اخبار داغ

خاطرات فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از شهید سلیمانی:

حضور بی واسطه شهید سلیمانی در جمع مردم/ موفقیت حاج قاسم به دلیل کار عملیاتی و میدانی بود

حضور بی واسطه شهید سلیمانی در جمع مردم/ موفقیت حاج قاسم به دلیل کار عملیاتی و میدانی بود
سردار فرشید گفت: شهید سلیمانی بیشتر میدانی و عملیاتی کار می کرد و همیشه در صحنه حضور داشت. سربازان و نیروها هم ایشان را در کنار خود می دیدند و چون همیشه در کنار، همراه و حتی پیشروتر از نیروهایش بود، همیشه موفق بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار فرشید فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در خصوص نحوه آشنایی اش با شهید حاج قاس سلیمانی، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: از سال ۱۳۵۹ که شروع جنگ بود، توفیق آشنایی نسبی با شهید سلیمانی که یک جوان رعنای بسیجی بود را داشتم، اما بعدا به دلیل رشادتی که در جبهه ها از خودش نشان داد و معروف شد، در ذهن من نقش بست که او یک جوان از استان کرمان و شهرستان راور است که زندگی را با همه مسائلش درک کرده است و هدفش خدمت به مردم است که بر اساس کتاب خودنوشت این شهید، انگیزه خدمت کردن به مردم حتی از قبل هم در ایشان وجود داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: در سال هایی که بنده توفیق خدمت در استان کرمان بویژه در رده های انتظامی داشتم، حاج قاسم مرتب به کرمان سفر می کرد. در برنامه های ایشان در کرمان، بویژه در ایام فاطمیه و عزاداری هایی که در خانه خودشان که وقف کرده بودند، دوست داشتند هر کس وارد بیت الزهرا(س) می شود، با آرامش بیاید. بنده و بقیه همکارانم هم که در رده انتظامی موظف به حفظ و تامین امنیت ایشان بودیم، اگر احساس می کرد که رفتار ما به دلیل حضور ایشان باعث اذیت شدن مردم می شود، سریعا می خواستند که محدودیت ها را برطرف کنیم و یا طوری باشد که مردم ناراحتی نداشته باشند.

,

حضور بی واسطه حاج قاسم در جمعیت های مردمی

, حضور بی واسطه حاج قاسم در جمعیت های مردمی, حضور بی واسطه حاج قاسم در جمعیت های مردمی,

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهارکرد: در مراسم های راهپیمایی هم که شهید سلیمانی در کرمان شرکت می کرد، در حالی که ایشان در یکی از ناحیه های حفاظتی و جایگاهی مطرح جهانی قرار داشت و تهدیداتی برایش مطرح بود، اما با توکل به خدا و تمسک به ائمه(ع)، خیلی راحت در بین مردم حضور پیدا می کرد. اگر هم ما برای بحث های حفاظتی مسائلی را مطرح می کردیم، می گفت که می خواهم در کنار مردم باشم و به راحتی در بین مردم قرار می گرفت و به وسط جمعیت می رفت.

,

فرشید با اشاره به اینکه حاج قاسم سردار دلها شد؛ چون با اخلاص، بی ریا و خاکی بود، برای خدا کار می کرد و هیچ منیتی در رفتار و گفتارش وجود نداشت، گفت: زمانی که حاج قاسم در سفر به کرمان از پله های هواپیما پایین می آمد، مانند همه مردم خودش ساک به دست از پله ها می آمد و بدون اینکه در محوطه وارد خودروی تشریفات شود، در بین مردم وارد سالن استقبال می شد و همراه مردم بود.

,

وی بیان کرد: ایشان بدون ایجاد هیچ محدودیتی، وارد گلزار شهدای کرمان می شد و ساعت ها در کنار همرزمان خودش بود، همین اخلاص در رفتار مردم هم اثرگذار بود و او را به سردار دلها معروف کرد.

,

موفقیت حاج قاسم به دلیل کار عملیاتی و میدانی

, موفقیت حاج قاسم به دلیل کار عملیاتی و میدانی, موفقیت حاج قاسم به دلیل کار عملیاتی و میدانی,

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: بنده به صورت مستقیم با شهید سلیمانی ماموریتی نداشتم، اما از دوستانم شنیدم که ایشان از لحاظ فرماندهی کردن در زمان جنگ بسیار حساب شده عمل می کرد، مثلا اگر اعلام می شد که باید سکوت رادیویی باشد، اگر کسی این سکوت را می شکست، ناراحت می شد ولی بعد از آن ماموریت، با همان نیرو مثل دو تا دوست و یار در کنار هم بودند که این شیوه فرماندهی، همبستگی بین فرمانده و نیروها را بوجود می آورد. همانطور که بنده می دیدم که دوستانی که همراه ایشان بودند، چقدر دوست داشتند برای ایشان قدم بردارند و جانشان را فدای او کنند.

,

فرشید تاکید کرد: در واقع حاج قاسم در ماموریت هایش همه اصول مدنظر را انجام می داد، اما وقتی در کنار مردم بود، همراهی و خاکی بودنش را می دیدیم.

,

وی در خصوص رمز موفقیت سردار سلیمانی در اکثر ماموریت هایی که داشت، گفت: شهید سلیمانی بیشتر میدانی و عملیاتی کار می کرد و همیشه در صحنه حضور داشت. سربازان و نیروها هم ایشان را در کنار خود می دیدند و چون همیشه در کنار، همراه و حتی پیشروتر از نیروهایش بود، همیشه موفق بود.

,

شهادت حاج قاسم همه را عزادار کرد

, شهادت حاج قاسم همه را عزادار کرد, شهادت حاج قاسم همه را عزادار کرد,

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهارکرد: روحیه شهید سلیمانی طوری بود که با همه مردم نشست داشت، در گفتارش همه مسائل را رعایت می کرد، نسبت به نسل جوان، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهدا و بخصوص فرزندان شهدا احترام و توجه ویژه ای داشت که همین موضوع هم باعث شد تا رفتارش قابل توجه باشد.

,

فرشید بیان کرد: بنده توفیق داشتم ببینم که شهید سلیمانی چقدر برای پدر و مادرش احترام قائل بود و همین احترام و اعتقاد به ولایت فقیه و همراه با مردم بودن با نیت خدایی و خیر، محبت او را در قلب مردم جاری کرد.

,

او افزود: پس از دریافت خبر شهادت حاج قاسم، همه کرمان و حتی کسانی که فقط اسم او را شنیده بودند، ماتم و عزا گرفته بودند. بنده هم با توجه به مسئولیتی که داشتم، بعد از دریافت خبر در محل کار حضور پیدا کردم و جلسات متعددی هم برگزار شد. چون حاج قاسم وصیت کرده بود که در گلزار شهدای کرمان و در کنار دوستانش، دفن شود، باید برنامه ریزی ها انجام می شد.

,

وی ادامه داد: علاقه مردم به شهید سلیمانی برای بنده واقعا تعجب برانگیز است، شبی که قرار بود پیکر مطهر شهید سلیمانی را به کرمان بیاورند، بنده باید در فرودگاه اقدامات کنترلی را انجام می دادم. در حالی که هوا بسیار سرد بود، اما مردم و نه تنها جوانان؛ بلکه پیرمردها و پیرزن ها، تا ساعت ۲ شب منتظر و ایستاده بودند تا بتوانند در همان لحظه های اول ورود پیکر، وارد فرودگاه شوند و زیر تابوت ایشان را بگیرند. این در حالی بود که به دلیل ازدحام جمعیت در مراسم تشییع در شهرهای دیگر، برنامه آنطور که باید، پیش نرفت و مراسم ورود پیکر به کرمان با تاخیر انجام شد.

,

حضور مردم در مراسم تشییع فراتر از حد تصور بود

, حضور مردم در مراسم تشییع فراتر از حد تصور بود, حضور مردم در مراسم تشییع فراتر از حد تصور بود,

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان هم، جمعیت بیش از آن چیزی بود که تصور می شد و مردم و دوست داران حاج قاسم، از همه استان ها خود را به کرمان رسانده بودند و کیلومترها دورتر خودروهایشان را پارک کرده و با پای پیاده به مراسم تشییع می آمدند.

,

فرشید اظهارکرد: وقتی پیکر شهید به گلزار شهدا رسید، ازدحام جمعیت در حدی بود که تمام فضا سیاه پوش دیده می شد و هیچ رنگ و رویی از کوه های اطراف دیده نمی شد.

,

وی بیان کرد: در حالی که برای مراسم تشییع پیش بینی شده بود که مثلا ده موکب برپا و به عاشقان حاج قاسم خدمات رسانی شود، اما در روز تشییع دیدیم که دهها موکب توسط مردم و بصورت خودجوش برپا شده و خانواده ها هم در خدمت رسانی و پذیرایی از مردم دخیل شده بودند.

,

همه ما سرباز وطن هستیم

,

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به وصیت شهید سلیمانی برای نوشتن عنوان سرباز بر روی سنگ مزارش، گفت: از نظر بنده؛ همه ما برای وطن سرباز هستیم و همه ما باید روحیه سربازی و سرباختن برای حفظ ارزش ها و حفظ نظام را داشته باشیم. رویای یک سرباز، دفاع و خدمت واقعی در زمان داشتن مسئولیت برای حفظ و رشد تمام چیزهایی است که با آن رشد کرده و عجین شده است.

,

فرشید افزود: خوشبختانه جوانان امروز ما هم با توجه به ایمان و عقیده ای که دارند، این توان را دارند که بایستند و اجازه ندهند که دشمن به وطن ما طمع داشته باشد.

,

وی عنوان کرد: خدا کند که مکتب سلیمانی و عزت او را به درستی بفهمم و به درستی قدم بردارم. توصیه ام به جوانان نیز این است که اگر می خواهند به جایگاهی از عزت و احترام برسند، کارهایشان را برای رضای خدا و خدمت کردن به مردم انجام دهند.

,

باید برای تامین امنیت بیشتر از وظیفه تلاش کرد

, باید برای تامین امنیت بیشتر از وظیفه تلاش کرد, باید برای تامین امنیت بیشتر از وظیفه تلاش کرد,

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهارکرد: با توجه به فرمایش امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تامین امنیت مسئله ای است که همه ما مکلف هستیم که آن را در درون کشور، در مرزها و حتی  بیرون مرزها به دلیل  تاثیری که بر امنیت داخلی می گذارد، تامین کنیم و حتی باید بیشتر از آنچه که به آن مکلف هستیم، خدمت کنیم.

,

فرشید افزود: اگر در بحث تامین امنیت و خدمت به مردم، مسائل، اعتقادات و باورهای دینی را مورد توجه قرار دهیم، می بینیم که از منظر احادیث و روایات، مردم عیال خداوند هستند و خدمت کردن به مردم در همه زمینه ها یک توفیق الهی است.

,

وی بیان کرد: امنیت در آرامش جامعه نقش دارد و کسی هم که لباس خدمت را بر تن می کند، برای اینکه ثواب و بهره بیشتری در خدمت به مردم ببرد، با اخلاص، انگیزه و با هدف رضای خدا حرکت می کند و از همه چیز خودش می گذرد، چون می داند هر قدم برداشتن و صحبت کردنش هم برای رضای خداست پس اقدامات خوبی را در دستور کارش قرار می دهد.

,

فرشید ادامه داد: همه ماموریت های نیروی انتظامی برای حفظ آرامش جامعه و ارتقاء احساس امنیت برای مردم است. در این خصوص همکاران من در نیروی انتظامی در حوزه ترافیکی و سطح شهر، ماموریت های پلیس ۱۱۰ به درخواست مردم، صدور گواهینامه، صدور گذرنامه، پلیس آگاهی و … ماموریت هایی را انجام می دهند و برای خدمت به مردم، جانشان را بر کف دست می گیرند.

,

وی افزود: یکی از مسائلی که در استان به شدت با آن درگیر هستیم، موضوع مواد مخدر سنتی و صنعتی است، وقتی که این مواد مخدر وارد استان می شود، خیلی چیزها را تحت الشعاع قرار می دهد و از بین می برد. تاکنون در راه مقابله با پدیده شوم مواد مخدر، ۱۶۳ شهید در نیروی انتظامی، جانشان را تقدیم کرده اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه