اخبار داغ

عسل و خواص باور نکردنی آن؛ عسل غذا است یا دارو؟

عسل و خواص باور نکردنی آن؛ عسل غذا است یا دارو؟
خرید عسل خوب عسلی است که طبیعی باشد. عسلی که طبیعی نیست خاصیتی ندارد و مواردی که در این مقاله به عنوان خواص درمانی و دارویی عسل به آن خواهیم پرداخت را پوشش نمی دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عسل ماده­‌ای طبیعی است، که توسط زنبورها از شهد گل­‌ها ساخته می­‌شود. عسل‌ها از نظر رنگ و شفافیت از هم تفکیک می‌­شوند. عطر و طعم عسل، با توجه به نوع گل­‌هایی که زنبورها از آن تغذیه کرده­‌اند، متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عسل,  ماده­‌ای طبیعی است، که توسط زنبورها از شهد گل­‌ها ساخته می­‌شود. عسل‌ها,  , از نظر رنگ و شفافیت از هم تفکیک می‌­شوند. عطر و طعم عسل، با توجه به نوع گل­‌هایی که زنبورها از آن تغذیه کرده­‌اند، متفاوت است.,

مدل های مختلف خرید عسل

, مدل های مختلف خرید عسل,
  1. عسل خام، که به طور مستقیم از کندوها جدا شده و بسته بندی می­‌شود و حاوی مقدار کمی مخمر، موم و گرده است. مصرف این نوع عسل شاید در برخی مواقع منجر به حساسیت­‌هایی شود.
  2. عسل پاستوریزه شده که گرما داده می­‌شود و ناخالصی­‌های آن گرفته می­‌شود.
,
  • عسل خام، که به طور مستقیم از کندوها جدا شده و بسته بندی می­‌شود و حاوی مقدار کمی مخمر، موم و گرده است. مصرف این نوع عسل شاید در برخی مواقع منجر به حساسیت­‌هایی شود.
  • ,
  • عسل پاستوریزه شده که گرما داده می­‌شود و ناخالصی­‌های آن گرفته می­‌شود.
  • ,

    ویژگی های خرید عسل خوب:

    , ویژگی های خرید عسل خوب:,

    خرید عسل خوب عسلی است که طبیعی باشد. عسلی که طبیعی نیست خاصیتی ندارد و مواردی که در این مقاله به عنوان خواص درمانی و دارویی عسل به آن خواهیم پرداخت را پوشش نمی دهد. مطمئن‌ترین راه برای تشخیص عسل طبیعی به طور حتم خریداری آن از یک فروشنده معتبر است. همیشه گران بودن خرید عسل دلیلی بر طبیعی بودن آن نیست؛ ولی احتمال آن هم کم است که عسل‌های ارزان قیمت واقعا طبیعی باشند. در ادامه به برخی از راهکارهایی که به تشخیص طبیعی بودن عسل کمک می کند اشاره می‌کنیم:

    , خرید عسل, خرید عسل,

    ۱- عطر و بوی طبیعی:

    ,

    وقتی عسل طبیعی را در لیوان آب ولرم ریخته و هم می زنید به راحتی می‌توانید عطر و بوی فوق‌العاده آن را احساس کنید. البته باید بگویم که نمی توانید چندان به این روش اعتماد کنید. حس بویایی ما به راحتی می‌تواند دچار خطا و اشتباه شود. کافی است تولید کننده عسل تقلبی در آن اسانس ریخته باشد. آن‌وقت احتمال زیاد با خودتان خواهید گفت به به چه عسل مرغوبی؟! این را هم باید اضافه کنیم که برخی از عسل‌های طبیعی به دلیل پوشش گیاهی منطقه و نوع گل‌هایی که زنبور از آن تغذیه کرده ممکن است عطر و بوی خاصی نداشته باشند. خود شما هم حتما تجربه دیدن گل‌هایی را دارید که زیبا هستند ولی بوی خاصی هم ندارند. 

    ,

    ۲- عدم ماندگاری طعم:

    ,

    عسل طبیعی برخلاف تصور عمومی عطر آن به سرعت در دهان از بین می‌رود. برای انجام این تست مقداری عسل را روی زبان بگذارید و مزمزه کنید. سپس کمی آب بنوشید و ببینید آیا همچنان طعم و مزه عسل را در دهان احساس می کنید یا نه. با کمی تجربه و بررسی چند نمونه عسل با هم می‌توانید تفاوت آن را در این تست متوجه شوید. همانطور که گفتم این روش نیاز به تجربه دارد و باید عسل‌های طبیعی را واقعا تست کرده باشید تا بتوانید تفاوت آن‌ها را متوجه شوید.

    ,

    ۳- حل نشدن در آب

    ,

    عسل طبیعی بافت مقاومی دارد و به سرعت در آب ولرم حل نمی شود. برای اینکه بتوانید عسل طبیعی را در آب حل کنید باید آن را از کف لیوان جمع کرده و چندین بار از سطح آب آن را مجددا در آب پخش کنید. فراموش نکنید که هر دو نوع عسل طبیعی و عسلی که با قند مصنوعی و شکر تهیه شده در آب سرد به راحتی حل نمی شوند. پس این تست را باید در آب ولرم (آبی که گرمای آن در حدی است که دست را نمی سوزاند) انجام دهید. همچنین باید بگویم که این روش برای همه نوع عسلی کاربرد ندارد. برخی عسل‌ها مانند عسل مرکبات که شفاف و روان هستند به راحتی در آب حل می‌شوند.

    ,

    ۴- انرژی بخشی:

    ,

    خوب احتمالا یکی از روش‌هایی که می‌توانید بیشتر از روش‌های قبلی که گفتیم به آن اعتماد کنید اثر مصرف عسل طی حدود یک هفته بر بدن است. عسل طبیعی را در صورتی که به میزان یک قاشق غذاخوری به مدت یک هفته ناشتا مصرف کنید این اثرات را مشاهده خواهید کرد:

    , عسل طبیعی,
    • احساس انرژی در صبح و بهبود آمادگی جسمی و مغزی
    • مقاومت در برابر عوامل حساسیت‌زا مانند گل و گرده در بهار و غبار در پاییز
    • افزایش توان جنسی و به ویژه افزایش حجم آب کمر در مردان
    • افزایش اشتها و کمک به هضم غذا در صورتی که بعد از غذا مصرف شود
    ,
  • احساس انرژی در صبح و بهبود آمادگی جسمی و مغزی
  • ,
  • مقاومت در برابر عوامل حساسیت‌زا مانند گل و گرده در بهار و غبار در پاییز
  • ,
  • افزایش توان جنسی و به ویژه افزایش حجم آب کمر در مردان
  • ,
  • افزایش اشتها و کمک به هضم غذا در صورتی که بعد از غذا مصرف شود
  • ,

    عسل

    , عسل ,

    ۵- آزمایش تخصصی عسل:

    ,

    یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای تست عسل طبیعی و مرغوب و تشخیص آن از عسل نامرغوب این است که مقداری از عسل را در یک ظرف کوچک ریخته و به آزمایشگاه تخصصی عسل ببرید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خود زنبوردارها هم برای اینکه کیفیت عسل خودشان را بسنجند و قیمت گذاری منصفانه ای داشته باشند از این روش استفاده می کنند. همچنین فروشندگان عسل هم برای اینکه مطمئن شوند عسل خریداری شده تقلبی نیست هربار که عسل می خرند نمونه ای از آن را به آزمایشگاه می دهند تا از مرغوبیت و میزان کیفیت آن مطمئن شوند.

    ,

    خواص دارویی خرید عسل

    ,

    عسل از پنج هزار سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است. ولی خوردن عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی­‌شود. عسل یکی از موادخوراکی است که در قرآن نیز از آن نام برده شده است، و این تاکید در قرآن باعث شده تحقیقات زیادی روی عسل انجام شود، و خواص باور نکردنی زیادی از این ماده­‌ی معجزه آسا به دست آید.

    ,

    سوالات متداول

    ,

    خرید عسل در درمان کدام بیماری‌ها کاربرد دارد؟

    ,

    عسل در طب سنتی کاربردهای درمانی بسیار گسترده‌ای دارد. از بهبود فوری زخم و کمک به پیوند خوردن پیوندهای بریده شده تا درمان ضعف چشم و مقابله با سرطان. عسل هم می‌تواند موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف شود و هم می‌تواند در درمان آن ها به کار گرفته شود.

    ,

    چگونه می توان خرید عسل طبیعی را از خرید عسل تقلبی تشخیص داد؟

    ,

    عسل طبیعی عسلی است که شهد گل تهیه شده باشد و در طول فرآیند تولید عسل به زنبور غذای دیگری خورانده نشود. راه حل قطعی تشخصی عسل طبیعی از مصنوعی خریداری آن از زنبورداری مطمئن و آشناست. با این حل عسل طبیعی باید دارای این ویژگی ها باشد: چسبندگی خیلی کم، غلظت و تمایل به حرکت کند و کم، تغییر رنگ بو با گرم کردن، استشمام عطر طبیعی گل‌ها از ظرف عسل و راحت حل نشدن در آب از نشانه‌های عسل طبیعی است.

    ,

    بهترین راه برای خرید عسل

    ,

    شما می توانید برای خرید عسل به فروشگاه های فیزیکی و فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید. امروزه با گسترش کرونا بسیاری از مردم خرید های خود را از فروشگاه های اینترنتی انجام می دهند و پیشنهاد ما به شما برای خرید عسل استفاده از فروشگاه های اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی رزسا یکی از برترین ارائه دهندگان عسل طبیعی در ایران است. یکی از مهم ترین فاکتور هایی که این فروشگاه را برای خرید اینترنتی به شما معرفی می کنیم تاکید آنها بر روی کسفیت محصولاتشان است. به همین جهت برای خرید عسل و خرید سویق می توانید به وب سایت فروشگاه اینترنتی رزسا مراجعه کرده و انواع عسل های طبیعی را در این وب سایت مشاهده کنید.

    , خرید عسل, خرید عسل, خرید عسل, خرید عسل, خرید سویق, وب سایت فروشگاه اینترنتی رزسا, وب سایت فروشگاه اینترنتی رزسا]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه