اخبار داغ

آیا خون حاج قاسم، به ولنگاری در فضای مجازی پایان می‌دهد؟

آیا خون حاج قاسم، به ولنگاری در فضای مجازی پایان می‌دهد؟
سال‌ها است دلسوزان ولنگاری در فضای مجازی را فریاد می‌زنند اما گویا این بار خون حاج قاسم دامنگیر غرب در مسأله فضای مجازی شده است و رسوایی غرب را به خاطر بی‎‌عدالتی و پایمال کردن حقوق بشر در فضای مجازی آشکار کرده است؛ تهدیدی که انتظار آن می‌رود هر چه زودتر مسئولان برای مقابله با آن به پاخیزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ایالات متحده آمریکا با ترور ناجوانمردانه و زبونانه سردار محبوب جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی، پیش از هر نتیجه دیگری ابتدا خود را برای ایرانیان، ساکنان جغرافیای مقاومت و جهانیان رسوا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مردم ایران مختصات دشمن خود را دقیق تر فهمیدند، ملت‌های ساکن در اراضی جغرافیای مقاومت یقین پیدا کردند چه کسی دشمن صلح و ثبات و آرامش در منطقه است و جهانیان نیز پی بردند کشوری که مدعای دفاع از حقوق بشر دارد خود شرورترین حکومت را داراست و برای از میان برداشتن مخالفانش دست به چه اعمال تروریستی و خبیثانه‌ای می‌زند.

,

اما گویا رسوایی آمریکا بیش از این حرف‌ها است و قرار است خون حاج قاسم حالا حالاها دامنگیر استکبار جهانی باشد تا إن‌شاءالله نابودی استکبار جهانی را محقق کند.

,

*ترور سردار سلیمانی این بار در فضای مجازی

, *ترور سردار سلیمانی این بار در فضای مجازی, *ترور سردار سلیمانی این بار در فضای مجازی,

از زمان شهادت حاج قاسم شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به حذف تصاویر حاج قاسم از این شبکه اجتماعی و مسدود کردن صفحاتی کرد که تصویر سردار مقاومت را منتشر می‌کنند.

,

علاوه بر این با توجه به این که امسال در آستانه دومین سالگرد فرمانده شهید نیروی قدس سپاه، کاربران فضای مجازی دو هشتک #قهرمان و Hero# را ترند جهانی توییتر و اینستاگرام کردند، بار دیگر شاهد بی عدالتی و نابرابری و اعمال سلیقه ظالمانه در فضای مجازی بودیم و این هشتک‌ها و پست‌های حاوی این هشتک‌ها در اینستاگرام حذف و بسیاری از تصاویر سردار در توییتر از دسترس خارج شد.

,

از واتساپ نیز خبر رسید که این پیام رسان اقدام به حذف تعداد زیادی از اکانت‌هایی کرده که اقدام به نشر تصاویر سردار سلیمانی کرده‌اند.

, از واتساپ نیز خبر رسید که این پیام رسان اقدام به حذف تعداد زیادی از اکانت‌هایی کرده که اقدام به نشر تصاویر سردار سلیمانی کرده‌اند.,

یعنی ایادی استعمار و در رأس ایشان آمریکا علاوه بر ترور فیزیکی حاج قاسم از آن جا که مدافع حقوق بشر و آزادی بیان هستند اقدام به ترور سردار سلیمانی این بار در فضای مجازی کردند.

,

مسأله‌ای که واکنش روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خانواده و ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در پی داشت. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این رابطه فرمودند: «امروز هم مستکبران از نام او وحشت دارند، از یاد او وحشت دارند؛ ببینید در فضای مجازی ــ لابد بیشتر از من ‌اطّلاع دارید دیگر؛ ــ با اسم او چه برخوردی دارند میکنند؛ این هم یک تنبیه دیگری است، تنبّه بیشتری است برای ما و مسئولین فضای مجازی کشور که بفهمند چه کار باید بکنند، تا دشمن نتواند هر جور دلش میخواهد، با هر جایی که دلش میخواهد رفتار کند. و خب فضای مجازیِ موجود دنیا زیر کلید مستکبران است دیگر؛ از اسمش هم میترسند و از تکثیر او وحشت دارند؛‌ الگو یعنی این؛ میترسند که تکثیر بشود.»

,

حذف سردار سلیمانی تنها موضوعی نیست که استکبار جهانی تلاش کرده با کنترل میزان و نحوه نمایش آن در فضای مجازی به عنوان مهمترین ابزار عملیات روانی و مدیریت احساسات و عقول مردم جهان، فضای جامعه جهانی را مدیریت کند.

,

در حالی که در سال‌های گذشته داعش خونخوار در زمان حیات خود اجازه داشت به صورت کاملاً آزاد به تبلیغ فعالیت‌های خود بپردازد و معاندان جمهوری اسلامی می‌توانستند انواع شورش خیابانی را در اینستاگرام ترویج دهند و یا محتواهای پورن و غیراخلاقی هیچ ممانعت جدی در انتشار ندارند، انتشار مفاهیمی نظیر شهادت، مقاومت و این قبیل ممنوع بوده و منجر به حذف مطلب و حتی اکانت خواهد شد.

,

*خونی که استکبار جهانی را رها نخواهد کرد

, *خونی که استکبار جهانی را رها نخواهد کرد, *خونی که استکبار جهانی را رها نخواهد کرد,

حذف چهره مبارز صلح طلبی به عظمت حاج قاسم که در مقابل چشمان همگان برای برقراری آرامش در منطقه در مقابل ستمگران و خونخوارانی چون داعش ایستاده است، سبب آشکار شدن مقاصد پلید سردمدارانی شد که مدیریت اینترنت و فضای مجازی را در دست دارند.

,

نه این که پیش از این، رویکرد این چنینی در فضای مجازی وجود نداشت؛ بلکه پیش از این نیز غرب این گونه احساسات و علایق مردم را کنترل می‌کرد و فرهنگ مورد نظر خود را در عرصه‌های مختلف جایگزین فرهنگ بومی مردم می‌کرد اما این چنین آشکار نشده بود. هر چند اهل بصیرت به وضوح این اقدامات کنترلی در فضای مجازی را لمس می‌کردند.

,

اشاره رهبر انقلاب بر این استبداد مؤید این موضوع است و این که ایشان به طور مستقیم به این شیوه اعمال استبداد اشاره کرده‌اند نشان می‌دهد چقدر دغدغه این موضوع برای کشور جدی است.

,

اکنون که دست غرب عملاً برای همگان رو شده است، ضروری است جلو این استبداد و این ظلم بزرگ در فضای مجازی گرفته شود و بیش از این اجازه عرض اندام استکبار ار طریق فضای مجازی داده نشود. گویی خون حاج قاسم این بار قرار است فضای مجازی ما را نیز تطهیر کند.

,

*راهکارهای مقابله با استبداد استکبار در فضای مجازی

, *راهکارهای مقابله با استبداد استکبار در فضای مجازی, *راهکارهای مقابله با استبداد استکبار در فضای مجازی,

اکنون که مسأله برای همگان روشن شده است و لزوم مقابله با هجمه دشمن از طریق ابزار فضای مجازی مشخص شده، باید راهکارهای مقابله با این خطر نیز ترسیم شود.

,

راهکار اول تقویت شبکه ملی اطلاعات است تا در صورت تحریم ایران از دسترسی به اینترنت، همه فعالیت‌های کشور مختل نشده و شبکه جایگزینی برای ادامه فعالیت بانک‌ها، ادارات و دوایر دولتی و حکومتی، خدمات ارتباطی و سایر سرویس‌های تحت وب وجود داشته باشد.

,

شبکه ملی اطلاعات همچنین می‌تواند بستر استقرار سامانه‌های حساسی باشد که به امنیت بالایی نیازمندند و تهدید این سامانه‌ها می‌تواند زندگی روزمره مردم را مختل کند مانند سامانه هوشمند سوخت وزارت نفت که همین چند ماه قبل تجربه‌ای در این رابطه را از سر گذراند.

,

راهکار دوم می‌تواند تدبیر ابزارهایی برای فشار به شرکت‌های بزرگ اینترنتی ارائه خدمات تحت وب باشد تا نتوانند به میل خود روزی اقدام به حذف تصاویر یکی از محبوبترین چهره‌های کشور ما کنند و روزی دیگر به گونه‌ای جری‌تر در این رابطه عمل کنند.

,

طرح موسوم به «صیانت کاربران فضای مجازی» به دنبال چنین مقصودی بود که البته به دلیل نداشتن پیوست رسانه‌ای مناسب و از طرفی دیگر شانتاژ خبری و دروغ پراکنی علیه آن، به عقب رانده شد اما آن چه در این طرح بود نه محدود کردن دسترسی کاربران ایرانی به خدمات نت بلکه جلوگیری از حکمرانی مطلق و دلبخواهی شرکت‌های بزرگ اینترنت بر فضای مجازی کشور بود که از نظر کارشناسی نیز شدنی به نظر می‌رسید.

,

این طرح اولین بار نبود که مطرح می‌شد و پیش از این، نمونه آن در کشور همسایه ما ترکیه به اجرا درآمده و موجب شده بود اینستاگرام نماینده خود را در این کشور مستقر کند و مطابق قوانین این کشور رفتار کند؛ یعنی دقیقاً اشکالی که بسیاری از منتقدان نسبت به طرح صیانت می‌گرفتند و می‌گفتند کجا اینستاگرام خواسته‌های ما را خواهد پذیرفت!؟

,

طرح صیانت به صورت نسبتاً جامع ابعاد مختلفی را در این رابطه بررسی و گردآوری کرده است که امید آن می‌رود با چکش کاری کمیسیون ویژه به زودی از تصویب مجلس گذشته و بتواند خیلی سریع بخشی از ولنگاری در فضای مجازی را سر و سامان دهد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه