اخبار داغ

جزئیات جلسه امروز شورای شهر تبریز؛

آلودگی هوای تبریز وضعیتی غیرعادی است/ صد و پنجاه میلیون،هزینه تزئینِ اتاق یک مدیر!

آلودگی هوای تبریز وضعیتی غیرعادی است/ صد و پنجاه میلیون،هزینه تزئینِ اتاق یک مدیر!
جلسه امروز شورای شهر تبریز با تصمیم برای برگزاری جلسه فوق العاده برای آلودگی هوا و گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج، جلسه امروز شورای شهر تبریز با رونمایی از فرش دستبافت و تمثال شهید سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

دستور جلسه دوم انتخاب سه نفر از اعضای شورا جهت عضویت در هیئت مدیره مرکز پژوهش‌ها به جای عضو منتخب قبلی و فریدون بابایی‌اقدم و یک عضو مستعفی بود. فریدون بابایی‌اقدم در این خصوص اظهار داشت: به جهت مشغله نمی‌توانم در مرکز پژوهش‌‌ها آنچنان که باید حضور داشته باشم.

,

زعفرانچیلر، احمدی، دهقان‌نژاد و یوسف‌زاده مشاور شورا برای این موضوع کاندید شدند که با رای اعضای شورا حجت‌الاسلام کاظم زعفرانچیلر و روح الله دهقان‌نژاد به عنوان عضو هیئت مدیره و یوسف زاده به عنوان عضو هیئت علمی‌انتخاب شدند.

,

آلودگی هوا و جلسه فوق العاده شورا

, آلودگی هوا و جلسه فوق العاده شورا,

در ادامه این جلسه نامه بابایی‌اقدم به رئیس شورا جهت برگزاری جلسه فوق العاده رسیدگی به آلودگی هوای تبریز قرائت شد. بابایی‌اقدم با اشاره به این نامه گفت: علی‌رغم پیگیری‌ها امام جمعه تبریز و استاندار فقط یک هفته سوخت مازوت نیروگاه قطع شد و آلودگی هوا ادامه دارد

,

وی ادامه داد: نیروگاه در دست یک بخش خصوصی زیر مجموعه شستا است که برای سود بیشتر فیلتر هم نصب نکرده و جان مردم را اینگونه به خطر می‌اندازد؛ طبق ماده دو اعضای شورا می‌توانند درخواست جلسه فوق العاده کنند که باید به تایید سایر اعضا برسد.

,

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: درخواستم این است که این جلسه همین امروز با حضور دادستان، مدیرکل محیط زیست و اعضای شورا برگزار شود.

,

پرویز هادی هم در این خصوص عنوان کرد: چندین بار مسئولین مختلف در این خصوص را به جلسات کمیسیون محیط زیست دعوت کرده و آقای متفکرآزاد هم گفتند که پیگیر موضوع هستند؛ باید برای این موضوع از تهران پیگیری و فشار بیاوریم در غیر این صورت جلساتی که اینجا برگزار می‌کنیم تا بحال نتیجه‌ای نداشته است.

,

تصمیمات تهران وحی منزل است؟

, تصمیمات تهران وحی منزل است؟,

یاسین بجانی با بیان اینکه جلسه‌ای برگزار و مسئولین قضایی را برای پاسخگویی دعوت کنیم، گفت: اگر می‌گویند این تصمیم تهران است جلوی آن بایستیم مگر تصمیماتی که در تهران گرفته می‌شود، وحی منزل است؟

,

وی ادامه داد: سرطان ریه در تبریز بیداد می‌کند و اگر جلوی این تصمیمات را نگیریم شاید تصمیمات بدتری هم بگیرند.

,

بابایی‌اقدم هم با انتقاد از برخی مسئولین عنوان کرد: یک بحث در مورد آلایندگی حمل‌ونقل عمومی‌ماست که تا چه حد توانسته‌ایم این ناوگان را نوسازی کنیم و موضوع دیگر بحث توصیه به مردم است؛ مسئولی که نمی‌تواند کاری برای کند به مردم بگوید من بی‌عرضه‌ام حداقل شما هوای همدیگر را داشته باشید و گاز کم مصرف کنید تا بهانه به دست تهران نیفتد که مصرف گاز در استان بالاست.

,

وی ادامه داد: وقتی حرف از جلسه فوق‌العاده می‌زنیم یعنی وضعیت غیرعادی است و همین امروز باید جلسه تشکیل شود.

,

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در این خصوص ابراز داشت: متاسفانه یا خوشبختانه به دلیل ایجاد آلایندگی و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی‌ما با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کند اما بحثی که در آلودگی وجود دارد ریشه‌ای است و ما از کیفیت بنزین و اتوبوس نو هم با خبر نیستیم.

,

وی تاکید کرد: همانطور که می‌بینید حتی اتوبوس‌های نو هم ایجاد آلودگی‌ می‌کنند.

,

با رای اعضای شورا جلسه فوق العاده رسیدگی به موضوع آلودگی هوا صبح فردا برگزار می‌شود.

,

۱۵۰ میلیون هزینه تزئین اتاق از اعتبار دوربین‌های شهری!

, ۱۵۰ میلیون هزینه تزئین اتاق از اعتبار دوربین‌های شهری!,

در ادامه روح الله دهقان‌نژاد در تذکری به شهردار تبریز گفت: در شرایط نامناسب اقتصادی و مالی در یکی از سازمان‌ها شاهد ریخت و پاش هستیم؛ یک نفر که قبلا مدیر بوده و هم اکنون هیچ مسئولیتی ندارد از امکانات آتش نشانی استفاده می‌کند.

,

وی ادامه داد: ظاهرا برخی فکر می‌کنند همیشه مدیر هستند و لطفا شهردار تبریز باید این موضوعات را بررسی کرده و جلوی این کارها گرفته شود.

,

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: مبلغی که آقای رنجبر دستور ساماندهی دوربین‌‌‌های شهری را داده بودند از آن مبلغ ۱۵۰ میلیون برای تزئین اتاق استفاده شده است!

,

زباله‌های تبریز ۴۰ روز است به زباله گاه نمی‌رود

,

بابایی اقدم هم در تذکری عنوان کرد: در سطح شهر به ویژه منطقه سه یک سری از عوامل خدمات شهری، کوچه را فروخته و اجازه داده‌اند که ساخت‌وساز غیرمجاز صورت بگیرد، بهتر است جلوی این موضوع گرفته شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حدودا چهل روزی می‌شود که زباله‌های شهری تبریز به زباله‌گاه نمی‌رود، لازم است دلیل این موضوع بررسی شود.

,

بابایی اقدم یادآور شد: اخیرا از رمپ یوسف‌آباد بازدیدی داشتیم که اقدامی‌ارزشمند است، ولی با این شرایط آب و هوایی بتن‌ریزی به سختی صورت می‌گیرد که نیاز است تمهیداتی در این راستا اتخاذ شود.

,

گزارش تفریغ بودجه ۹۹

, گزارش تفریغ بودجه ۹۹,

دستور جلسه بعدی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تبریز بود که علی نوای باغبان در این خصوص اظهار داشت: کل درآمد محقق شده شهرداری در سال ۱۳۹۹، ۵ هزار و ۶۰ میلیارد تومان است که اگر درامدهای تکراری را حذف کنیم ۴ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان باقی می‌ماند.

,

وی ادامه داد: ۳۴۰۰ از درآمد تحقق شده مربوط به شهرداری مرکز و مناطق و ۱۶۰۰ میلیارد دیگر هم مربوط به سازمان‌هاست، کل هزینه انجام گرفته در مجموعه شهرداری ۴۱۰۰ میلیارد تومان است که ۷۸ درصد نسبت به متمم بودجه، تحقق یافته است.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: ۴۰ درصد هزینه‌ها جاری و ۶۰ درصد دیگر هزینه‌های عمرانی است، ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری تحقق یافته است که ۹۵ درصد هزینه پیش بینی شده است.

,

وی ادامه داد: براساس قانون باید هزینه‌های عمرانی کمتر از ۴۰ درصد هزینه‌ها نباشد که این امر رعایت شده و حدود ۵۵ درصد هزینه‌های شهرداری در سال ۹۹ را هزینه‌های عمرانی تشکیل می‌دهد.

,

باغبان تصریح کرد: ۷۷ درصد هزینه‌های جاری شهرداری صرف حقوق پرسنل شهرداری می‌شود که حدود ۳۲ درصد کل هزینه‌های شهرداری را تشکیل می‌دهد.

,

وی با بیان اینکه میزان بدهی شهرداری در پایان سال، ۱۳۰۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: ۱۵۰ میلیارد آن مربوط به وام‌ها، ۴۹۸ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت، و ۴۸۸ میلیارد تومان ان مربوط به بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی ۴۸۸ می‌باشد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه