اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

ضرورت ترویج مکتب حاج قاسم در جامعه/حضرت زهرا(س) الگوی شهید سلیمانی بود

ضرورت ترویج مکتب حاج قاسم در جامعه/حضرت زهرا(س) الگوی شهید سلیمانی بود
حجت الاسلام واعظی آشتیانی با اشاره به اینکه در زندگی فاطمه زهرا (س) و خانواده نمونه آن بزرگوار عقل به تمام معنا حکومت می‌کند، گفت: الگوی شهید حاج قاسم سلیمانی در زندگی حضرت فاطمه(س) بود که توانست در زندگی‌‌اش عقل را بر علم حاکم کند و به سعادت برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام جعفر واعظی آشتیانی شب گذشته در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در محل حسینیه جماران بیرجند اظهار کرد: انسان موجودی است که خداوند او را آفرید تا به اوج تقریب برساند و برای آنکه در مسیر سعادت و کمال درست ‌گام بردارد، خداوند ابزارها و امکاناتی از جمله علم و عقل در اختیار او قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عالم کسی است که همراه علم دین، تهذیب نفس کرده و خود را به جایی رسانده که علمدار است و عده‌ای را با خود همراه می‌کند، افزود: متعلم نیز کسی است که دوست دارد که موانع آخرت خود را برطرف کند و به دنبال رشد و کمال خود است اما ممکن است نتواند عده ای را با خود همراه کند.

,

وی با اشاره به جایگاه علم، ادامه داد: ابوحمزه ثمالی می گوید امام صادق (ع) به من فرمود: «اُغْدُ عَالِماً أَوْ مُتَعَلِّماً أَوْ أَحِبَّ أَهْلَ الْعِلْمِ وَ لَا تَکُنْ رَابِعاً فَتَهْلِکَ بِبُغْضِهِم‌» زندگی را این گونه قرار بده که یا عالم باشی، یا متعلم باشی و یا جزء دوست داران علم باشی که اگر اینگونه نباشی هلاک خواهی شد.

,

حجت الاسلام واعظی آشتیانی با اشاره به اینکه عقل یعنی آن نیرویی که زمینه‌سازی می‌کند که فرد بتواند درست را از نادرست و حق را از باطل تشخیص دهد، افزود: عقل قابلیت سعادت انسان را دارد چرا که عقل با دین و حیا عجین شده است.

,

استاد حوزه و دانشگاه با بیان کابرد و نقش علم و عقل در زندگی انسان تصریح کرد: نقش عقل در زندگی جایی است که می‌خواهید تصمیم گیری و مسیری را انتخاب کنید، در انتخاب مسیر درست و صحیح عقل نقش ایفا می‌کند اما در جایی که مسیر خود را انتخاب کرده و می‌خواهید سرعت خود را بالا ببرید نیاز به علم دارید.

,

وی در ادامه گفت: عقل و علم هر دو لازمه زندگی انسان است اما عقل مهمتر است، بشریت بیشتر از اینکه به مدرک نیاز داشته باشد به بینش و درک نیاز دارد، مدرک بدون درک مایه هلاکت بشر است.

,

حجت الاسلام واعظی آشتیانی با اشاره به اینکه در زندگی فاطمه زهرا (س) و خانواده نمونه آن بزرگوار که موفق‌‎ترین و زیباترین خانواده در تاریخ است، عقل به تمام معنا حکومت می‌کند، افزود: اگر نعمت بینش در جامعه اسلامی تضعیف شود آن جامعه به خطا می‌رود.

,

استاد حوزه و دانشگاه با گریزی به بعد از رحلت و شهادت پیامبر(ص) و رفتار مردم مدینه نسبت به حق با علی بن ابیطالب(ع)، یادآور شد: بعد از دفن پیامبر(ص)، این حوادث تلخ در مدینه رقم خورد چون مردم مدینه علم داشتند اما عقل نداشتند که تشخیص درست بدهند لذا در عین حال که فاطمه زهرا (س) محبوب دل پیامبر بود، وقتی آسیب می‌بینید و فرزندش سقط می‌شود و حق امیرالمومنین(ع) غصب شد اما در مدینه آب از آب تکان نمی‌خورد.

,

وی ادامه داد: اما وقتی در فتنه سال ۱۳۸۸ به پرچم عزای اباعبدالله(ع) اهانت شد و به نایب عام امام زمان(عج) جسارت شد، غیرت دینی مردم ایران اسلامی الزام کرد که به میدان بیاید و حماسه نهم دی را در حمایت از ولایت خلق کردند.

,

حجت الاسلام واعظی آشتیانی تاکید کرد: جامعه اگر از عقل جا بماند و علمش از عقلش بیشتر شد، آن جامعه به انحراف کشیده می‌شود، و هر کسی که توانست عقل را بر علم، درک را بر مدرک، بینش را بر دانش خود حاکم کند به سعادت می‌رسد که شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز چنین چهره ای است.

,

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید سلیمانی از جوانی هدفی برای خودش تعریف و در تمام مدت عمرش دنبال هدفش حرکت کرد، گفت: شهید سلیمانی سالیان سال راه درست را انتخاب می کند و برای رسیدن به هدف والای خود یعنی شهادت تلاش کرد و چقدر زیبا هم به هدفش رسید.

,

وی در پایان با اشاره اینکه خداوند به برخی افراد در دنیا و آخرت عزت و عظمت می بخشد و شهید سلیمانی از شخصیت‌هایی بود که دلها در همین دنیا با او گره خورد و این شهید بزرگوار یک مکتب شد که باید این مکتب ترویج شود، افزود: الگوی شهید حاج قاسم سلیمانی در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بود و خداوند کاری می کند که حاج قاسم درست در زمان شهادت آن حضرت به شهادت و آروزی دیرینه‌اش رسید و کسی که الگوی او اهل بیت(ع) باشند باید هم اینگونه به شهادت برسد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه