اخبار داغ

آنچه در جلسه اهالی رسانه با استاندار آذربایجان‌شرقی گذشت:

استاندار: اولویتم جذب و نگه داشتن سرمایه گذاران است

استاندار: اولویتم جذب و نگه داشتن سرمایه گذاران است
۱۵۰ نفر از اهالی رسانه با استاندار آذربایجان‌شرقی دیدار کرده و به بیان مشکلات استان و خبرنگاران پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شب گذشته بیش از ۱۵۰ نفر از اهالی رسانه با استاندار آذربایجان‌شرقی دیدار کرده و به بیان مشکلات استان و خبرنگاران پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این دیدار نزدیک به ۲۰ نفر از خبرنگاران استان به تشریح مسائلی مانند مشکلات اقتصادی و صنایع استان، مشکلات مسکن خبرنگاران، مشکلات ترانزیتی استان و… پرداختند.

,

عابدین خرّم بعد از شنیدن سخنان و مشکلات خبرنگاران با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: امروز بعد از شهادت حاج قاسم انسجام و یک پارچگی شکل گرفته که تمام مدیران و مسئولان می‌خواهند مثل حاج قاسم مرد میدان باشند.

,

وی با بیان اینکه این جلسه فرصت مغتنمی‌بود تا حرف‌های شما را بشنوم گفت: در دولت سیزدهم تابلوی اصلی که به عنوان استراتژی حرکت دیده می‌شود متشکل از کارآمدی، پاکدستی، مردم داری، فسادستیزی و داشتن پیوست عدالت برای اتمام موضوعات است.

,

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در همین راستا هم ماموریت اصلی دولت رشد، ثبات اقتصادی، ایجاد شغل، ارتقای بهره وری و ایجاد دیپلماسی منطقه‌ای با استفاده از پتانسیل‌های مرزی است.

,

وی با اشاره به اینکه هیچ پرده‌ای بین مسئولین و مردم وجود ندارد، عنوان کرد: اعتماد متقابل موجب همکاری مردم و دولت می‌شود و متقاعدسازی افکار عمومی‌برای پیشبرد برنامه‌ها ضروری است.

,

تفویض اختیارات به استانداران، بارقه امید برای تحول

, تفویض اختیارات به استانداران، بارقه امید برای تحول,

خرّم با بیان اینکه متقاعدسازی با گفتاردرمانی امکانپذیر نیست، ابراز داشت: بار اصلی مسائل کشور بر عهده دولت است و نمی‌توان مشکلاتی که دولت قبل ایجاد کرده را بهانه‌ای برای عدم حرکت کنیم؛ اینکه مدام به گذشته تاکید کنیم مشکلات را حل نمی‌کند.

,

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های اساسی برای رفع مشکلات و تغییر داریم، خاطرنشان کرد: در این رابطه هدفگذاری‌هایی انجام شده و دولت برای استانداران اختیاراتی تعریف کرده که خود استان با نخبگان خودش کار کند و این بارقه امید برای حل بسیاری از مشکلات است اگرچه برخی مسائل ملی می‌باشند.

,

استاندار آذربایجان‌شرقی موضوع بعدی را استفاده از ظرفیت‌های استان و جلوگیری از خروج سرمایه‌انسانی و مادی دانست و گفت: ما در این مدت دو ماه با بیش از ۱۰۰ نفر حرف زدیم تا امیدی برای بازگشت سرمایه به استان داشته باشند؛ انتقال آب خلیج فارس به مرکز کشور که عظیم ترین پروژه آبی کشور است توسط سرمایه گذاران استان انجام می‌شود اما ما برای انتقال آب ارس به تبریز منتظر آب باریکه اعتبارات سالانه هستیم.

,

وی ادامه داد: به امید خدا در حوزه انرژی و آب به شدت به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم زیرا اگر این مشکلات حل نشود و سرمایه انسانی را هم حفظ نکنیم نباید شعار توسعه استان را سر بدهیم.

,

خرّم با بیان اینکه مهمترین اولویت بنده این موارد است، اظهار داشت: ما هشت هزار معدن در استان داریم که کمتر از یک سوم آنها کشف شده و یکی از برنامه‌های تحولی ما برای بخش معادن است. قوانین ما هم جنبه سلبی و هم جنبه ایجابی دارد اما در استان فقط از قوانین سلبی استفاده شده و نتیجه آن فرار سرمایه از آذربایجان‌شرقی است.

,

برای توسعه استان منت سرمایه‌گذاران را می‌کشم

, برای توسعه استان منت سرمایه‌گذاران را می‌کشم,

وی با اشاره به اینکه حتما باید جلوی سرمایه گذار فرش قرمز انداخت و منتش را کشید، عنوان کرد: باید بتوانیم مشکلات سرمایه گذاران فعلی را حل، موانع سرمایه گذاری را برطرف و استان را به خوبی معرفی کنیم و بخش اجرای قوانین سلبی را حل کنیم زیرا در غیر این صورت به رشد سالانه ۸ درصد نخواهیم رسید، من هم برای توسعه استان منت سرمایه گذاران را می‌کشم.

,

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پروژه‌های قرارگاه خاتم در استان تعطیل بود، ابراز داشت: ما با دعوت از فرمانده قرارگاه خاتم و بازدید از پروژه‌ها جرقه انتقال آب ارس به تبریز را زدیم و امیدواریم در کمتر از سه سال این پروژه به اتمام برسد.

,

وی خطاب به خبرنگاران گفت: از انتقاد منصفانه دست نکشید اما از تخریب ناجوانمردانه پرهیز کنید؛ من بعد از چهار سال مسئولیت در استان علی رغم برخی تخریب‌ها از کسی شکایت نکردم اما رسانه‌ها و مطبوعات هم نباید بدون مدرک و سند دست به تشویش اذهان عمومی‌بزنند.

,

خرّم در پایان با بیان اینکه از وضعیت ورزش استان رضایتی ندارم، خاطرنشان کرد: ما در این دو ماه چندین تیم مانند تکواندو و شنا را که منحل یا به دیگر استان‌ها رفته بودند را بازگرداندیم و اینکه وضعیت در شان استان نیست دغدغه بنده هم هست و باید تحولی ایجاد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه