اخبار داغ

حال ناخوش با مدیریت‌های هزینه‌ساز؛

باز «ماشین‌سازی»، باز «اعتصاب»!

باز «ماشین‌سازی»، باز «اعتصاب»!
شنیده‌ها حاکی از این است که مدیرعامل این کارخانه در اقدامی غیرقانونی و با نقض تذکر شورای کار مبنی بر عدم بکارگیری افراد دیگر در این کارخانه اقدام به انتصاب آن‌ها کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، کارگران ماشین سازی تبریز بار دیگر به دلیل آنچه که تشنج آفرینی توسط مدیرعامل این کارخانه عنوان می‌شود، دست به اعتصاب زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

شنیده‌‌‌های آناج حاکی از این است که مدیرعامل این کارخانه در اقدامی‌غیرقانونی و با نقض تذکر شورای کار مبنی بر عدم انتصاب افراد دیگر در این کارخانه اقدام به انتصاب آن‌ها کرده و باعث شده کارگران نیز به این موضوع معترض شده و دست به اعتصاب بزنند.

,

پیش تر از این نیز، علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به ورود افراد سفارش شده به ماشین سازی،گفته بود: جذب افراد اضافی با کمترین تخصص، بزرگترین آفتی است که بنگاه‌داری دولتی را غیر سود ده و غیراقتصادی می‌کند و علی‌القاعده از مدیدیت ماشین سازی انتظار داشتیم که بتواند هزینه‌های خود را مدیریت کند.

,

بر اساس این گزارش، سال گذشته با بازگشت مالکیت شرکت ماشین سازی تبریز به دولت، سهام و مدیریت آن به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، واگذار گردید. شنیده‌ها حاکی از آن است مدیرعامل شرکت پس از انتصاب توسط آن سازمان در آذرماه سال ۹۹ تاکنون بدون داشتن مجوز استخدام نیرو از صاحبان سهام یا هیئت مدیره در طی ۱۱ ماه گذشته بیش از ۶۰ نفر را مستقیماً به شرکت ماشین سازی و بیش از ۴۰ نفر نیز از طریق مدیریت پیمان استخدام کرده است.

,

همچنین بسیاری از مدیران میانی و ارشد شرکت از بیرون شرکت به کارگیری شده‌اند. با توجه به وضعیت مالی نامساعد شرکت ماشین سازی این حجم استخدام موجب تحمیل هزینه‌های گزاف بر شرکت شده حال آنکه تغییر محسوسی در عملکرد شرکت مشاهده نمی‌شود.

,

نکته جالب در ماجرای اعتراض کارگران ماشین سازی تبریز، نحوه مواجهه مدیرعامل این کارخانه با موضوع بود. اصغر نورآیین، مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز پس از این واقعه گفت: موضوع خاصی نبود و کارگران هر از گاهی چیزی را بهانه کرده و اعتراض می‌کنند. ما به دلیل نداشتن مجوز استخدام از کارگران بازنشسته دعوت به کار مجدد کرده بودیم. که عده ای به این امر اعتراض داشتند، مورد خاصی نبود! معمولا برخی‌ها به کار نکردن و حقوق گرفتن عادت کرده اند. و موقعی که تحت فشار قرار می‌گیرند، معترض می‌شوند و مسائل را بزرگ می‌کنند.

,

وی در پاسخ به این سوال که چطور با اینکه بیان می‌کنید مجوز استخدام ندارید، اما در ماه‌‌‌های اخیر دهها نفر جدید را استخدام کرده اید، توضیح داد: باید به جای مدیرانی که بازنشسته می‌شوند، بالاخره مدیران جدیدی بیاوریم و نیروی متخصص در شرکت کم شده است و متاسفانه این طور مسائل همیشه در ماشین سازی هست.(منبع)

, منبع,

این درحالی است که اسناد رسیده به آناج نشان می‌دهد، در طول یک سال گذشته بیش از ۲۹ کارگر ساده و تعداد زیادی پرسنل دیگر به ماشین سازی تبریز اضافه شده‌اند!

,

ماشین سازی تبریز در ۸ سال گذشته دچار تصمیمات و مدیریت‌های غلطی شده که همگی موجب تضعیف جایگاه این کارخانه بزرگ شده است. نتیجه بیش از ۸ سال مدیریت تفکری که هیچ اهمیتی به موضوعات اساسی نمی‌داده باید هرچه سریع تر با نگاهی جدید و تغییراتی اساسی همراه شود و این تغییرات در گرو همت و روحیه مسئولان تصمیم گیر در سیستم مدیریتی کشور است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه