اخبار داغ

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس در دومین مراسم سالگرد شهید سلیمانی در شهرستان بم:

تدبیر شهید سلیمانی به دل دشمنان وحشت انداخته بود/ چهره کاریزماتیک حاج قاسم عامل پیمان نظامی بین جبهه مقاومت

تدبیر شهید سلیمانی به دل دشمنان وحشت انداخته بود/ چهره کاریزماتیک حاج قاسم عامل پیمان نظامی بین جبهه مقاومت
عبدالله عراقی گفت: در جنگ سوریه پیمان های نظامی بین جبهه ی مقاومت بسته شد البته این بخاطر چهره ی کاریزماتیک شهید سلیمانی بود چرا که هر کدام از کشورهای مقاومت به او ارادت ویژه ای داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، پیش از ظهر امروز سردار عبدالله عراقی رئیس پژوهشکده دفاع مقدس در دومین مراسم سالگرد شهید سلیمانی در شهرستان بم گفت: این ایام متعلق است به حضرت زهرا سلام و الله علیها، عملیات کربلای ۴ در سال ۶۵ که شهدا ی مظلومی را اهدا کردیم و همچین دومین سالگرد شهادت علمدار انقلاب حاج قاسم سلیمانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تاکید بر این که آیه ی "مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا " مصداق شهید سلیمانی است؛ عنوان کرد: مصداق این آیه مردان مومنی است که صادقانه با حضرت حق عهد، پیمان و میثاق بستند،  مقاومت کردند و گروهی از آنان به شهادت رسیدند و گروهی از آنان راه را ادامه می دهند تا شهید شوند.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس با عنوان این که مردم ایران و بم ادامه دهنده گان راه شهدا هستند، تشریح کرد: کاروان جبهه، شهدای اسلام و همه آنهایی که در رکاب انقلاب ۳۰ سال کار کردند بر عهد خود وفا کردند و به شهادت رسیدند اما آن هایی که مانده اند ادامه دهندگان راه شهدا هستند.

سردار عراقی عنوان کرد: برکات این جلسات برای ما عبرت است چرا که در این جلسات می آموزیم که اگر با اخلاص در راه خدا قدم برداریم خداوند به عمر ما برکت می دهد همچنین این جلسات مروری بر تاریخ گذشته است.

وی افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) یاران و طرفدارن پیامبر با آن که احادیث را از زبان او شنیده بودند اما بر سر اهل بیت پیامبر چه آمده است، اگر چه که پیامبر بارها فرمودند من مزد رسالتم را از شما نمی خواهم، جز آنکه به اهل بیت من احترام بگذارید.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس بیان کرد: در جنگ احد تنها کسی که همچون پروانه دور پیامبر می چرخید امام علی(ع) بود، آیا بزرگان مدینه بزرگواری علی(ع) را ندیده بودند،  چرا گروهی به قصد گرفتن جان پیامبر اسلام رفتند اما دیدند علی(ع) در جای آن خوابید و در انتظار شهادت است.

سردار عراقی با تاکید بر این که باید از تاریخ درس و عبرت گرفت، تشریح کرد: زهرای مرضیه(س) هم برای اسلام و ولایت پشت در ماند، اگر آن مردمی که لگد به پشت در زدند و این انحراف را در دین ایجاد نمی‌ کردند آن اتفاق نمی افتاد.

وی اظهار کرد: یکی از انسانهایی که از جبهه مقاومت دفاع کرد حاج قاسم سلیمانی است، او در امنیت جنوب شرق کشور تا قبل از جنگ سوریه و در افغانستان و پاکستان کارهای بزرگی انجام داد، حاج قاسم با نگاه خود کار میکرد و آدم های اطراف او از نگاهش می فهمیدند که چطور باید کار را انجام دهند.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس با اشاره به خاطره ای از آخرین جلسه ای در جنوب حلب گفت: در این جلسه دیدم حاج قاسم سلیمانی بر آشفته شد که چرا ۲۰۰ نفر نیرو بیشتر به این جنگ آمده و همه ی آن ۲۰۰ نفر را برگشت داد بعدها فهمیدم که حضرت امام خامنه ای(مدشلله العالی) به او گفته بود که چه تعداد در این جنگ شرکت کنند و این نشان از ولایت پذیری شهید سلیمانی بود در حالیکه اگر یک پیام میداد همه آن ۲۰۰ نفر رزمنده می توانستند در این جنگ شرکت کنند.

سردار عراقی ادامه داد: در سوریه دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا وجود داشت که در محاصره دشمن قرار گرفته بود تا آنجا که مردم از گرسنگی علف می خوردند و آنجا بود که حاج قاسم سلیمانی گفت برای آزاد سازی این دو شهر تلاش کنید، حاج قاسم در آن عملیات گفت به داعش و النصر بگویید که اگر این دو شهر را آزاد نکنید ۵۰۰هزار نفر آواره روی دست شما خواهم گذاشت و همان جا بود که آنها عقب نشینی کردند.

 وی تاکید کرد: شهید سلیمانی با تدبیر و مدیریتش،  وحشت را در دل دشمنان انداخته بود و اگر سازماندهی و نبوغ نظامی این مرد نبود قطعا بغداد سقوط می کرد.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس عنوان کرد: در جنگ سوریه پیمان های نظامی بین جبهه ی مقاومت بسته شد  البته این بخاطر چهره ی کاریزماتیک شهید سلیمانی بود چرا که هر کدام از کشورهای مقاومت به او ارادت ویژه ای داشتند از طرفی کشورها وقتی می دیدند که حاج قاسم سلیمانی حضور دارد می گفتند که قطعا در جنگ پیروز می شوند.

سردار عراقی در پایان گفت: با دلیر مردانی این شهدا است که یک وجب از این خاک به دشمن داده نشده است، مردم ما پای کار انقلاب هستند و اکنون این تلاش مسئولین است که مشکلات تورم، بیکاری و معیشت مردم حل شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه