اخبار داغ

رییس ستاد اسکان دومین مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی؛

اسکان بیش از ۱۳ هزار زائر در استان کرمان/ اپلیکیشن "مرد میدان"؛ راهنمای زائران حاج قاسم

اسکان بیش از ۱۳ هزار زائر در استان کرمان/ اپلیکیشن "مرد میدان"؛ راهنمای زائران حاج قاسم
حجت‌الله پاداش گفت: مبنای ما این است که هیچ زائری بی‌اسکان نماند، بنابراین اولویت اول ما اسکان و الویت دوم بحث تامین غذا هست و بیش از ۱۳ هزار نفر از جمعه شب تاکنون فقط توسط ستاد اسکان ساماندهی شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الله پاداش رئیس ستاد اسکان دومین مرام سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  در گفتگو با خبرنگار "راه آرمانگفت: بر حسب دستور فرماندهی سپاه ثارالله کرمان ضمن ایجاد ستاد اسکان دومین سالگرد مراسم شهادت حاج قاسم سلیمانی از اذرماه بنده به عنوان رییس این ستاد انتخاب شدم که اولین جلسه را با حضور، کمیته راهیان نور، استانداری، شهرداری و ... راه اندازی کردیم و مکان هایی جهت اسکان شناسایی و در نظر گرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ", راه آرمان, ,

وی ادامه داد: اعضایی که در کمیته شهید سلیمانی حضور دارند، نمایندگان اجرایی شهر کرمان هستند و در این کمیته اعلام کردیم که در بحث اسکان زائرین و خدمت رسانی به آنها برنامه ها را در ۶ کارگروه تبین خواهیم کرد.

پاداش با بیان اینکه از ظرفیت اقشار بسیج هم در این ستاد اسکان استفاده کرده‌ایم، گفت: کارگروه دانش آموزی، دانشجویی و فرهنگیان، معاونت اردویی کارگروه اصناف و حتی کارگری را ایجاد کردیم تا هماهنگی ها به صورت تخصصی صورت گیرد.

رییس ستاد اسکان دومین سالگرد ادامه داد: در بحث مراسم سالگرد سلیمانی و پیگیری های مردم بود جهت برگزاری مراسمات خودجوش بنابراین کمیته مردمی ستاد اسکان  با ریاست برادراشرفی و عابدی اغاز به کار کرد.

پاداش گفت: با ما دستگاهایی که مکان های خاصی دراختیار داشتند، مانند شهرداری مجموعه گردشگری و یا مکان های خوابگاهی که دانشگاه ها می توانستند خدمات ارایه دهند جلسه ای برگزار و تخمین ورود ۲۰ هزار زائر قطعی و ۲۵ هزار غیر قطعی  را پیش بینی کردیم بنابر این باید به مدد ما بیایند.

وی ادامه داد: حضور موکب های استانی شهر های دیگر ایران اسلامی در استان کرمان نیز یک موهبت بود بنابر ان جهت اینکه هیچ مشکلی ایجاد نشود با بخش بهداشت و درمان استان نیز جلسات متعدی برگزار شد.

پاداش با بیان اینکه کمیته اسکان مردمی را داشته ایم؛ گفت: کمیته ای راه اندازی شد تحت عنوان پیگیری و هماهنگی مواکب که برادر بزرگوارمان عاشور زاده، تا کارها نظم بیشتری داشته باشند و با ستاد اسکان هماهنگ شوند.

همه استان برای اسکان زائران بسیج شده اند

 وی ادامه داد: درحیطه مردمی اسکان و کمیته هماهنگی مواکب صورت می گرفت که اعلام شده بود یکی از مشکلات مواکب نبود اشپزخانه برای طبخ غذا بود که آشپزخانه برخی مساجد و تکایا  برای آنها در نظر گرفته شد که هم اکنون روزانه پخت ها صورت می گیرد.
پاداش تاکید کرد: برای ستاد اسکان که زائران را اسکان می دادند بحث توزیع غذا بود که دو دانشگاه باهنر و رضوان را می توانیم نام ببریم روزانه هزاران غذا در اشپزخانه این واحد های علمی طبخ و توزیع می گردد.

رییس ستاد اسکان اذعان کرد: ده آشپزخانه با موکب ها هماهنگی و دراختیار آنها قرار گرفته است و بیش از ۷۰ تا موکب در سطح استان فعال هستند که قریب به ۱۵ تا ۲۰ عدد آنها موکب از استان های دیگر هستند مانند استان یزد میبد استان اراک مازندران تهران مشهد و غیره که ما را یاری می رسانند.
 
پاداش افزود: برای۲۰ هزار نفر بیش از ۲۰۵ مکان جهت اسکان راشناسایی کردیم که ۱۳۰عدد آنها مکان های دانشگاهی ما هستند، مجموعه مدارس، مساجد مراکزسپاه، بسیج و اردویی، بخشی از دستگاه ها هم برای حضور مهمانان ویژه می توانستند اسکان در اختیار قرار بدهند که برادر شریفی در استانداری مسئول هماهنگی اینها شد که بسیار خوب هم مدیریت شده است.

آپ مرد میدان؛ مسیر یاب زائران حاج قاسم

وی به اپلیکشین دیار مرد میدان اشاره کرد و گفت: برای اینکه مسافرانی که به کرمان وارد می شوند، دچار سردر گمی اعم ازپیدا کردن مکان اسکان ویا راه های داخلی و مکان های زیارتی و سیاحتی این اپ راه اندازی شد که براحتی می توان از کافه بازار دانلود کرد.
 
پاداش عنوان کرد: مبنای ما این است که هیچ زائری بی اسکان نماند، بنابر این اولویت اول ما اسکان و الویت دوم بحث تامین غذا هست و بیش از ۱۳ هزار نفر از جمعه شب تا کنون فقط توسط ستاد اسکان جا گیر شده اند.

رییس ستاد اسکان با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان ورود مسافران به کرمان را نداریم، گفت: تخمین ما همان ۲۰ تا ۲۵ هزار نفری است که پیش بینی کرده ایم البته باید گفت فقط کسانی که ما اسکان میدهیم زیرا برخی خانه ها نیز مسافر پذیرفته اند و برخی خانوادگی آمده و در هتل هاو مسافرخانه ها جا گرفته اند بنابر این ما آمار اینها را نداریم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, همه استان برای اسکان زائران بسیج شده اند, همه استان برای اسکان زائران بسیج شده اند,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آپ مرد میدان؛ مسیر یاب زائران حاج قاسم, آپ مرد میدان؛ مسیر یاب زائران حاج قاسم,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه