اخبار داغ

تاس:

روسیه رزمایش نیروهای راهبردی هسته‌ای برگزار می‌کند

روسیه رزمایش نیروهای راهبردی هسته‌ای برگزار می‌کند
یک منبع روسی اعلام کرده است که رزمایش نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تاس، منابع روسی از برنامه ریزی برای برگزاری رزمایش نیروهای راهبردی هسته‌ای این کشور در اوایل سال ۲۰۲۲ خبر می‌دهند. در همین ارتباط نیز یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفت: رزمایش‌های راهبردی فرماندهی و ستاد با عنوان گروم (تندر) با مشارکت هر سه بخش از نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این منبع گفت: رزمایش گروم با مشارکت سه گانه هسته‌ای روسیه برای ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.
,
 
,
رزمایش‌های راهبردی فرماندهی و ستاد نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه به طور معمول به صورت سالانه برگزار می‌شود. معمولاً در چارچوب این رزمایش‌ها، ناو موشک‌بر زیرسطحی ناوگان شمال، یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را علیه هدفی در میدان آزمایش کورا در شبه جزیره کامچاتکا پرتاب می‌کند و یک زیردریایی هسته‌ای ناوگان اقیانوس آرام، یک موشک بالستیک قاره‌پیما را علیه یک موشک پرتاب می‌کند. همچنین نیروهای موشکی راهبردی روسیه نیز پرتاب‌های آموزشی رزمی موشک‌های ICBM را انجام می‌دهند و موشک‌های کروز توسط هواپیماهای هوانوردی دوربرد نیروهای هوافضا پرتاب می‌شوند.
,
 
,
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در ۲۱ دسامبر، در جلسه هیئت وزارت دفاع روسیه گفته بود که تمرینات فرماندهی و ستاد راهبردی وستوک و گروم قرار است در سال ۲۰۲۲ برگزار شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه