اخبار داغ

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ایران در قضیه کرونا قدرت واقعی خود را نشان داد/ کادر پزشکی ما امروز در قله علم ایستاده است

ایران در قضیه کرونا قدرت واقعی خود را نشان داد/ کادر پزشکی ما امروز در قله علم ایستاده است
بهزاد عین اللهی گفت: ایران در قضیه کرونا قدرت واقعی خود را نشان داد؛ قدرت واقعی هر کشور به مردمش است مانند دفاع مقدس که بعد از چندسال از تهاجم و تحریم دشمن مردم با قدرت ایستادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بهرام عین اللهی عصر امروز در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند سلیمان سلامت با بیان اینکه اعتقاد همه ما در دولت این است که روح بلند حاج قاسم و شهدای این مملکت حامی دولت است و می تواند ما را کمک کند، گفت: تاریخ پزشکی ما فقط به این دو سال ختم نمی شود؛ به قول رهبر انقلاب کشور دارای هویت است و این هویت در زمان های مختلف خودش را نشان می دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در دفاع مقدس نیروهای پزشکی ما تاریخ پرشکوهی را خلق کزدند اما به خوبی ثبت و ضبط نشد و در هنر هم خیلی تبلور نداشت؛ اما امروز تکلیف بر این است، این ها بازخوانی و ثبت شود تا جای بین جلاد و مظلوم عوض نشود.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس گروه پزشکی در خط مقدم حتی جلوی خط مقدم حضور داشت و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم کرد و این حماسه ادامه دارد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در تهاجم شیمیایی دشمن ناجوانمردانه ترین حملات را به کشور ما تحمیل کرد؛ حتی در حمله شبمیایی به بیمارستان فاطمه الزهرا گروه پزشکی بیمارستان را ترک نکرد و همه شیمیایی شدند.

عین اللهی تأکید کرد: کرونا واقعیت کشورها را مشخص کرد امروز کشورهایی که توانستند کرونا را مهار کنند، قدرتمند هستند و خیلی از کشورهای غربی که مدعی بودند نشان دادند کشورهای قوی نیستند و بیمارانشان روی زمین ماند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ایران در قضیه کرونا قدرت واقعی خود را نشان داد؛ قدرت واقعی هر کشور به مردمش است مانند دفاع مقدس که بعد از چندسال از تهاجم و تحریم دشمن مردم با قدرت ایستادند.

وی اظهار کرد: ما تا وقتی مردم را داربم قدرت داریم؛ حاج قاسم چون مردمی بود و با مردم بود؛ حاج قاسم شد، خیلی از ژنرال های دنیا را دیدید که قدرت های انتسابی دارند.

این مقام مسئول عنوان کرد:  ما در واکسبناسیون قدرت مردم را نشان دادیم در شروع کار دولت تنها ۵ میلیون واکسنبه بهانه Fatf و برجام معطل مانده بود.

عین اللهی با بیان اینکه همه پایگاه ها و هیات ها و مدرسه ها مرکز واکسیناسیون شدند،  مردم به صحنه آمدند و کار موفق شد؛ در هفته به اندازه جمعیت امارات تزریق داشتیم، ابراز کرد: مردم در صحنه باشند و  پشت ولایت باشند کار پیش می رود و این درس تاریخی برای ماست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند چرا فعالیت کادر پزشکی را نشان نمی دهید و چرا هنرمندان وارد این عرصه نمی شوند و این فرمان دلیلی بر این جشنواره ... بود، گفت: دشمن تا قبل از کرونا دنبال تخریب کادر پزشکی بود؛ چون از موفقیت های بعد از انقلاب خدمات پزشکی ایران بود.

وی تأکید کرد: کادر پزشکی ما امروز در قله علم ایستاده است؛ ولی دشمن همیشه نقاط قوت ما را نشانه می گیرد و تخریب جز دستورالعمل های دشمن است.

این مقام مسئول بیان کرد: بعد از کرونا کادر پزشکی که ۲۴ ساعت نخوابیده  و بالای سر بیماران کرونایی بود و دست به آتش شد این نمونه ای از هویت ما است و جهاد کادرپزشکی به چشم آمد.

عین اللهی با تأکید بر اینکه هنرمندان باید این خدمات را نشان دهند، اظهار کرد: آغوش ما در وزارت بهداشت برای هنرمندان باز است و وظیفه روابط عمومی ما عجین شدن با هنرمندان است؛ خدمت با هنر تبلور پیدا می کند و هنر باید خدمات را نشان دهد و ما با اتکا به نیروی مردمی وظیفه تامین سلامت مردم را تامین می کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کیفیت ایجاد شده در علوم پزشکی باید ادامه پیدا کند، عنوان کرد: حرکت ما به سمت مرجعیت علمی است و بدون تعصب می گویم با زحمات و ایثارگری ها و استقلال کادر پزشکی اکنون از پیشرفته ترین مراکز پزشکی دنیا هیچ چیز کم نداریم.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب نیاز به الگوهای ایثار داریم؛ حاج قاسم الگویی برای دانشگاه های ما است که مردانه در مقابل دشمن ایستاد و صدق وعده ما هم شهادت ۲۰۵ نفر از  کادر درمان در دوران کرونا است.

این مقام مسئول گفت: یک مژده می دهم رشته هنر پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی تاسیس خواهیم کرد.

عین اللهی ابراز کرد: خواستار این هستیم که این جشنواره سالانه برگزار شود و شروع خوبی است و در کرمان بودنش که با نام حاج قاسم در دنیا درخشید، حسن مطلعی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه حاج قاسم سرباز واقعی امام زمانش بود و همیشه از روح بلندش امداد می طلبیم، خاطر نشان کرد: امروز می گوییم حاج قاسم ما بر عهدی که با مردم بستیم؛ همیشه پایبند خواهیم بود و ذره ای عقب نشینی نخواهیم کرد و این حرکت تا ظهور ادامه دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه