اخبار داغ

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان:

سردار سلیمانی نمونه بارز مجاهدت هوشمندانه و نوآورانه در دنیا بود

سردار سلیمانی نمونه بارز مجاهدت هوشمندانه و نوآورانه در دنیا بود
محمد حسن سلامی گفت: سردار سلیمانی نمونه بارز مجاهدت هوشمندانه و نوآورانه در دنیا بود، سردار دل‌ها، دفاع مقدس را پس از ۳۰سال با یک مدل به روز شده نمایان‌ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرآت، محمد حسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان پیش از ظهر امروز در محفل خاطره گویی رزمندگان مدافع حرم به  مناسبت  روز جهانی مقاومت با حضور جمعی از مسئولین استانی وخانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد، گفت: روز جهانی مقاومت روزی است که ترامپ فاسد و جنایتکار، دست به جنایتی بزرگ زد و فرمانده جبهه مقاومت اسلامی را به شهادت رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در ادامه تصریح کرد: سردار سلیمانی نمونه بارز مجاهدت هوشمندانه و نوآورانه در دنیا بود، سردار دل‌ها، دفاع مقدس را پس از ۳۰سال با یک مدل بروز شده نمایان کرد.

,

سلامی افزود: حاج قاسم سلیمانی جبهه متحد اسلامی و جبهه مستضعفان عالم را تشکیل داد و همه ادیان و مذاهب را در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم ساماندهی کرد.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان تصریح کرد: حاج قاسم یک مدل را در مواجهه با استکبار ترسیم کرد و با تمام پیچیدگی‌هایی که در منطقه داشت به دنیا ارائه داد.

,

این مقلم مسئول ادامه داد: حاج قاسم فقط یک انقلابی نبود، یک سیاستمدار و دیپلمات بود، معادلات را خوب می‌شناخت و بهترین راه حل را ارائه می‌داد، او مرد میدان‌های سخت بود و در خط مقدم، تصمیمات واقعی را می‌گرفت.

,

وی اظهار کرد: آنچه که سردار سلیمانی را در چشم جهانیان و ملت بزرگ ما عزیزکرد تجربه گرانمایه دفاع مقدس، ایمان، اخلاص و توکل به خدا، آرمان گرایی و واقع بینی، پیروی محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی و بکارگیری دقیق تدابیر رهبری و ایستادگی و مقاومت بی نظیر ایشان بود.

,

سلامی در ادامه اذعان کرد: مکتب حاج قاسم مکتب اسلام ناب محمدی (ص)، مکتب حسین بن علی (ع)، مکتب انقلاب اسلامی، مکتب امام خمینی (ره)، امامت و هدایت و ولایت امام خامنه‌ای است.

,

وی ادامه داد: امروز مکتب حاج قاسم فقط متعلق به ایران نیست، امروزدر اروپا، آسیا، آمریکا شمالی و جنوبی، قفقاز و کشور‌های منطقه صحبت از این مرد بزرگ و مجاهدت‌های اوست و اکنون از الگو حاج قاسم و مجاهدت‌های بی‌نظیر او در اقصی نقاط دنیا استفاده می‌شود و مردم عزیز نباید هیچ‌گاه این مجاهدت بزرگ فی‌سبیل‌الله و یاران فداکارش را فراموش کنند.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیرامون تشییع پیکر‌های مطهر شهدا افزود: امسال در ایام دهه بصیرت روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افتخار داریم میزبان پیکر‌های مطهر و پاک پنج شهید گمنام و و یک شهید شناسایی شده به نام شهید «حسن یونسیان» هستیم.

,

وی در خصوص برنامه وداع با شهدا افزود: بیش از ۵۰ مراسم وداع مردمی  تا چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی‌شده است که اغلب وداع‌ها مردمی، حضور شهدادر یادواره شهدا و مجالس عزاداری ایام فاطمیه می‌باشد و برنامه‌ها به‌ گونه‌ای برنامه‌ ریزی‌شده است تا در همه شهرستان‌ها مردم عزیزمان بتوانند با این شهدای عزیز وداع داشته باشد.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص مشخصات شهدای گمنام استان سمنان بیان کرد: شهید بیارجمند ۱۶ ساله از شهدای عملیات خیبر و محل شهادت جزیره مجنون، شهید لشکر ۵۸ ذوالفقار ۱۷ ساله از شهدای عملیات بدر، محل شهادت شرق دجله، شهید دانشگاه فنی و حرفه استان سمنان ۱۹ ساله از شهدای عملیات کربلای ۵، محل شهادت شلمچه، شهید گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم شاهرود ۲۱ ساله، از شهدای عملیات والفجر ۸، محل شهادت جزیره بوارین و شهید صدا و سیمای مرکز سمنان ۳۵ ساله از شهدا تک دشمن در جزیره مجنون است.سردار سلیمانی نمونه بارز مجاهدت هوشمندانه و نوآورانه در دنیا بود.

,

به گفته سلامی یکی از شهدایی که امروز وارد استان خواهد شد شهید حسن یونسیان از شهدای گرانقدر و والامقام ارتش جمهوری اسلامی می‌باشد که متعلق به شهرستان شاهرود است که پیکر پاک و مطهر ایشان ساعت ۹ صبح روز دوشنبه روز جهانی مقاومت از کانون بسیج جوانان شاهرود تشییع و در گلزار شهدای شهرک امام‌خمینی (ره) تدفین خواهد شد.

,

سلامی افزود: ۵ شهید گمنام دیگر روز پنجشنبه ۱۶ دی در شهرستان‌های سمنان شاهرود بیارجمند تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

,

هنر حاج قاسم ایجاد فضای دفاع از حرم بود

, هنر حاج قاسم ایجاد فضای دفاع از حرم بود, هنر حاج قاسم ایجاد فضای دفاع از حرم بود,

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار کرد: حاج‌قاسم سلیمانی هنرش این بود که فضایی به‌عنوان مدافعان حرم و دفاع از حرم و اهل بیت در کشور ایجاد کرد.

,

وی ادامه داد: عده‌ای مثل شهید طحان ها، شهید دانشگر ها، شهید حمزه‌ها و شهدای فاطمیون و ... که با فاصله از دفاع مقدس بال می‌زدند فرصتی پیدا شد در این مسیر گام بردارند.

,

مطیعی گفت:  حاج‌قاسم دایره مدافعان حرم را گسترده کرد و با بیان این که جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند همه مدافع حرم شدند و این هنر بزرگ مکتب سلیمانی بود.

,

وی بیان داشت: حاج‌قاسم یک فرد نیست، بلکه یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز است، حاج‌قاسم ولایت‌مدار، شجاع و مخلص در عرصه جهانی بود وی مرد میدان بهنگام بود.

,

در پایان چند تن از رزمندگان مدافع حرم به بیان خاطراتی پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه