اخبار داغ

جزئیات درگیری و کشته شدن چند نفر در عراق

جزئیات درگیری و کشته شدن چند نفر در عراق
ستاد عملیات استان بابل عراق به جزئیات درگیری و کشته شدن چند نفر در شمال این استان اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از الفرات نیوز، در پی انتشار اخباری درباره حادثه درگیری و کشته شدن چند نفر در شمال استان بابل عراق، ستاد عملیات استان بابل عراق جزئیات حادثه را اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس بیانیه رسمی این ستاد، در ساعت ۱۵ پنج شنبه (۳۰ دسامبر) نیروهای اطلاعات وزارت کشور برای دستگیری دو متهم در جنایات تروریستی به منطقه «جبله» اعزام شدند و وقتی به نزدیکی منزل او رسیدند صاحبخانه به سمت این نیروها تیراندازی کرد.
,
 
,
در پی این حادثه، نیروهای ضد تروریسم به منطقه اعزام شدند و پس از درگیری‌هایی و زخمی شدن دو نیروی امنیتی، توانستند وارد خانه وی شوند.
,
 
,
این بیانیه افزوده که بعد از ورود نیروهای امنیتی به منزل این فرد مشخص شد که وی همه اعضای خانواده و بستگانش را که تعدادشان به ۲۰ تن می‌رسد و در میانشان زنان و کودکان دیده می‌شوند به قتل رسانده است و خودش را هم کشته است.
,
 
,
واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز با انتشار باینیه‌ای تأکید کرده که پس از تحقیقات لازم، جزئیات بیشتری درباره حادثه و انگیزه‌های جنایت اعلام خواهد شد.
,
 
,
وزیر کشور عراق دستور پیگیری و تحقیق فوری درباره این حادثه را داده است.
,
 
,
فرمانده نیروی زمینی عراق در یک مصاحبه درباره وضعیت نیروهای عراق پس از خروج نیروهای رزمی خارجی و موارد همکاری آنها با نیروهای عراقی و چالش‌های امنیتی پیش روی عراق توضیح داد.
,
 
,
سرلشکر «قاسم المحمدی»، فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق، در مصاحبه با پایگاه «العربی الجدید»،  به مناسبت خروج نیروهای رزمی خارجی از عراق، تأکید کرد که تروریست‌های داعش امکان جنگیدن در قالب گروهی را از دست داده‌اند و تحرکاتشان در مناطق صحرایی و به دور از چشم نیروهای امنیتی و ساکنان محلی است.
,
 
,
او گفت که تروریست به دو دسته تقسیم شده‌اند، برخی که به صورت چوپان در مناطق تردد دارند و از مناطق اطراف سوخت و غذا تهیه می‌کنند و دسته دیگر در مناطق کوهستانی حمرین حضور دارند.
,
 
,
به گفته المحمداوی نیروهای داعش در طول روز هیچ فعالیتی ندارند و ۹۸ درصد حملاتشان به صورت تیراندازی مستقیم از راه دور است و تحرکاتشان در گروه‌های کوچک حداکثر ۴-۵ نفری است و دیگر تهدید امنیتی برای کشور نیستند و فقط مشکل‌سازند.
,
 
,
فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق افزود که برای همین اصلی‌ترین وسیله برای شناسایی آنها هواپیماهای تجسسی است و حملات هوایی است.
,
 
,
او گفت که بیشترین محل حضور این تروریست‌ها در مرزهای استان‌های دیالی و اربیل است و به صورت کم‌خطرتری در استان‌های انبار و غرب نینوا و غرب سامرا حضور دارند.
,
 
,
این افسر بزرگ‌ترین تشکیلات نظامی عراق گفت که بیشترین چالش امنیتی عراق مرزهای این کشور با سوریه است به‌خصوص که هزاران تروریست در اردوگاه‌ الهول و زندان نیروهای «قسد» در خاک سوریه هستند و هر لحظه ممکن است آنها با خروج از زندان به سمت عراق راه بیفتند.
,
 
,
المحمدی تأکید کرد که هیچ عملیات رزمی زمینی توسط نیروهای ائتلاف در عراق انجام نمی‌شود و همه نیروهای میدانی فقط و فقط عراقی هستند و نقش نیروهای امریکایی در انجام پروازهای تجسسی و گاهی انجام عملیات هوایی است هرچند اکثر حملات با جنگنده‌های F-۱۶ عراقی انجام می‌شود.
,
 
,
او افزود که همکاری امنیتی بسیار خوبی با امریکا وجود دارد اما اجرای همه عملیات کاملا توسط عراقی‌ها انجام می‌شود.
,
 
,
وی گفت که نیروهای ائتلاف بین‌المللی هنوز نیازهای مهمی را برای نیروهای عراقی برآورده می‌کنند که شامل کمک در اجرای عملیات هوایی است به خصوص که امریکایی‌ها میدان‌های تحرک تروریست‌ها در سوریه و عراق را همزمان زیر نظر دارند.
,
 
,
او افزود که در عرصه تجهیز نیروهای عراقی نیز ائتلاف نقش بسیار مهمی دارد و عراق همچنان نیازمند کمک‌های لجستیک آنهاست.
,
 
,
فرمانده نیروی زمینی عراق هماهنگی نیروهای عراقی با نیروهای پیشمرگه را بسیار خوب دانست و گفت که هماهنگی و تبادل اطلاعات دقیقی میان دو طرف وجود دارد.
,
 
,
وی درباره پرونده شهر «سنجار» نیز گفت که آنچه درباره عدم سلطه نیروهای عراقی بر سنجار مطرح می‌شود کاملا کذب است و نیروهای عراقی اشراف کامل بر شهر دارند و پرچم عراق است که در شهر برافراشته است.
,
 
,
او درباره تجهیزات نیروهای عراقی گفت که ارتش عراق نیازمند متنوع کردن تسلیحات خود است و هم‌اکنون بهترین تانک‌های امریکایی و روسیه‌ای را دارند و قراردادی برای خرید توپ‌های پیشرفته فرانسوی بسته شده است و تلاش‌های جدی برای احیای صنایع نظامی عراق وجود دارد.
,
 
,
المحمدی درباره هماهنگی با نیروهای حشد شعبی نیز گفت که این نیروها در بخش‌های بزرگی از استان‌های صلاح‌الدین و نینوا و دیالی و مرزهای عراق حضور دارند و هماهنگی بسیار خوبی میان آنها و نیروهای ارتش عراق در عملیات علیه دشمن وجود دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه