اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

هیچ کس در دولت و مجلس کاملا مخالف طرح صیانت نیست

هیچ کس در دولت و مجلس کاملا مخالف طرح صیانت نیست
نماینده کمردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کس در دولت و مجلس کاملا مخالف طرح صیانت از فضای مجازی نیست بلکه نظرات در مورد محتوا متفاوت است که خوشبختانه همه این نظرات را کمیسیون ویژه بررسی می‌کند و در نهایت طرح حلاجی شده‌ای را ارئه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اسلامی، در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر به بن بست رسیدن طرح صیانت از فضای مجازیگفت: پرونده مربوط به طرح صیانت در مجلس به بن بست نرسیده و این قبیل اظهارنظرها در مورد آن مصداق ضرب‌المثل هرکسی از ظن خود شد یار من است. طرح صیانت مانند سایر طرح‌ها زمان بررسی خود را طی می‌کند و بن‌بست‌های محتمل در آن از بین رفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او در توضیح بن بست‌هایی که در طرح صیانت از بین رفتند، افزود: در حقیقت براساس آئین نامه تعدادی از نمایندگان می‌توانستند این طرح را مسکوت کنند و اتفاقا برخی از آنها با استفاده از ماده مذکور در آئین نامه چنین اقدامی را انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند، لذا در نهایت با قرار گرفتن طرح صیانت در ذیل ماده 85 تحکیم شد و کار در روال قرار گرفت. منتها ممکن است برخی افراد به دلیل اینکه با طرح صیانت مخالف هستند، اظهار نظرات متفاوتی ارائه کنند.

,

ضوانی با اشاره به دخالت مرکز پژوهش‌ها در روند بررسی طرح صیانت تصریح کرد: فلسفه وجودی مرکز پژوهش‌ها بر این اساس است که به صورت کارشناسی با مباحث برخورد کند. در حقیقت این نهاد حزب سیاسی نیست که به موازات آن بیاینه سیاسی منتشر کند. لذا موردی که منصوب به مرکز پژوهش‌ها منتشر شده، خارج از مباحث کارشناسی است و یک بیانیه سیاسی محسوب می‌شود.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: در حقیقت بیانیه مرکز پژوهش‌ها در مورد طرح صیانت خلاف عملکرد مرکز پژوهش‌ها و خارج از قاعده قانونی و وظایف آن است چرا که این مرکز باید به صورت کارشناسی اظهار نظر کند، لذا برخورد غیرحرفه‌ای ناقض غرض از ایجاد مرکز پژوهش‌ها است. در مجموع مرکز پژوهش‌ها باید به صورت کارشناسی با مسائل برخورد کند و از سیاسی بازی و سیاست‌زدگی در اظهارنظر نسبت به طرح‌ها خودداری کند.

,

رضوانی طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی را قانونی دانست و اظهار کرد: واقعیت امر این است که طرح صیانت یک طرح قانونی محسوب می‌شود، همه مراحل قانونی آن طی شده و بررسی آن در روال قانون قرار دارد بنابراین به هیچ وجه پسندیده نیست که مرکز پژوهش‌ها مانند یک حزب سیاسی بیانیه و اعلامیه صادر کند. متاسفانه مرکز پژوهش‌ها در مورد طرح صیانت اظهارنظر کارشناسی نکرده است. بنابراین بیانیه سیاسی مرکز پژوهش‌ها مربوط به یک نفر است و نمی‌توان آن را منتسب به کل مرکز پژوهش‌ها دانست. در مجموع بیانیه فردی که به نام مرکز پژوهش‌ها بیانیه داده، مردود است.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار نظر دولت در مورد طرح صیانت خاطرنشان کرد: دولتی‌ها نیز در مورد طرح صیانت اظهارنظر کردند و یکی از مواردی که باید در مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت این بود که این نهاد باید نظرات مجلس و دولت را در مورد طرح مذکور اعلام می‌کرد. هیچ کس در دولت و مجلس کاملا مخالف طرح صیانت نیست بلکه نظرات در مورد محتوا متفاوت است که خوشبختانه همه این نظرات را کمیسیون ویژه بررسی می‌کند و در نهایت طرح حلاجی شده‌ای را ارئه می‌کند.

,

رضوانی در واکنش به اینکه گفته می‌شود طرح صیانت مربوط به جبهه پایداری است، یادآور شد:  اعضای جبهه پایداری در مجلس فعال هستند اما اعضای این جبهه به هیچ وجه در مجلس به عنوان هویت حزبی عمل نمی‌کنند بلکه به عنوان نماینده به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌کنند. اینکه برخی از بیرون اصرار دارند همه چیز را حزبی قلمداد کنند مربوط به کوته بینی آنها است چرا که هیچ کس در مجلس نمی‌تواند خارج از چارچوب‌های قانونی انجام وظیفه کند. اما این افتخار جبهه پایداری است که حرکت انقلابی و هر رفتار صحیح و درست در راستای نیازهای مردم، انقلاب اسلامی و کشور را به آن منصوب می‌کنند. در حقیقت این اقدام نشان دهنده این است که جبهه پایداری به اندازه‌ای به ضرورت‌های کشور توجه دارد که هر حرکت مثبت انقلابی را به این جبهه نسبت می‌دهند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

منبع: منیبان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه