اخبار داغ

کسی نمی‌تواند به مسئله صدور مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها ورود کند؛

کامرانی‌فر: باشگاه‌های مقروض اجازه جذب بازیکن جدید در نیم‌فصل دوم را ندارند/ بخشی از اشتباهات داوری به صحبت‌های سرمربیان برمی‌گردد

کامرانی‌فر: باشگاه‌های مقروض اجازه جذب بازیکن جدید در نیم‌فصل دوم را ندارند/ بخشی از اشتباهات داوری به صحبت‌های سرمربیان برمی‌گردد
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: معتقدم مقداری از اشتباهات داوری به صحبت‌های سرمربیان پیش از بازی درباره داوران برمی‌گردد و آن‌ها را متزلزل می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال پیرامون بدهی‌های باشگاه‌ها اظهار داشت: تعداد زیادی از تیم‌ها قبل از شروع بازی‌های لیگ برتر با بدهی روبرو بودند. اگر فدراسیون فوتبال درباره ورود بازیکنان ایستادگی می‌کرد، نصف بازی‌ها برگزار نمی‌شد. باید یا لیگ را با چند بازی محدود انجام می‌دادیم و اگر باشگاهی ۲ بازی شرکت نمی‌کرد، طبق قوانین دو مرحله سقوط می‌کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه بیان داشت: شاید در آن زمانی که قرار بود بازی‌ها شروع شود ما باید تصمیم می‌گرفتیم که تیم‌ها با چه شرایطی وارد مسابقات شوند. باشگاه‌ها تعهدی نسبت به زمان پرداخت بدهی دادند و تعداد محدودی مجوز صادر شد تا کارت بگیرند و در مسابقات شرکت کنند. تراکتور و باشگاه‌های دیگر تعهد دادند تا پول بدهی را پرداخت کنند و نامه دوباره به باشگاه‌ها زده شد تا بدهی خود را پرداخت کنند. برخی از باشگاه‌ها چک دادند و آن سند هم باید مربوط به باشگاه باشد.

,

دبیرکل فدراسیون فوتبال بااشاره به وضعیت در نیمه دوم لیگ بیست‌ویکم عنوان داشت: از نیم‌فصل دوم لیگ برتر باشگاه‌هایی که بدهی دارند، اجازه ثبت بازیکن جدید را نخواهند داشت. از تمام باشگاه‌ها می‌خواهم طوری برنامه‌ریزی کنند که تعهدی نداشته باشند و بدون بدهی و پنجره باز در فصل بعد بازی کنند؛ فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان وارد این موضوع نمی‌شود. هم‌چنین کسب مجوز حرفه‌ای در لیگ برتر استارت خورده و به زودی تمام باشگاه‌ها به اخذ آن ملزم خواهند شد.

,

کامرانی‌فر درباره وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها و شرایط گل‌گهر اذعان داشت: باشگاه‌ها نسبت به تعهدی که به بازیکنان و مربیان خارجی دارند، در ارسال پول دچار مشکل هستند. فوتبال ایران نیاز به تعیین یک سری قوانین دارد. ضمناً با توجه به این که وضعیت تیم فوتبال گل‌گهر در جدول تاثیرگذار شده، از کمیته استیناف خواستیم تا به این پرونده زودتر رسیدگی کند. دارند به جمع‌بندی می‌رسند تا هر چه سریع‌تر رأی را اعلام کنند اما هنوز زمان آن مشخص نشده.

,

او در مورد مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تأکید داشت: شاید در گذشته حتی رئیس AFC هم ورود کرده بود اما بحث مجوز حرفه‌ای توسط شرکتی مستقل و خارج از کنفدراسیون اداره می‌شود. در این مجوز کسی نمی تواند ورود کند و آن را نادیده بگیرد، زیرا در ادامه باشگاه‌ها این حق را دارند تا در کمیته انضباطی AFC نسبت به تیمی که مجوز حرفه‌ای نداشته و در مسابقات شرکت کرده، شکایت کنند. بنابراین همین دلیل عمده سخت‌گیری درباره مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

,

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح داشت: اعضای فدراسیون فوتبال مستقل هستند و هر رأی‌ای که صادر می‌کنند برطبق اساس‌نامه فدراسیون فوتبال توسط دبیرکل ابلاغ می‌شود. این آرا توسط ارکان قضایی فدراسیون فوتبال صادر شده، فدراسیون فوتبال ورودی به آن‌ها ندارد و تنها توسط دبیر کل فدراسیون فوتبال ابلاغ خواهد شد.

,

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم مسائل حرفه‌ای را در فوتبال بیینیم، معتقدم مقداری از اشتباهات داوری به صحبت‌های سرمربیان پیش از بازی درباره داوران برمی‌گردد و آن‌ها را متزلزل می‌کند. قول می‌دهم قوانینی را که در تمام دنیا اجرا می‌شود، اجرا کنیم که هیچ باشگاهی قبل یا بعد بازی درباره داوران صحبت نکند و در غیر این صورت جریمه شوند. با ارکان قضایی در این زمینه صحبت کردیم و اگر سرمربیان به جای پرداختن به مسائل فنی به داوری بپردازند، جریمه خواهند شد.  

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه