اخبار داغ

حاج قاسم چون معلم بی نقص بود

حاج قاسم چون معلم بی نقص بود
چون معلم بی نقصی بود نظم، انضباط و دقت بالایی در امور داشت، حتی برنامه ریزی ها و تفکرات ذهنی اش با نظم بود و برنامه‌ هایش را به ترتیب عنوان می کرد، وظیفه شناسی و در کنار آن مسئولیت پذیری اش باعث می شد دقیق و منضبط باشد، روی ساعت و به موقع آمدن حساس بود و در جلسات به موقع حضور می­‌یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در جامعه امروز سوای تفکرها و عقاید همه به اسوه بودن حاج قاسم اذعان دارند که نشان می دهد نقطه سیاهی در زندگی این سردار مشاهده نمی شود، سلیمانی عقیده داشت خدا باید عزت بدهد، عزت خدایی جاودانه می ماند و اگر شخص دیگری به انسان عزت دهد، آن عزت روزی از بین خواهد، چه بینش عمیقی داشت، چه افکار بلندپروازی او را همراهی می کردند، براستی که او به عمق معنویت روح و دنیای آخرت پی برده بود، جاودانه به شهادت رسید و بعد از آن جاودان تر شد، با چشم دیدیم که عقیده اش به حقیقت پیوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

هر شخصی در هر کجای عالم ستم‌دیده که او را دیده بود، دوستش داشت، گواهی موثق این حرف را در بدرقه پیکر مطهرش با وجود الهی حضور میلیونی مردم جهان از مسلمانان شیعه و سنی و همچنین از همه‌ فرقه‌های دین اسلام تا مسیحیت و زرتشت و حتی کسانی که صاحب دین نبودند ولی آزاده و آزادی خواه بودند در مراسم شهادت ایشان دیدیم و شاهد بودیم.

,

*نور شهادت سردار سلیمانی در سراسر جهان تابیده شد

, *نور شهادت سردار سلیمانی در سراسر جهان تابیده شد, *نور شهادت سردار سلیمانی در سراسر جهان تابیده شد,

حجت‌الاسلام امیر حجتی فرد در گفتگو با صاحب نیوز، پیرامون شخصیت کم نظیر سردار سلیمانی اظهار کرد: نکته بسیار مهم از زندگانی این سردار بزرگ جهان اسلام و کسی که از نامش لرزه بر اندام دشمنان اسلام می انداخت؛ نیت پاک، اخلاص و توکل بر خداوند متعال و از روی دیگر تبعیت محض از ولایت، سرباز ولایت بودن، مطیع محض ولایت بودن و در مسیر ترسیم شده پشت سر ولایت گام برداشتن بود.

, صاحب نیوز,

امام جمعه شهر اژیه گفت: گام شهید سلیمانی در مسیر اسلام به صورت خالصانه و با توکل به خداوند متعال بود و اعتقاد کامل در مسیر ولایت و دفاع از حریم اهل بیت علیه السلام از وی مکتبی عمیق ساخت.

,

وی با بیان اینکه نیت شهید قاسم سلیمانی برای خدا بود، اذعان کرد: سردار با چنین حرکت پاک و خالصانه ای بر دلها نفوز داشتند و قلوب جهان را به سوی دفاع از حریم اهل بیت هدایت میکردند به گونه ای که این محبوبیت در سراسر جهان وسعت گرفت و گسترش یافت.

,

حجتی فرد با تاکید بر جهانی شدن شهادت سردار سلیمانی افزود: مردمانی با انواع و اقسام تفکرات با انواع و اقسام سلایق همگی در حالی که اشک از دیدگانشان به پهنای صورت جاری بود بر زیر تابوت این شهید بزرگوار آمدند و تشعشعات این شهادت در همه جهان تابیده شد.

,

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مبارزه حاج قاسم در مقابل دشمنان قسم خورده همانند آمریکا و انگلیس و اسرائیل بوده و هست و ادامه دهندگان این راه، این نکته را مد نظر داشته باشند که در مقابل آمریکا و اسرائیل جنایت کاری که این گونه به اعمال شنیع به ترور و حذف فیزیکی اشخاص بزرگی همانند سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نباید ساکت نشست بلکه باید عزت جمهوری اسلامی ایران را در برابر این دشمنان روز به روز بالاتر برد و هرگز در مقابلشان سر خم نکرد.

,

امام جمعه اژیه در پایان تاکید کرد: موفقیت کشور ما در جایست که همگی همانند حاج قاسم باشیم و همگی در راه حاج قاسم قدم برداریم؛ هر کسی در هر مسئولیت و پست و مقام و وظیفه ای که میخواهد انجام دهد حاج قاسم را سر لوحه قرار دهد و همانگونه حرکت کند تا ان شالله بتوانیم از پس مشکلات کشور در ابعاد و قضایای مختلف بر بیایم.

,

شهید سلیمانی دنبال مطرح کردن خود نبوده و با این گونه رفتارها نمی خواست عزت خود را بالا ببرد و خودی نشان دهد، ولایتمداری، شجاعت و بصیرت این ها تنها بخشی از وجودش بود که نمی توانست از خودش جدا کند، با آن همه ارج و قرب مواظب افراد تحت امر خود بود و در هر زمینه ای هوایشان را داشت.

,

اطرافیان خود را نصیحت می کرد، از آن ها می خواست در مقابل هم جبهه نگیرند بلکه برای همدیگر دوست و رفیق باشند، می گفت با رفاقت می توان عزیز شد، از آنها می خواست با هم ارتباط داشته باشند و احوال همدیگر را بدانند، از همنشینی با جوانان استقبال می کرد، با جوانتر ها دوست می شد، علاقه داشت در جلسات قرآنی با جوانان جلسه بگذارد و جویای نظرشان در امور مختلف می شد.

,

می گفت فطرت انسان برگرفته از خداست در نتیجه فطرت انسان پاک است و هیچکس به طور فطری بد نیست، اگر اینگونه بود خداوند نیز به پاکی یاد نمی شد، معتقد بود اگر قصوری وجود دارد  علتش ناشی از بی مدیریتی مدیران و مسئولین در این زمینه هست، می گفت این ما هستیم که محکومیم نه آنهایی که در شرایط سخت قرار گرفته اند و به واسطه آن شرایط قصور می کنند.

,

وی را انسانی رئوف و شریف معرفی می کردند، اگر سربازی را بخاطر درست انجام ندادن تکالیفش جریمه می کرد، سریع راهی برای دلجویی از او می یافت و از دلش در می آورد، در کنار اینکه معلم جدی و الگویی بی نظیر بود و به واسطه این شرایط می بایست با سربازانش جدی برخورد می کرد اما دل رئوفش اجازه نمی داد زیردستانش از او کینه به دل گیرند با همین کارهایش بود که مهرش در دل همه جاداشت.

,

چون معلم بی نقصی بود نظم، انضباط و دقت بالایی در امور داشت، حتی برنامه ریزی ها و تفکرات ذهنی اش با نظم بود و برنامه‌ هایش را به ترتیب عنوان می کرد، وظیفه شناسی و در کنار آن مسئولیت پذیری اش باعث می شد دقیق و منضبط باشد، روی ساعت و به موقع آمدن حساس بود و در جلسات به موقع حضور می­‌یافت.

,

در انجام کارهایش درنگ نمی کرد، با سرعت عمل و به هنگام برای انجام کارها قدم بر می داشت، خوب می دانیم که سرعت عمل بالا یکی از ویژگی­‌های ضروری یک فرمانده نظامی است و سردار نیز در این زمینه عمکرد خوبی داشت، آنهایی که با او در جبهه ها جنگیده بودند نیز از خاطراتشان می گفتند که هنگامی که در عملیات ها به وی خبر می دادیم در محاصره ایم یا دشمن نزدیک است با بالاترین سرعت ممکن خود را به محل می رساند.

,

امام علی علیه‌السلام می فرماید جنگاوران متقی از روی بصیرت شمشیر می­‌زنند، جهاد و جنگیدن در خط مقدم جبهه ها برای سردار سلیمانی مانند عبادت بود، اخلاص خود را از امام ها و پیامبرانش یاد گرفته بود و تنها در راه سربلند کردن دین و امام هایش وارد این راه شد، دنیا را فانی می دانست و فقط در جستجوی آخرت و پیوستن به دیگر شهیدان بود.

,

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سرانجام به آرزویش، که همیشه برای تحقق آن آرزو بسیار می گریست، رسید و به جمع دوستان، همرزمان و دیگر شهدا پیوست و با رفتنش داغ نبودش را برای ما به یادگار گذاشت تا بلکه با نبودنش به خودمان بیاییم و چشم بر روی حقیقت ها و راهی که او می رفت بگشاییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه