اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان:

فقر سالن‌های سینمای سمنان با حمایت از بخش خصوصی مرتفع می‌شود/ چراغ تئاتر با جشنواره استانی روشن شد

فقر سالن‌های سینمای سمنان با حمایت از بخش خصوصی مرتفع می‌شود/ چراغ تئاتر با جشنواره استانی روشن شد
فرشید فلاح گفت: پردیس های سینمایی در شهرهای بزرگ بسیار پرطرفدار و جذاب هستند و اکنون وقت آن رسیده که در استان سمنان نیز به سمت ایجاد پردیس های سینمایی حرکت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، این روزها حال سینماهای شهر سمنان چندان مطلوب نیست، از گیشه‌های خالی گرفته تا کمبود سالن سینما معضل اصلی پیش روی هنر هفتم در استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , مرآت, ،,

و باید گفت متاسفانه تازیانه های کرونا بر پیکر سینما بسیار سهمگین بوده و صدمه ای بسیار جدی به این بخش از فرهنگ و هنر وارد کرده است، به طوریکه علاوه بر رکود اقتصادی و سخت شدن معیشت سینماداران از دو سینمای فعال شهر سمنان یکی از آنها تاحدودی از گردونه فعالیت خارج شده و تنها سینمای باقی مانده هم حال و روز خوشی ندارد.

,

اما فرشید فلاح مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت آینده روشنی را در پیش  روی  گسترش سینمایی استان ترسیم کرده است.

,

فلاح با اشاره به آسیب جدی بخش فرهنگ وهنر از بحران کرونا گفت: متاسفانه در طول یک سال و نیم گذشته این بخش به شدت متاثر از کرونا بوده و امیدوار هستیم تا کرونا دوباره اوج نگیرد، تا بتوانیم از مزایای اقتصادی سالن های سینما در کنار رشد فرهنگی بهره مند شویم.

,

فلاح با اشاره به اینکه در حال حاضر یادمان تنها سالن سینمای فعال سمنان است در رابطه  با علت تعطیلی سینما هلال تصریح کرد: مالک اصلی این سالن هلال احمر است و به هیچ عنوان بنای بر تعطیلی درمورد آن وجود ندارد،  اما  در یک بازه زمانی بین مالک و مستاجر یعنی فردی که سینما در اجاره او بوده، اختلاف نظری حادث شد، و خوشبختانه در حال حاضر این سالن در حال پیگیری و بروز رسانی تجهیزات خود و تلاش جهت عقد قرارداد با یک سرمایه گذار جدید است.

,

وی با بیان اینکه پردیس های سینمایی در شهرهای بزرگ بسیار پرطرفدار و جذاب است، بیان کرد: اکنون وقت آن رسیده است که در استان سمنان نیز به سمت ایجاد پردیس های سینمایی حرکت کنیم زیرا علاوه بر ترویج فرهنگ زمینه رشد اقتصادی نیز فراهم می شود.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در رابطه با کلنگ زنی پردیس های سینمایی در شاهرود و سمنان توضیح داد: خوشبختانه در شهرستان شاهرود وضعیت سالن های سینما مطلوب است،  اما در رابطه با ساخت پردیس سینمایی در این شهرستان نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی است که تاکنون در این راستا درخواستی ارائه نشده است.

,

این مقام مسئول در رابطه با کلنگ زنی پردیس سینمایی در شهر سمنان از واگذاری زمین و اخذ مجوز به بخش خصوصی خبرداد و افزود: بخش خصوصی در حال حاضر در تلاش جهت حل و فصل مشکلات است تا بتواند این پردیس را راه اندازی کرده و ازسوی دیگر افتتاح سالن سینما در برج ققنوس نیز از سوی سرمایه گذار این پروژه در دست اقدام است.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درخصوص تجهیز وتعمیر سالن سینما یادمان نیز ابراز کرد: حدود سه سال پیش اعتباری جهت بروز رسانی سیستم صوت و پرده و صندلی ها توسط موسسه سینما شهر پرداخت شده ، و مجدد نیز جهت تجهیز این سالن و اصلاح آن قول می دهم حداکثر تا سال آینده حمایت های لازم انجام  گیرد.

,

وی با ابراز تاسف از نزول فعالیت هنرهای نمایشی طی دوران کرونا بیان کرد: خوشبختانه چراغ هنر های نمایشی با جشنواره تئاتر روشن شده  و در حال حاضر با موافقت ستاد کرونا سالن های تئاتر با ۵۰درصد ظرفیت فعال شده اند.

,

فلاح با بیان اینکه عادت دیدن تئاتر با بحران کرونا در بین مردم کمرنگ شده است، اظهار کرد : گروه های تئاتر آرام آرام در حال برگشت به صحنه هستند و آشتی مردم با تئاتر به مرور زمان در حل شکل گیری است.

,

وی با تاکید بر اینکه جبران خسارت کرونا به حوزه فرهنگ و هنر غیرممکن است، افزود:  در این خصوص تلاش شده است به صورت ناچیز در حدود ۴.۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۶۰۰ نفر از هنرمندان استان پرداخت شود.

,

این مقام مسئول در ادامه از پرداخت چند ماه حق بیمه و همچنین پرداخت ۱۰۰میلیون تومان وام به سینماداران و چند رسانه سطح استان خبر داد.

,

فلاح در مورد خوب  و بد نمایش آنلاین نیز به خبرنگار مرآت گفت: ویژگی تئاتر  زنده بودن و رو در روی مخاطب بودن است، تئاتر فیلم و سریال خانگی نیست که از زوایای مختلف با سکانس بندی و تکنیک های مختلف تصویری آن را نشان داد، بازیگر باید نفس به نفس با تماشاگر در ارتباط باشد و راز ماندگاری این هنر در طول هزاران سال همین مواجهه با تماشاگر است  و از این رو بنده موافق تغییر رویه در این هنر در شرایط عادی نیستم.

,

وی ادامه داد: ساز و کار تئاتر آنلاین خاص است و صحبت درباره نقاط ضعف و قوت آن به این سادگی‌ها نیست، تئاتر آنلاین در دوران کرونا به عنوان یک راهکار موقت است و  راه حل دائمی نیست و قطعا باید به فکر راه حل‌های دیگر هم بود.

,

این مقام مسئول در نهایت تصریح کرد: اما در شرایط بحرانی استان سمنان با توجه به آنکه در سال گذشته اولین جشنواره تئاتر مجازی در سطح کشور برگزار شد، آمادگی آن را دارد که در صورت لزوم از این امتیاز بهره بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه