اخبار داغ

استاد حوزه و‌ دانشگاه در اجتماع فعالان فضای مجازی تبریز:

دشمن یوم‌الله تشییع پیکر شهید سلیمانی را بایکوت کرد/ از کنار فاجعه کشتار اسپایکر رد نشویم

دشمن یوم‌الله تشییع پیکر شهید سلیمانی را بایکوت کرد/ از کنار فاجعه کشتار اسپایکر رد نشویم
حجت‌الاسلام مجتبی نظری به اتفاقات بعد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرده و اظهار داشت: دشمن یوم‌الله تشییع پیکر و موشک باران عین الاسد را بایکوت کرد و آنها را به صورت بسیار ضعیف پوشش رسانه ای کرد. ما نیز نتوانستیم آن را همه جا پخش کنیم. ما مسئول بازسازی تاریخ به روایت جدید هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، اجتماع فعالین فضای مجازی تبریز با عنوان ایستاده بر فراز با حضور فعالین مجازی در حسینیه شهدای وادی رحمت برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار،,

حجت الاسلام مجتبی نظری در این اجتماع خطاب به این فعالان گفت: حضور شما را در این عرصه تبریک عرض می کنم. ما در جنگ فیزیکی قرارگاه و طرح عملیات و نقشه داریم اما در فضای مجازی قرارگاه نداریم یا اگر داشته باشیم نمی تواند نقش خود را ایفا کند.

,

وی افزود: الان شورای عالی فضای مجازی درست شده است اما خدا می داند مصوبه شان کی خواهد آمد و برای فضای مجازی ما قانون خواهد نوشت.

,

این کارشناس مسائل مذهبی به دستور مقام معظم رهبری خطاب به فعالین فرهنگی اشاره کرده و گفت: دستور آتش به اختیار مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی به صورت جدی صدق می کند. اما بعضی وقت ها فضای مجازی اسباب بازی می شود.

,

وی ادامه داد: کسی که قدرت فضای مجازی را باور کند می تواند نقش خود را ایفا کند. ما در عملیات اخیر فعالین فضای مجازی برای سردار سلیمانی و ایجاد و انتشار هشتک HERO این قدرت را دیدیم. مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود نیز تذکری در این باره دادند.

,

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: یکی از وظایفمان اینست که سواد مجازی را افزایش دهیم. جوانی هست که با یک لینک سر از کدام چاه در می آورد و موقعی که دستگیر می شود می گوید من از هیچ چیز خبر نداشتم. باید در مساجد و دانشگاه ها و… سوادفضای مجازی را آموزش دهیم.

,

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به سردار به چشم یک فرد نگاه نکنید بلکه به چشم یک مکتب نگاه کنید. یک عده ما در نوشته ها و صحبت هایمان به سردار نگاه نفری داریم.

,

وی ادامه داد: مکتب سردار جهان بینی و اصول عقاید دارد؛ باید اصول عقاید سردار را بیابیم. چون اعتقادات سردار عجیب است اندیشه ها و صحبت هایش نیز عجیب است.

,

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم توجه مسئولین به این موضوع گفت: ای کاش مسئولین مربوطه برخی چیز ها را درک می کردند. باید خاطرات کربلای چهارم و پنجم را بازگو کرد. تشییع جنازه می شود و همه مان را جو می گیرد اما برای کربلای چهارم مراسمی گرفته نمی شود.

,

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی خطاب به مادران شهدای کربلای چهارم می گوید من در کربلای چهارم مادرانه های حضرت زهرا را هنگامی که رزمندگان در خون می غلطیدند دیدم.
حجت الاسلام نظری به ارزش اشک پشتوانه دار اشاره کرده و گفت: اگر این اشک را فقط گریه کردن معنی کنیم میشود اشک احساسی اما اگر برای این اشک عقبه و جهان بینی بیابیم، این اشک همان نرم افزاری خواهد شد که ما دنبالش هستیم.

,
,

وی تاکید کرد: کسی که نگاهش به انسانیت و فطرت انسان هاست، تمام انسان ها در ماموریتش است و فرقی ندارد که ایران یا سوریه یا آفریقا یا جای دیگر باشد. میگوید هرجا دیدم آه و درد میکشند دلم سوخت.

,

این کارشناس مسائل دینی به کارهای پژوهشی برای این شهید و مکتب او اشاره کرده و گفت: کتب و ۳۸ پایان نامه دانشجویی تا بحال برای سردار سلیمانی نوشته شده است و این افتخار است اما این مقدار کم است و باید بیشتر شود.

,

وی گفت:در نگاه ما باید داخل کشور باید اولویت اول، منطقه خاورمیانه اولویت دوم و جهان اولویت سوممان باشد. دشمن کارهای سردار را خلق تاریخ میداند و مبدا تاریخ مینامد.

,

حجت الاسلام نظری به عملیات های دشمن بر علیه سردار سلیمانی اشاره کرده و اظهار داشت: در ماهواره شبکه کلمه و شبکه نور چقدر علیه سردار سلیمانی فیلم و انیمیشن ساخته و مصاحبه میکند. دشمن این تعویض خاکریز را می داند و می داند که سردار کیست.

,

وی افزود: چقدر بر علیه او و خانواده او حرف دروغ میگویند و آنقدر میگویند که مخاطب باور کند. ذهن را مشغول کن تا دل باور کند. سوء استفاده ابزاری از سردار ظلم است و نباید از ایشان استفاده ابزاری کنیم.

,

استاد حوزه و‌ دانشگاه به اتفاقات بعد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرده و اظهار داشت: دشمن یوم الله تشییع پیکر و موشک باران عین الاسد را بایکوت کرد و آنها را به صورت بسیار ضعیف پوشش رسانه ای کرد. ما نیز نتوانستیم آن را همه جا پخش کنیم. ما مسئول بازسازی تاریخ به روایت جدید هستیم.

,

وی بیان کرد: ما باید به عملیات هایی که در آمرلی و بشیر انجام شده و ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه ای که در اسپایکر عراق به شهادت رسیده پرداخت کرده و با سکوت از کنارشان رد نشویم.

,

وی ادامه داد: سردار به کودکان یتیم سوریه پناه داده است. ۲۰۰۰ کودک یتیم در سوریه وجود دارد؛ پس حقوق بشر کجاست؟ ما باید به این موضوعات بپردازیم.

,

حجت الاسلام نظری بر لزوم گفتمان سازی در فضای مجازی تاکید کرده و گفت: واژه هایی که در آینده به شدت مورد نیاز است و باید گفتمان شوند عبارتند از: رزمندگان بدون مرز، نذر مردم و وقف اسلام بودن، سرباز وطن، گودال فساد، فربه های خانوادگی (کارهای مسئولین برای ورود بستگانشان به ادارات).

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه