اخبار داغ

وزیر صمت اعلام کرد:

اجرای تامین مالی زنجیره‌ای به صورت پایلوت با ۷ بانک/ افزایش ۳۰ درصدی دسترسی به منابع بانکی برای فعالان اقتصادی

اجرای تامین مالی زنجیره‌ای به صورت پایلوت با ۷ بانک/ افزایش ۳۰ درصدی دسترسی به منابع بانکی برای فعالان اقتصادی
وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای تامین مالی زنجیره‌ای به صورت پایلوت با ۷ بانک عامل خبر داد و گفت: افزایش ۳۰ درصدی دسترسی به منابع بانکی برای فعالان اقتصادی از دستاوردهای این طرح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۷ بانک عامل با بیان این مطلب که افزایش ۳۰ درصدی دسترسی به منابع بانکی برای فعالان اقتصادی از دستاوردهای تامین مالی زنجیره‌ای است، اظهار کرد: امضای تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای؛ مصداقی از هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به برخی از دستاوردها و مزایای این تفاهمنامه، بیان کرد: سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این تفاهم نامه خواهد بود.
,
 
,
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم بانک‌ها و هم واحدهای تولیدی از این تفاهم‌نامه منتفع می‌شوند، گفت: با این تفاهم نامه تسهیلات به صورت مطمئن داده می شود، بازگشت پذیری منابع برای بانک‌ها آسانتر و فاکتورهای صوری حذف خواهد شد و همچنین بازرگانان و تولید کنندگان با سهولت به منابع مالی دسترسی می یابند.
,
 
,
فاطمی امین با بیان اینکه این موضوع به صورت پایلوت با هفت بانک شروع می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم سال آینده بسیاری از مشکلات در حوزه تامین سرمایه در گردش را با این تفاهمنامه نداشته باشیم.
,
 
,
وی تامین مالی زنجیره ای را رویکردی دانست که ۱۰ سال گذشته دنیا به سمت آن رفته است و ادامه داد: بانک‌های کشورمان و بانک مرکزی نیز به سمت این موضوع رفته اند و تفاهم نامه زنجیره ای نمونه ای از کار مشترک و هماهنگ است.
,
 
,
استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود
, استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود,
 
,
وزیر صمت این موضوع را کار بسیار بزرگی دانست و گفت: استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود. تامین مالی زنجیره ای در ابتدا بر این مبنا عملیاتی خواهد شد و امیدواریم این موضوع افتخاری برای همه ما شود و از این کار به عنوان یک کار برجسته تامین مالی یاد نماییم.
,
 
,
فاطمی امین در ادامه بیان کرد: اگر ۵ مسئله در تولید و تجارت داشته باشیم، یکی از آنها تأمین مالی است که با تامین مالی زنجیره‌ای بسیاری از مشکلات در سال حمایت از تولید حل خواهد شد.
,
 
,
گفتنی است، تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای میان وزارت صمت و هفت بانک صادرات، ملت، تجارت، مسکن، پارسیان، ملی و صنعت و معدن امضا شد.
,
 
,
در روش تامین مالی زنجیره‌ای، به جای شیوه سنتی دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد. در این روش به جای تسهیلات نقدی می‌توان از ابزار‌های اعتباری مانند اوراق و برات و همچنین فاینانس استفاده کرد که علاوه بر کاهش نیاز به نقدینگی بنگاه‌ها منابع بانکی نیز به سمت فعالیت‌های مولد و تولیدی هدایت می‌شود.
,
 
,
مراسم امضای این تفاهمنامه با حضور علی آقا محمدی، رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، وزرای صمت و اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه