اخبار داغ

رسانه روسی از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران خبر داد

رسانه روسی از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران خبر داد
یک روزنامه روسی از احتمال فروش جنگنده های پیشرفته سوخو-۳۵ روسی به ایران خبر داد و اعلام کرد این هواپیماها پیشتر برای فروش به مصر آماده شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه اوراسیادیلی چاپ مسکو روز جمعه در مقاله ای خاطرنشان کرد که موضوع فروش جنگنده های چندمنظوره سوخو-۳۵ به ایران که قبلا مصر سفارش خرید آن را به مسکو داده بود، مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته رسانه روسی، مصر به دلیل تهدید آمریکا به اعمال تحریم های یکجانبه علیه این کشور، از خرید جنگنده های سوخو-۳۵ از روسیه در چارچوب قرارداد ۲ میلیارد دلاری منصرف شد. 
,
 
,
 اوراسیادیلی نوشت: در زمان حاضر چندین فروند جنگنده سوخو-۳۵ که برای تحویل به مصر درنظر گرفته شده بود و آمریکا قاهره را واداشته که از خرید آن منصرف شود، آماده فروش برای کشورهای دیگر از جمله الجزایر و ایران است.
,
 
,
این رسانه نوشت: بخش عمده ناوگان هوایی نظامی ایران از هواپیماهای خریداری شده از آمریکا شامل اف-۱۴ای، اف-۴ و اف-۵ می شود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خریداری شده و در دوره پس از پیروزی انقلاب هم تهران چندین فروند شکاری های میگ-۲۹ از مسکو خریداری کرد.
,
 
,
روزنامه روسی با اشاره به اینکه ایران از اوایل دهه ۹۰ میلادی هواپیماهای تهاجمی نخریده است، نوشت: بنابرین با خریداری ۲۰ هواپیمای جدید پیشرفته می تواند ناوگان هوایی نظامی خود را بطور قابل توجهی تقویت کند. 
,
 
,
 در مقاله خاطرنشان شد که پس از امضای برجام در سال ۲۰۱۵ این احتمال مطرح شد که ایران با استفاده از فرصت پیش آمده ۳۰ فروند جنگنده چندمنظوره سوخو-۳۰ و ۳۰۰ دستگاه تانک از روسیه خریداری می کند.
,
 
,
رسانه روسی در مقاله خود همچنین به پایان محدودیت های تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و افزود که ایران در تجارت تسلیحات هیچ مانعی ندارد.
,
 
,
در مقاله روسی با استناد به اطلاعات پژوهشگاه تحقیقات بین المللی صلح استکهلم گفته شد که مصر به روسیه سفارش ساخت و فروش ۲۴ فروند جنگنده سوخو-۳۵ تا سال ۲۰۲۳ داده است. 
,
 
,
«سوخو-۳۵ اس» جت مافوق صوت ساخت کارخانه هواپیماسازی سوخو است که سال ۲۰۰۷ ساخته شده و تاکنون دهها پرواز آزمایشی انجام داده است.
,
 
,
این جنگنده نسل ۴++ محسوب می شود که از قابلیت های ویژه ای از جمله قدرت مانور بالا و سامانه هدایت الکترونیکی پیشرفته برخوردار است.
,
 
,
این جنگنده ها که می توانند هشت هدف را همزمان شناسایی، تعقیب و با موشک های پیشرفته نابود کنند، همچنین با سامانه پارازیت افکنی، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادارهای دشمن دارند.
,
 
,
روسیه در عملیات ضدتروریستی در سوریه که از مهر ماه سال ۱۳۹۴ تا دی ماه سال ۹۵ برگزار شد، بطور گسترده از جنگنده های سوخو-۳۵ برای قلع و قمع تروریست ها استفاده کرد. 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه