اخبار داغ

در جریان بازدید دادسرای کارکنان دولت مطرح شد؛

واحد اجرای احکام تلاش دستگاه قضا را به ثمر می‌نشاند

واحد اجرای احکام تلاش دستگاه قضا را به ثمر می‌نشاند
رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید دادسرای کارکنان دولت گفت: نظارت ویژه بر واحدهای اجرای احکام در زمره توصیه ها و دستورات مستمر به مقامات و مسئولان قضایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز چهارشنبه (۸ دی) در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مراجع و مراکز قضایی، از دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸ تهران) بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی قضایی به مردم و مراجعان در این دادسرا قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رئیس عدلیه در جریان این بازدید، در بخش‌های مختلف دادسرای کارکنان دولت اعم از شعب اجرای احکام، شعب بازپرسی، واحد اظهار نظر و سالن ملاقات مردمی مسئولان دادسرای مربوطه حضور یافت و ضمن مطالعه موردی برخی پرونده‌ها و طرح سوالاتی در خصوص آنها، با مسئولان بخش‌های بازدیدشده به صورت چهره به چهره به گفت و گو پرداخت.
,
 
,
محسنی اژه ای حین بازدید از بخش‌ها و واحدهای مختلف دادسرای کارکنان دولت، از مسئولان و متصدیان مربوطه در خصوص فرایند رسیدگی، موجودی و نوع پرونده‌ها، سوالاتی را مطرح کرد و توصیه‌هایی را خطاب به آنها پیرامون ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان اظهار داشت.
,
 
,
نظارت ویژه بر واحدهای اجرای احکام در زمره توصیه ها و دستورات مستمر رئیس قوه قضاییه به مقامات و مسئولان قضایی است؛  در همین راستا محسنی اژه ای در جریان بازدید امروز از دادسرای کارکنان دولت، در حین حضور در شعب اجرای احکام این دادسرا، با تاکید مجدد بر نظارت مستمر بر واحدهای اجرای احکام گفت: واحد اجرای احکام بخشی است که تلاش های صورت گرفته در دادسرا، دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی را به ثمر می‌نشاند بنابراین باید از هرگونه تاخیر در اجرای احکام اجتناب شود.
,
 
,
رئیس قوه قضاییه در بخشی از بازدید خود از شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، دلایل تفاوت موجودی پرونده‌ها در برخی شعب نسبت به شعب دیگر را جویا شد و به مسئولان مربوطه در خصوص راکد ماندن پرونده‌ها و عدم ارجاع به موقع آنها به شعب بازپرسی تذکر داد و ضمن برحذر داشتن مسئولان دادسرای کارکنان دولت از نگهداری و عدم ارجاع غیرموجه و بی‌دلیل پرونده‌ها، این امر را از مظاهر فساد دانست.
,
 
,
در جریان این بازدید زمانی که رئیس عدلیه متوجه شد در مواردی عدم توازن در ارجاع پرونده ها به شعب مختلف بازپرسی کارکنان دولت وجود دارد ضمن تذکر به دادستان تهران دستور داد چنانچه رویه ارجاع پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تا یک ماه دیگر اصلاح نشود، نسبت به برخورد قانونی با مسئول مربوطه این بخش اقدام مقتضی به عمل آید.
,
 
,
یکی دیگر از توصیه‌ها و تاکیدهای رئیس دستگاه قضا به مسئولان دادسرای کارکنان دولت و به ویژه دادستان تهران، جلوگیری از هرگونه اخلال در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های حجیم به واسطه جابه جایی پرونده ها از یک شعبه قضایی به شعبه دیگر بود.
,
 
,
گفتگوی چهره به چهره و بی‌واسطه با مردم یکی دیگر از برنامه‌های محسنی اژه‌ای در جریان بازدید از دادسرای کارکنان دولت بود؛ بر همین اساس رئیس قوه قضاییه با چند نفر از مراجعه‌کنندگان به این مرجع قضایی به گفت و گو پرداخت و ضمن استماع موضوعات مطرح شده، دستورات مقتضی را برای پیگیری و رفع مشکلات آن مراجعه‌کنندگان به مسئولان ذی‌ربط صادر کرد.
,
 
,
در حین گفت و گوهای بی‌واسطه رئیس قوه قضاییه با مراجعان به دادسرای کارکنان دولت، یکی از مراجعه‌کنندگان نزد رئیس قوه قضاییه ادعایی را در باب پرونده‌اش مطرح کرد که رئیس عدلیه با شنیدن این ادعا همراه با فرد مدعی، شخصا به شعبه مربوطه مراجعه و موضوع را پیگیری کرد.
,
 
,
بررسی وضعیت حقوقی و معیشتی شاغلان در دادسرای کارکنان دولت و تقدیر از زحمات و خدمات شبانه‌روزی آنها برای رسیدگی دقیق به پرونده‌های ارجاعی،  از جمله نکات  برجسته بازدید امروز رئیس دستگاه قضا بود؛ نکته قابل تامل آنکه در برخی از شعب این دادسرا،  قضات و کارکنان به صورت شبانه روزی و یا بعضا تا پاسی از شب مشغول رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی هستند که این موضوع مورد توجه و قدردانی رئیس عدلیه قرار گرفت.
,
 
,
رئیس قوه قضاییه در بخشی از بازدید امروز خود، در سالن ملاقات مردمی دادستانی تهران که روزهای چهارشنبه میزبان حدود ۱۰۰ مراجعه‌کننده است، حضور یافت و با معاونان دادستان و مردمی که جهت پیگیری مفاد پرونده خود و پیشبرد آن به این واحد مراجعه کرده بودند به صورت ویژه به گفت و گو پرداخت و در همین راستا دستورات مقتضی را به منظور تسریع در رسیدگی‌ها صادر کرد.
,
 
,
رئیس عدلیه در حین گفت و گوی چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان به سالن ملاقات مردمی، به مسئولان مربوطه از جمله دادستان تهران موکدا تاکید کرد که نسبت به پیگیری دستورات صادره در جریان ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی، اهتمام ویژه داشته باشند.
,
 
,
همچنین در جریان بازدید میدانی امروز رئیس دستگاه قضا از دادسرای کارکنان دولت، به مانند سایر بازدیدهای رئیس عدلیه از مراجع و مراکز قضایی، نامه‌های مردمی برای ترتیب اثر دادن و رسیدگی جمع‌آوری شد.
,
 
,
بازدید میدانی از مراکز، مراجع و محاکم قضایی و گفتگوی چهره به چهره و بدون واسطه با مردم، قضات و کارکنان، یکی از رویه‌های ثابت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ۱۸۱ روز سپری‌شده از مسئولیت وی در جایگاه ریاست دستگاه قضا محسوب می‌شود.
,
 
,
رئیس قوه قضاییه علاوه بر بازدید سرزده امروز خود از دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸ تهران)، تا کنون از دادگستری شهرستان قدس، دادسرا و دادگستری شهرستان قرچک، مجتمع قضایی قدس تهران، دادسرا و دادگستری شهرری و همچنین شعب کشیک دادسراهای نواحی ۳، ۱۶، ۲۷ و ۳۴ تهران بازدید داشته و از نزدیک در جریان نحوه خدمت‌رسانی به مردم و مراجعه‌کنندگان قرار گرفته و علاوه بر گفت و گو با قضات و کارکنان این مجتمع‌های قضایی، برای حل مشکلات تعدادی از مراجعه‌کنندگان دستورات مقتضی را صادر کرده است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه