برگزاری رزمایش‌های سالانه و بنا به موضوع در شرایط خاص، این است که دشمن بداند ما همواره آنها را رصد می‌کنیم، آماده هستیم و حتما هزینه‌ای بیش از دستاوردها بر آنها تحمیل خواهیم کرد و موفقیت کوچک و تاکتیکی آنها را با انتخاب زمان و مکان، همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه نشده به شکت راهبردی تبدیل خواهیم کرد.

,

وی با بیان اینکه فرماندهان ما از نسل جنگ و فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند، گفت: تفکر و سیره عملی شهید سلیمانی که در ایام سالگرد شهادت مظلومانه‌اش قرار داریم، گواه روشن و صادقی از باورها و استحکام اراده و قدرت ما است.

,

سرلشکر رشید تأکید کرد: مایل هستیم دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ما نباشد، زیرا قطعا تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه جانبه را نخواهد داشت. بنابر این باورپذیری قدرت جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتما هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.

,

انتهای پیام/ک

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه