اخبار داغ

خواهش رستم قاسمی از دولت!

خواهش رستم قاسمی از دولت!
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زمین های در اختیار نهادها و موسسات دولتی از آنها خواهش کرد این زمین‌ها را برای اجرای نهضت ملی مسکن به وزارت راه واگذار کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۴۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن استان قم اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را اجاره‌خانه تشکیل می‌دهد و این وظیفه ماست که بتوانیم با یک تلاش جهادی تا پایان دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برده و این افراد را صاحب خانه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: نهضت ملی مسکن خواسته و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است که مردم بتوانند صاحب مسکن شوند.
,
 
,
وی با بیان این‌که قم جزو استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است، افزود:  سهمیه هر استان در دو مرحله ۲ میلیون واحدی نهضت ملی مشخص شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص شده،  پیشی گرفته است.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که حدود ۸۹ هزار نفر در قم برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: زمین های زیادی در شهر است که نیازی به الحاق ندارد و می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد. این زمین‌ها اکنون در اختیار نهادها و موسساتی است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظفند در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت وساز، آنها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده شود.
,
 
,
قاسمی تصریح کرد: خواهش من این است مجموعه‌هایی که این زمین‌ها را در اختیار دارند و مازاد هم هست، آن ها را بازگردانند.  اکنون  دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی  در پیک تقاضا قرار دارند و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت.  حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار این موسسات قرار دارد که سهم استان -قم- در فاز دوم باید از همین زمین‌ها تامین شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه