اخبار داغ

رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

متوقف شدن پیش فروش قبر در کرمانشاه

متوقف شدن پیش فروش قبر در کرمانشاه
حجت الاسلام هادی کماسی گفت: با توجه به موقوفه بودن زمین آرامستان باغ فردوس کرمانشاه، در این مکان هیچ قبری پیش فروش نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام هادی کماسی در گفتگو با مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به موقوفه بودن زمین آرامستان باغ فردوس کرمانشاه، در این مکان هیچ قبری پیش فروش نخواهد شد.

رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه متقاضیان زیادی برای "پیش خرید قبر" مراجعه می کنند، خاطر نشان کرد: این کار از نظر شرعی، اخلاقی و انسانی صحیح نیست و از طرفی زمین های باغ فردوس اوقافی است.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش قبر با هدف سرمایه گذاری و سود، کار غیراخلاقی و ناپسندی است، افزود: افرادی تعداد زیادی قبر پیش خرید کرده اند بایستی طبق مصوبه شورای شهر به سازمان آرامستانها تحویل دهند.

 حجت الاسلام کماسی گفت: شهروندانی که سالهای گذشته به صورت پیش فروش به آنها قبر واگذار شده استفاده آن فقط برای خود شخص و بستگان درجه یک آنها اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر و فرزند مجاز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت قبور بر مبنای عوارض سالیانه و با مصوبه شورای شهر و تائید فرمانداری تعیین می شود، گفت: در حال حاضر هزینه خدمات دفن میت بین 3 تا حدود پنج میلیون متغییر است.

رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری کرمانشاه به فعالیت چهار غساله در آرامستان های کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: دو غسالخانه زنان و دو غسالخانه مردان در آرامستان های بهشت زهرا(س) و باغ فردوس فعال است.

حجت الاسلام کماسی میانگین موارد دفن روزانه در آرامستان های کرمانشاه را 20 تا 25 نفر اعلام و تصریح کرد: البته این تعداد در روزهای اوج کرونا متفاوت بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیو,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه