اخبار داغ

دستیار ویژه وزیر امور خارجه در یادواره شهید ایرلو:

شهید ایرلو، دیپلمات در میدان بود/ ایرلو ،فریاد مظلومیت یمن را جهانی کرد

شهید ایرلو، دیپلمات در میدان بود/ ایرلو ،فریاد مظلومیت یمن را جهانی کرد
دستیار ویژه وزیر امور خارجه در یادواره شهید ایرلو به تبیین مجاهدت های دیپلمات شهید ایران در یمن پرداخت و گفت: این شهید مجاهد معتقد بود دفاع از مظلوم، حد و مرز نمی شناسد و با شهادت مظلومانه خود ندای مظلومیت یمنی ها را در جهان طنین انداز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ،محمدصادق فضلی  دستیار ویژه وزیر امور خارجه ظهر امروز در مراسم یادبود حسن ایرلو  سفیر شهید ایران در یمن  که با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از مسئوالین دستگاه های اجرایی در مهدیه اردبیل برگزار شد، ایثار  و فداکاری های شهید ایرلو در دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت و دفاع از مردم مظلوم یمن را یادآور شد و گفت: بعد از هفت سال از جنگ بی‌رحمانه استعمار نوین در منطقه علیه مردم مقاوم و مجاهد یمن امروز نه تنها اهداف شیطانی آنها در منطقه محقق نشده بلکه بیش از هر زمان دیگر رسوایی، ذلت و ننگ جنگ افروزان علیه یمن را شاهدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

, ,

فضلی گفت: مردم انقلابی یمن با پایان دادن به چند دهه استعمار غرب در منطقه با یک جنگ تمام عیار روبرو شدند که در این جنگ بی‌رحمانه تمام سرزمین یمن مورد حمله متجاوزان قرار گرفت و در کنار آوارگی چهار میلیون نفر از مردم این سرزمین و تقدیم صدها شهید و زخمی امروز مردم این سرزمین مستحکم و مقاوم در برابر ایادی کفر ایستاده و هر روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و ایستادگی مردم منطقه در برابر متجاوزان هستیم.

,

وی افزود: جنگ افروزان یمنی نه تنها به اهداف خود در ۶ سال گذشته در قالب خشونت عریان به اهداف خود دست پیدا نکرده اند بلکه با زیرپا گذاشتن تمام اصول اخلاقی و انسانی رسوایی برای خود ایجاد کردند که در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

,

دستیار ویژه وزیر امور خارجه گفت: در سخت‌ترین روزهای مردم یمن که شاهد بمباران‌های سهمگین از سوی متجاوزین عربستانی بودیم شهید ایرلو مجاهد فی سیبل الله اعلام کرد که قصد حضور در یمن را دارد که به عنوان سفیر ایران در یمن انتخاب تا در کنار مردم این کشور در برابر متجاوزان با سخت‌کوشی تمام بایستد.

,

, ,

فضلی تصریح کرد: این شهد والامقام پرچم جمهوری اسلامی را در یمن به اهتزاز درآورد تا همه بدانند که مردم مظلوم این سرزمین تنها نیستند در حالی که وجود این شهید والامقام خار چشمی برای دشمنان و مستکبران روزگار بود.

,

وی افزود: حاج حسن ایرلو در کنار کمک رسانی و تأمین نیازمندی‌های دارو و غذای مردم یمن سعی کرد تا در حل معادلات این کشور قدم پیش بگذارد و به شکل دیپلماتیک اما با روحیه بسیجی و ایمانی سعی کرد تا راه حل خروج از بحران یمن را سیاسی معرفی کند و به هیچ وجه جنگ و نزاع نمی‌تواند به این معادله پایان دهد.

,

دستیار ویژه وزیر امور خارجه ادامه داد: وی همواره اعتقاد داشت که راه‌حل بحران یمن فقط از طریق سیاسی حل می‌شود و جنگ راه‌حلی برای رفع این بحران نیست. مردم یمن باید برای آینده کشور خود تصمیم بگیرند و همواره تلاش می‌کرد تا مانع جنگ در این کشور شود و عاشق خدمت به محرومان و مظلومان بود.

,

فضلی افزود: این شهید والامقام اولین شهید سفیر ایران در زمان انجام مأموریت است که با ایثار و از خودگذشتگی سعی کرد در سنگر مقاومت مردم یمن حامی و پشتیبان آنها باشد و امروز چنین مجاهدی به الگوی رفتاری و اندیشه مجاهدان یمنی تبدیل شده است.

,

, ,

وی نقش شهید ایرلو را در حمایت مردم یمن ستود و تصریح کرد: حاج حسن ایرلو جزئی از تاریخ یمن خواهد ماند چر که ثابت کرد در صحنه دفاع از مظلومان و مستضعفان بدون یاور همواره در صحنه است و هیچ وقت صحنه مجاهدت را ترک نخواهد کرد.

,

شهید حسن ایرلو از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس و برادر 2 شهید بود که  آغاز تجاوز آل سعود یه خاک یمن داوطلبانه در کسوت سفیر جمهوری اسلامی ایران عازم یمن شد و به عنوان تنها سفر کشور های خارجی در پایان عمرش فریاد رسای مردم مضلوم یمن در جهان بود.

,

این شهید والامقام به دلیل ابتلا به کرونا و عوارض ناشی از  دوران دفاع مقدس و کارشکنی عربستان در جلوگیری از اعزام وی به کشور، در یمن مظلومانه به شهادت رسید.

,

مرثیه سرایی و مداحی از جمله برنامه های این یادواره در مهدیه اردبیل بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه