اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان:

حضور حاج قاسم و مدافعان حرم در عراق و سوریه به موقع و کار ساز بود/ شهید سلیمانی تمام وجودش را فدای آرمان‌های انسانی کرد

حضور حاج قاسم و مدافعان حرم در عراق و سوریه به موقع و کار ساز بود/ شهید سلیمانی تمام وجودش را فدای آرمان‌های انسانی کرد
سردار میرزایی گفت: شهید سلیمانی و یارانش با حضور به موقع در سوریه و عراق اقدامی کارساز داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حبیب الله میرزایی، مدیرکل بنیاد شهید استان هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز؛ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) و اسلام؛ سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار دلها، شیفته، عاشق دل سوخته و پرورش یافته مکتب حضرت زهرا(س) بودند.
مدیر کل بنیاد شهید هرمزگان عنوان کرد: برای شناخت سردار دلها می توانیم به دو موضوع مراجعه کنیم؛ یکی سخنانی که در طول زمان در محافل و مکان های مختلف گفته اند و یکی سیره و سبک زندگی آن و تکمیل این دو مقوله می تواند شخصیت حاج قاسم را به ما نشان دهد.
میرزایی با تاکید بر اینکه ارزش و بزرگی آدم ها را می توان از دغدغه مندی های آنها شناخت، تصریح کرد: هر کس برای زندگی برنامه های خاص خود را دارد و هر چه انسان ارزشمندتر و بزرگتر باشد حوزه دغدغه مندی آن بیشتر است.

سردار سلیمانی انسانی بزرگ بودند که میزان دغدغه مندی های آن جهانی بود
وی افزود: سردار سلیمانی انسانی بزرگ بودند که میزان دغدغه مندی های آن جهانی بود و محدود به مکان و زمان خاصی نبود و اگر کودکی در فلسطین، آفریقا و یا هر نقطه ای دیگر در جهان مورد ظلم قرار می گرفت حاج قاسم که در مکتب قرآن و اسلام پرورش یافته ناراحت و دغدغه مند می شد.

مدیر بنیاد شهید هرمزگان عنوان کرد: برخی از افراد تنها دغدغه دارند و هیچ اقدام عملی را انجام نمی دهند؛ اما انسان های بزرگی مانند سردار سلیمانی علاوه بر غصه خوردن حرکت و اقدام به رفع دغدغه مندی و برای تلاششان حد و مرز قائل نیستند.
میرزایی با اشاره به اینکه با نگاه به سیره شهدا شباهت هایی در آنها می توانیم یافت، اذعان کرد: در خاطرات شهید چمران می بینیم که هنگامی که کودک بوده فقیری را در گوشه بیمارستان می بیند که گشنه است و در سرما نشسته هر چند که چیزی نداشته که برای او بدهد اما تا صبح پیش او می نشیند و روز بعد مریض می شود و این شخصیت در آینده می شود “شهید چمران” با بررسی زندگی شهدا در می‌یابیم که این بزرگواران از کودکی دغدغه مند بودند.
وی افزود: شهید سلیمانی از آن دسته از شهدایی که در خانواده ای فقیر اما در کانون معنوی و محترم که توجه به مسائل شرعی فراوان داشته رشد یافته است.

یکی از ابعاد شخصیت مهم حاج قاسم مردم داری است
مدیر بنیاد شهید هرمزگان با تاکید بر اینکه یکی از ابعاد شخصیت مهم حاج قاسم مردم داری است، گفت: حمایت و مردم یاری سردار سلیمانی محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و از دفاع مقدس گرفته تا جبهه مقاوت و در عرصه های مختلف بوده است و این ارزش به آن می دهد.
میرزایی با بیان اینکه برای الگو قرار دادن حاج قاسم باید شناختی از ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار داشته باشیم، تصریح کرد: شهید سلیمانی در بخشی از صحبت هایش آمده انسان برای اینکه شهید شود باید در زندگانی شهید شود.
وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به دست شقی ترین افراد به فیض شهادت رسید، گفت: این برگ افتخاری برای سردار دلها بود که به دست مستکبرین افراد و نه انسانی معمولی به شهادت رسیدند.
مدیر بنیاد شهید هرمزگان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد شخصیت سردار دلها فرمودند: حاج قاسم اخلاص در عمل، رفتار و تفکر داشتند هیچ نگاه دنیوی در امور نداشتند.
میرزایی عنوان کرد: سردار سلیمانی شخصیتی بودند که تمام دنیا با زرق و برق های ان در مقابل دیدگان او کوچک بود و تنها خداوند برای او بزرگ بود و این شهید بزرگوار کسی بودند که به شدت و حرارت خدا را دوست داشتند و این امر سبب شده بود که تمام وجودش را وقف انسانیت بکند.

سردار سلیمانی تمام وجودش را فدای آرمان های انسانی کرد
وی افزود: سردار سلیمانی تمام وجودش را فدای آرمان های انسانی می کرد و همین امر سبب شد که خداوند مهر او را در دل تمامی مردم دنیا قرار دهد که این امر هیچ مال و ثروت نمی تواند انجام دهد.
مدیر بنیاد شهید هرمزگان تصریح کرد: پیر و جوان، کودک و نوجوان همه و همه حاج قاسم را دوست دارند؛ مثل فرزند مدافع حرمی که هنگامی که سردار در نماز بودند برای او گل آورد.
میرزایی ادامه داد: این پسر بچه زمانی که در شکم مادرش بوده پدرش شهید می شود و از بچگی تنها عکس شهید سلیمانی را به عنوان پدری زنده می شناخته است و این امر موجب این حرکتش می شود و این کودک که چهار الی پنج سال سن داشته است با خبر شهادت سردار سلیمانی چنان اندوهگین می شود که تا دو روز دست به غذا نمی زند.
وی با اشاره به تشییع میلیونی سردار سلیمانی اظهار کرد: فارغ از حزب و سیاسیت، مذهب، مکتب همه برای تشییع شهید سلیمانی آمدند و همه می دانستد این شهید بزرگوار برای خودش نبود و فردی کاملا مردمی و در همه صحنه های خطر این شهید بزرگوار بودند و جایی که برای تقسیم غنایم بود حاج قاسم غائب بود.
مدیر بنیاد شهید هرمزگان تصریح کرد: هر جا که به وجود این شهید نیاز بود حاضر بودند مانند سیل خوزستان و در جاهایی که تقسیم اموال و درجه و چیزهای دیگر بود این شهید بزرگوار غائب بودند.
میرزایی با بیان اینکه هنگام پدید آمدن داعش خیلی از رجال سیاسی هم به فتنه هایی که این گروه دارند توجهی نکردند و نفهمیدند، گفت: افرادی مانند امام خامنه ای(مدظله العالی) و سردار سلیمانی ماهیت آن را می فهمیدند، چه بسا افرادی بودند که می گفتند چرا باید به سوریه برویم و بجنگیم.
وی افزود: حاج قاسم و مدافعان حرم فهمیدند الان زمانی هست که باید حاضر شوند چرا که اگر الان چشم فتنه انها که به نام اسلام و دین وارد شده اند کور نمی شد نمی شد جلوی آن را در بلادهای دیگر گرفت.
مدیر بنیاد شهید هرمزگان گفت: داعش به اسم مسلمانی چهره اسلام را خشن و انسان کش به جهانیان نشان می دادند و این فتنه باید توسط منادیان اسلام مانند حاج قاسم و مدافعان حرم از بین می رفت.

حضور حاج قاسم و مدافعان حرم در عراق و سوریه به موقع و کار ساز بود
میرزایی با اشاره به صحبت های رهبر انقلاب هنگام گرفتن کشتی انگلیسی در خلیج فارس گفت: آقا فرمودند: “این اقدام به موقع و موثر بود.” حضور حاج قاسم و مدافعان حرم در عراق و سوریه به موقع و کار ساز بود.
وی با اشاره به اینکه شهدا بهترین الگو برای ما در جامعه هستند، اظهار کرد: با مرور سبک و سیاق زندگی شهدا و مرور زندگینامه های شهدا در قالب های مختلف فیلم، خبر، عکس، کتاب و سخنرانی می توانیم فرهنگ آنها را در جامعه گسترش دهیم.
مدیر بنیاد شهید هرمزگان عنوان کرد: کار تمام نشده و ما باید فرهنگ حاج قاسم را سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان منتقل کنیم و به قول بزرگان آنها که رفتند کاری حسینی کردند و انها که مانده اند باید کاری زینبی کنند.

میرزایی با اشاره به حذف مطالب مرتبط با سردار سلیمانی در اینستاگرام گفت: نظام استکبار که بزرگترین شبکه های اجتماعی در دست آنهاست دوست ندارند صدای حقی از انها شنیده شود و تا جایی که می توانند سانسور می کنند و این هنر مندی ماست که همان گونه که در دفاع مقدس رزمندگان طرح فریب را انجام می دادند؛ ما هم باید راه های مختلفی را برای خود باز کنیم.
وی افزود: استکبار در شبکه های اجتماعی نمی تواند تمامی راه ها را ببندد و باید جوانان ما این فتنه را مدیریت و دشمن را دور بزنند.
مدیر بنیاد شهید هرمزگان خاطر نشان کرد: جوانان باید با راه حل های علمی و روز دنیا دشمنان را در حوزه رسانه و فضای مجازی را مایوس کنند.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
, سردار سلیمانی انسانی بزرگ بودند که میزان دغدغه مندی های آن جهانی بود, سردار سلیمانی انسانی بزرگ بودند که میزان دغدغه مندی های آن جهانی بود,
,
,
,
,
,
,
, یکی از ابعاد شخصیت مهم حاج قاسم مردم داری است, یکی از ابعاد شخصیت مهم حاج قاسم مردم داری است,
,
,
,
,
,
,
, سردار سلیمانی تمام وجودش را فدای آرمان های انسانی کرد, سردار سلیمانی تمام وجودش را فدای آرمان های انسانی کرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حضور حاج قاسم و مدافعان حرم در عراق و سوریه به موقع و کار ساز بود, حضور حاج قاسم و مدافعان حرم در عراق و سوریه به موقع و کار ساز بود,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه