اخبار داغ

فرمانده لشکر ۲۱ حمزه ارتش:

آمریکا با ترور "حاج قاسم" منطقه را هم از دست داد/ حاج قاسم میان خود و رزمنده عادی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شد

آمریکا با ترور "حاج قاسم" منطقه را هم از دست داد/ حاج قاسم میان خود و رزمنده عادی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شد
امیر شفیعی در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی از خصوصیات اخلاقی و کاری سردار دل‌ها می‌گوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ در آستانه فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» به سراغ یکی از همرزمان این شهید والامقام در جبهه مقاومت رفته و گفت‌وگویی را با وی درخصوص ابعاد شخصیتی و کاری سردار دل‌ها انجام داده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

هر آنچه از منظرتان می‌گذرد صحبت‌های امیر سرتیپ دوم ستاد «امیرحسین شفیعی» فرمانده لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان و از دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی‌ایران است که در سال ۱۳۹۵ روزهایی را با سردار سلیمانی در سوریه سپری کرده است.

,

آناج: از نحوه آشنائیتان با حاج قاسم سلیمانی بگوئید.

, آناج: از نحوه آشنائیتان با حاج قاسم سلیمانی بگوئید.,

حضور در جبهه مقاومت توفیق الهی بود که خوشبختانه نصیب من شد و در این جبهه نیز با حاج قاسم سلیمانی آشنا شدم. اولین دیدارم با حاج قاسم در فرودگاه حلب که به همراه حاج سیدجواد غفاری در فرودگاه حاضر بودند، رقم خورد اما دیدار اصلی‌مان در شهرک خلصه بود درست بعد از اقتدار محور مقاومت،که برای دیدار با رزمندگان تشریف آورده بودند.

,

حاج قاسم میان خود و رزمنده عادی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شد

,

آناج: منش و رفتار حاج قاسم سلیمانی چگونه بود؟

, آناج: منش و رفتار حاج قاسم سلیمانی چگونه بود؟,

به نظرتان فردی که ولایتمدار و مرد خدایی است و تمام عمر خود را در پشت خاکریز سپری کرده رفتار و منش او با رزمنده جبهه مقاومت چگونه است؟ اگر کسی ایشان را از لحاظ قیافه نمی‌شناخت نمی‌توانست تشخیص دهد که وی سردار سلیمانی است.

,

حاج قاسم میان خود و رزمنده عادی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شد، خیلی ساده و بی‌آلایش بودند. جالب است بدانید، روزی که من در منطقه الحاذق، در پمپ بنزین مشغول بنزین زدن بودم، دیدم که سردار با خودروی میتسوبیشی قرمزش به همراه راننده‌ عبور کرد، سردار چنین شخصیتی داشت که نیاز به محافظ و اسکورت آن‌چنانی نداشت و واقعا وی بر دل‌ها حکومت می‌کرد.

,

محور مقاومت نگذاشت پای تکفیری‌ها به مرزهای کشورمان باز شود

,

آناج: دلیل حضور ایران در سوریه چه بود و چه دستاوردی برای کشورمان داشت؟

, آناج: دلیل حضور ایران در سوریه چه بود و چه دستاوردی برای کشورمان داشت؟,

اقتدار امروز ایران اسلامی‌در سایه جبهه مقاومت است، حضور ایران در سوریه هم می‌تواند دلایل سیاسی داشته باشد و هم دلایل اعتقادی و بهتر است این سوال را یک کارشناس جواب بدهد تا یک سرباز!

,

من فقط می‌توانم بگویم برای ما دلیلی جز حفظ و صیانت از اعتقادات مذهبی و حفظ حریم و حرمت ائمه اطهار نبود و جایگاه حرم ائمه اطهار برای ما تعریف شده است. ما جز حفظ و حراست از اعتقادات قلبی و بازدارندگی در راستای اهداف تعریف شده گروه‌های تکفیری که می‌خواستند این جنگ را تا خراسان و سایر شهرهای کشورمان بیاورند نداشتیم و پاسخ آن‌ها را در محور مقاومت دادیم.

,

به قول مقام معظم رهبری اگر در محور مقاومت حضور نداشتیم امروز باید با تکفیری‌ها در شهرهای خودمان مقابله می‌کردیم، درست است که آن‌ها در حد و اندازه‌ای نیستند اما اگر ذره‌ای به خاک کشورمان نفوذ می‌کردند برای ما شکست حفاظتی محسوب می‌شد.

,

فکر نکنید الان محور مقاومت وجود ندارد اتفاقا در حال حاضر محور مقاومت قوی‌تر و قدرتمندتر از گذشته به کار خودش ادامه می‌دهد و این هم به برکت خون شهید سلیمانی است.

,

آمریکا با ترور "حاج قاسم" منطقه را هم از دست داد

,

آناج: چه عاملی باعث شد آمریکا دست به ترور سردار سلیمانی بزند؟

, آناج: چه عاملی باعث شد آمریکا دست به ترور سردار سلیمانی بزند؟,

به نظرم باید بگوییم آمریکا با ترور سردار سلیمانی چه چیزهایی را از دست داد. آمریکا با این کار بزرگ‌ترین اشتباه راهبردی تاریخ خود  را انجام داد، آمریکا فکر می‌کرد با از بین بردن جسم سردار سلیمانی محور مقاومت از بین خواهد رفت و فرد دیگری جایگزینش نخواهد شد، ولی در حال حاضر شاید تاثیری که امروز ما از روحیات، خصوصیات و اصول کاری سردار بهره می‌بریم در صورت وجود حضور فیزیکی وی به این اندازه، قابل بهره برداری نبود.

,

بنابراین شهادت سردار سلیمانی باعث انسجام ملت ایران شد و آمریکا با از بین بردن حاج قاسم منطقه را نیز از دست داد. وضعیت امروز افغانستان را ببینید، شبانه از آن‌جا فرار کردند و از سوی دیگر وضعیت عراق، یمن و عربستان هم بهتر از افغانستان نیست.

,

ضرورت تبیین سبک "سردار سلیمانی" برای جوانان

,

آناج: چگونه باید راه سردار سلیمانی را ادامه داد؟

, آناج: چگونه باید راه سردار سلیمانی را ادامه داد؟,

اگر می‌خواهیم جامعه‌مان پر از سردار سلیمانی و امثال وی شود باید به سمت اصول کاری حاج قاسم سلیمانی حرکت کنیم. باید اصول و رفتار و منش این شهید بزرگوار را به جوانان امروزی منتقل کنیم. باید تفکر سردار سلیمانی در جامعه تبیین و پیاده شود و بایستی از اصول اخلاقی، رفتاری، سیاسی و کاری سردار الگو بگیریم.

,

ما زمانی موفق خواهیم شد راه سردار سلیمانی را ادامه بدهیم که تفکراتش را به نسل جوان امروزی منتقل کنیم.

,

اولویت همیشگی سردار، پیروی از ولایت فقیه بود

,

آناج: به نظر شما اگر سردار سلیمانی امروز زنده بودند، چه اولویتی داشتند؟

, آناج: به نظر شما اگر سردار سلیمانی امروز زنده بودند، چه اولویتی داشتند؟,

چیزی که من از وصیت‌نامه سردار سلیمانی دریافتم فکر می‌کنم اولویت ایشان این بود که ما انقلابی بمانیم و به معنی این است که از اصل ولایت مطلق فقیه عقب نمانده و فقط در مسیری رهبری راه‌مان را ادامه دهیم.

,

به این ایمان داریم که اگر برابر مسیر تبیین شده ولی امر جلو برویم چه در مباحث اجتماعی و چه در مباحث اقتصادی و سیاسی و… حرف اول را خواهیم زد. از پیروزی انقلاب تا به امروز در هر زمینه‌ای که مقام معظم رهبری صحبت کردند در نهایت به حرف ایشان رسیده‌ایم که نمونه‌اش برجام بود.

,

آناج: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

, آناج: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه