اخبار داغ

روایتی از آخرین دیدار؛

مهمانی که حضورش را باور نمی‌کردم/ شهادت حاج قاسم داغ دل خانواده شهدا را تازه کرد

مهمانی که حضورش را باور نمی‌کردم/ شهادت حاج قاسم داغ دل خانواده شهدا را تازه کرد
همسر شهید مدافع حرم از دیدارش با حاج قاسم در مراسم تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم و لحظه ای باورنکردنی حضور سردار دلها در آن مراسم سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرات، خانواده شهدا اولویت اصلی حاج قاسم بودند، دیدار‌های دوره‌‍ای او با خانواده شهدای ، دیدار با رزمندگان و جانبازان و حضور در خانه شهدای مدافع حرم موید آن است که سردار دل‌ها با وجود مشغله‌های کاری، فرماندهی جبهه مقاومت و مبارزه با داعش در خارج از مرز‌های کشور، اهمیت خاصی برای خانواده شهدا قائل بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرات,

نقطه روشن خاطرات بسیاری از خانواده شهدا نشست و برخاست حاج قاسم با آن‌هاست، از آن مادر شهید روستای قنات ملک گرفته تا خانواده شهدای مدافع حرم در گوشه و کنار کشور از حاج قاسم خاطره‌های خوبی به یاد دارند.

,

حاج قاسم چونان پدری مهربان در کنار فرزندان شهدا می‌نشست، آنان را در آغوش می‌گرفت و هم‌سفره‌شان می‌شد، در جوی صمیمی صحبت می‌کرد و از مشکلاتشان می‌پرسید، بی دلیل نیست که او را سردار دل‌ها می‌نامند چرا که در قلب تک تک مادران و پدران شهدا، فرزندان و همسران آنان جای داشت.

,

داغ حاج قاسم برای خانواده‌های شهدا به همان میزان سخت بود که روزی خبر شهادت پاره تنشان را شنیده بودند. سردار هم جزوی از وجودشان بود، در قلبشان جای داشت و شهادتش در سحرگاه ۱۳ دی ۱۳۹۸ داغ سرد نشده‌ای بر دل‌هایشان گذاشت، گواه این حرف اشک خانواده‌های شهدا در فراغ اوست.

,

آشنایی سمیه شاهجویی همسر شهید مدافع حرم نیز با حاج قاسم به دیدار فرمانده بزرگ جبهه مقاومت با خانواده های شهدای مدافع حرم در مراسم تقدیر از آنها  برمی گردد.

,

این همسر مدافع حرم در توصیف دیدارش با سردار دلها می گوید: خاطره آن دیدار از ذهن من و فرزندم هرگز پاک نمی شود، اگرچه در تمام طول آن دیدار من فقط محو تماشای حاج قاسم بودم و اصلا متوجه حرف های ایشان نمی شدم.

,

وی در ادامه تصریح کرد: به‌ محض اینکه حاج  قاسم سلیمانی وارد جلسه شد، نظم برنامه به هم خورد فرزندان خانواده شهدا دویدند و کنارش ‌نشستند، انگار هرکدام پدرشان را ملاقات کرده بودند، چنان مهربانی داشت که بچه‌هایی که تا آن لحظه آرام نشسته بودند دیگر حرف بزرگ‌ تر‌ها را گوش نمی‌کردند و سر جایشان نبودند.

,

سمیه شاهجویی با بغضی فروخفته ادامه داد: این پاییز بدون حاج قاسم چقدر دلگیر و یاد آوری آن دیدار چقدر خاطره انگیزاست، درآن دیدار فرزند من هم رفت وکنار حاج قاسم نشست انگار دوباره پدرش را دیده و حاج قاسم هم دستی به سرش کشید.

,

وی همچنین در مورد جزئیات آخرین دیدارش با حاج قاسم اضافه کرد: موضوع مهم و جالب توجه در این دیدار حضور ساده و صمیمی سردار در جمع ما بود، وقتی کنار فرزندان‌ما نشست آرامش خاصی در بین ما بود، طوری‌ بود که حس می‌کردیم شهیدمان کنارمان نشسته است و نظاره ‌گر این دیدار است، با آرامش خاصی صحبت می‌کرد، گویی سال‌هاست که ایشان را می‌شناسیم و مشکلات و مسائل ما را درک می‌کرد و حس غربت و دلتنگی که در نبود شهید مان داشتیم کمی تسکین یافت و التیام دردهای دلتنگی ما بود.

,

همسر شهید طحان خاطر نشان کرد: زمانی که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدیم برای ملت ما و به ویژه خانواده شهدای مدافع حرم یک شوک بود و به ویژه برای خانواده ما داغ مان تازه شد.

,

وی  در مورد اعزام همسرش به سوریه نیز بیان کرد: شهید بیان بسیار شیوایی داشت، سه یا چهار ماه بود که به من می گفت می خواهم بروم ولی من به او اجازه نمی دادم و به من گفت که شما شرایط کاری من را می دانید ولی دلم راضی نمی شد و در نهایت انگار نهیبی از درونم من را به خود آورد که اگر فکر می کنی دوستدار حضرت زینب و امام حسین هستی باید به همسرت اجازه بدهی ومن هم  به خاطر خانم حضرت زینب رضایت دادم.

,

این همسر شهید در رابطه با ویژگی های همسرش اظهار کرد: او بسیار به نماز اول وقت حساس بود، شهید در موقع نماز هرکاری داشت کنار می گذاشت، اول نماز می خواند بعد به کارش رسیدگی می کرد، هر روز زیارت عاشورا، دعای عهد، آل یاسین می خواند و تاکید می کرد که زیارت عاشورا فراموشت نشود چرا که امام حسین شما را کمک می کند و اگر مشکلی دارید حتما هر روز زیارت عاشورا و دعای عهد بخوانید.

,

سمیه شاهجویی همسر شهید مدافع حرم محمد طحان است که به صورت داوطلبانه در مهر ماه 94مدافع حرم بانوی دمشق شد و تا آنجا از حریم و دفاع کرد که یک ماه بعد به دست گروهک تکفیری در شهر حلب سوریه با ضرب گلوله به شهادت رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه