اخبار داغ

فاطمی امین اعلام کرد:

فعال شدن کامل تامین مالی زنجیره ای در ۷ بانک عامل تا ۲ ماه آینده

فعال شدن کامل تامین مالی زنجیره ای در ۷ بانک عامل تا ۲ ماه آینده
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هفت بانک عامل تا ۲ ماه آینده فرآیند تأمین مالی زنجیره‌ای را به صورت کامل فعال خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا فاطمی امین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص تفاهم نامه تامین مالی زنجیره‌ای، گفت: واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت عضو شوند و فاکتورهای خود را به ثبت برسانند چرا که پرداخت تسهیلات تامین مالی زنجیره ای مبنی بر استعلام الکترونیکی و صورت حساب‌های سامانه جامع تجارت خواهد بود و هفت بانک عامل تا ۲ ماه آینده فرآیند تأمین مالی زنجیره‌ای را به صورت کامل فعال خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: هفت بانک صادرات، ملت، تجارت، مسکن، پارسیان، ملی و صنعت و معدن این تفاهم‌نامه را امضا نمودند و تا پایان سال بانک‌های دیگر نیز به این طرح می‌پیوندند تا بتوانیم تمام واحدهای تولیدی را پوشش دهیم.

,
وزیر صمت با اشاره به برخی مزایای این تفاهمنامه، بیان کرد: سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این تفاهم نامه خواهد بود و امیدواریم سال آینده بسیاری از مشکلات در حوزه تامین سرمایه در گردش را با اجرای این تفاهمنامه نداشته باشیم.
,
 
,
وی تفاهم نامه زنجیره ای را نمونه ای از کار مشترک و هماهنگ دانست و گفت: از چند ماه پیش هم افزایی خوبی میان وزارت صمت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و بانک‌های عامل در این زمینه به وجود آمد.
,
 
,
فاطمی امین با اشاره به اجرای آزمایشی طرح در بانک صنعت و معدن طی دو هفته گذشته، اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم برای این موضوع فراهم گردیده و ابلاغیه های مورد نیاز و دستورالعمل های تامین مالی ارسال شده و همچنین فاکتورهای سامانه جامع تجارت نیز مورد پذیرش قرار گرفته است؛ به صورتی که این ۷ بانک تا ۲ ماه آینده به طور کامل تأمین مالی زنجیره ای را فعال خواهند کرد.
,
 
,
وی این موضوع را کار بسیار بزرگی دانست و گفت: استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود؛ تامین مالی زنجیره ای در ابتدا بر این مبنا عملیاتی خواهد شد و امیدواریم این موضوع افتخاری برای همه ما شود و از این کار به عنوان یک کار برجسته تامین مالی یاد نماییم.
,
 
,
وزیر صمت همچنین از واحدهای تولیدی خواست تا درسامانه جامع تجارت عضو شوند و ادامه داد: واحدها حساب کاربری خود را در این سامانه فعال نمایند و فاکتورهای خود را به ثبت برسانند چرا که پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت حساب‌های سامانه ای می باشد.
,
 
,
فاطمی امین در ادامه سخنان خود بیان کرد: تامین مالی زنجیره ای نرخ سود بانکی را کاهش نمی دهد اما هزینه معطلی و مرابحه و وثیقه را به شدت کاهش خواهد داد و عوامل زنجیره تا حدودی کار بانک را انجام می‌دهند.
,
 
,
وی با مقایسه این طرح با طرح گام گفت: طرح گام پیچیده بود و در آن طرح اوراقی برای عرضه و خرید و فروش در بورس منتشر می‌شد، اما طرح جدید زیرساخت سامانه جامع تجارت را دارد، شکل بسیار ساده‌تر و جذاب تری دارد که پیچیدگی‌های طرح گام را نیز ندارد.
,
 
,
گفتنی است مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل صبح امروز با حضور علی آقا محمدی؛ رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، وزرای صمت و اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه