اخبار داغ

یاران تبریزی دیار ابومهدی؛

سنگ تمام عاشقانه عراقی‌ها برای حاج قاسم در تبریز

سنگ تمام عاشقانه عراقی‌ها برای حاج قاسم در تبریز
حال و هوای هیات عزاخانه امام حسین(ع) با حضور دانشجویان عراقی مقیم تبریز را در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی را در این گزارش بخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، در محلات پایین شهر تبریز نرسیده به پل ارم بلواری به نام شهیدان لیلابی وجود دارد که وجه تسمیه‌اش را از سکونت شهیدان سید محمد و سیدجواد لیلابی گرفته که اخیرا تبریز در سوگ از دست دادن پدر صبور آنها عزادار شد. وارد کوچه شهید وطن پرست در این بلوار که بشوید پیدا کردن هیات عزاخانه امام حسین(ع) چندان کار سختی نیست. هیاتی که در طول سال چند بار مهمانان دانشجویان عراقی مقیم تبریز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار, ،,

بانی و مداح این هیات سید علی حسینی است، رزمنده مدافع حرم و کارشناس دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز است که در کنار رسیدگی به امورات این دانشجویان، هر از گاهی در خلال برنامه های فرهنگی دانشگاه، پای شیعیان خارجی و حتی اهل سنت را به هیات امام حسین(ع) باز می کند.

,

 مشق عشق خدّام اربعینی برای سردار مکتب ساز

,  مشق عشق خدّام اربعینی برای سردار مکتب ساز,

این بار دانشجویان عراقی می خواهند از مهمان‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پذیرایی کنند. همانها که چند ماه پیش در موکب های اربعین برای حاج قاسم سلیمانی سنگ تمام گذاشتند.

به محض ورود در این محیط، همه‌‌چیز به نفع شیعیان عاشق امام‌حسین(ع) و جبهه مقاومت تغییر می کند. فضای هیات همه‌‌چیز و همه را تحت‌تأثیر خود قرار داده است؛ مراسمی که این هفته میزبان آن عراقی ها هستند و با مقدمات و موخرات و جاذبه‌های خاص خود برگزار می شود. مهمانان حاج قاسم با چای عراقی پذیرایی می شوند.

,
,
,

جمعیت لحظه‌به‌لحظه در فضای حسینیه هیات بیشتر می شود. اینجا محفل باسخاوت عرب‌ها برای حاج قاسم است؛ آنها می گویند او برای ما حاجی بزرگ است.

,

و همینطور به جمعیت هیات اضافه می شود، دانشجویان یکی یکی از خوابگاه دانشگاه خود را به هیات می رسانند.

مراسم بعد از پذیرایی مخصوص عراقی با تلاوت قرآن و زیارت عاشورا شروع می شود. سپس حجت الاسلام مجتبی نظری خطیب تبریزی که خود در مقطعی در جبهه مقاومت در کنار ترکمن های عراقی بود، به منبر می رود.

,
,
,

او به مکتب وحدت آفرین سردار سلیمانی اشاره کرده و می گوید: مکتب سلیمانی مکتب حضرت امام(ره) و مکتب اسلام ناب است. آن توحید سردار را وادار می کرد که با هلیکوپتر در آمرلی بشیند. دشمن از نام و تصویر سردار سلیمانی می ترسد.

وی با بیان اینکه این هیات ظرفیت بزرگی دارد تاکید می کند: ای برداران عراقی و ایرانی، اسلام مأموریت همه ماست. باید بستر ظهور را آماده کنیم. هر کجا رفتید با این علم را در اهتزاز نگهدارید و مکتب سلیمانی و عقلانیت و عدالتش را تبیین کنید. در کنار تبیین سازی مکتب سردار، مواظب هجوم دشمن هم باشیم. سردار به انسانیت انسان ها نگاه می‌کرد؛ اهل سنت و کردها و مسیحیت مدیون او هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه می گوید: باید از این هیات ها صدها ابومهدی المهندس و صدها سلیمانی ساخته شود. بایدمساجدمان شهید سازی کنند و این کار مکتب سلیمانی است.

,
,
,
,
,

مراسم با نوای سید علی حسینی گرم می شود و عراقی و ایرانی دوشادوش هم برای عزای قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر سر و سینه می زنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه