اخبار داغ

در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تبریز مطرح شد؛

سهمیه گاز آذربایجان‌شرقی مشخص شود/ مسئولان حتی حرکات ویترینی هم نمی‌کنند!

سهمیه گاز آذربایجان‌شرقی مشخص شود/ مسئولان حتی حرکات ویترینی هم نمی‌کنند!
جلسه فوق العده شورا برای بررسی موضوع آلودگی هوای تبریز امروز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام رسول برگی صبح امروز جلسه‌ علنی فوق‌العاده شورا جهت بررسی آلودگی هوا ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امنیت خود را مدیون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر لشکر رهبری و شهید ابومهندس المهدی و یارانشان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: موضوع دستور جلسه‌ی امروز در خصوص آلودگی هوای شهر تبریز است که باید برای رفع این معضل اقداماتی اتخاذ شود.

,

رییس شورای اسلامی‌شهر تاکید کرد: ما باید به عنوان نمایندگان مردم شهر پیگیر موضوع آلودگی هوا و رفع این معضل باشیم تا آسایش و رفاه برای شهروندان تامین شود.

,

نیروگاه دلیل اصرار بر استفاده از سوخت مازوت را گزارش دهد

, نیروگاه دلیل اصرار بر استفاده از سوخت مازوت را گزارش دهد,

در ادامه فریدن بابایی اقدم با بیان اینکه پیشنهادم این است اداره کل محیط‌زیست استان گزارش مفصلی درباره اقدامات خود در راستای رفع آلودگی هوای ارائه کند، گفت: در این صورت مردم نیز در جریان ریز اقداماتشان قرار می‌گیرند، افکار عمومی‌از شورای شهر انتظار دارند تا در خصوص رفع معضل آلودگی هوا اقداماتی را اتخاذ کنند.

,

وی با اشاره به اینکه موضوع معاینه فنی و اتوبوسرانی که در حیطه شهرداری است باید بیشتر از این مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: برخی شائبه‌ها در خصوص صدور معاینه فنی وجود دارد که بهتر است این موضوع تعیین تکلیف شود.

,

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: بخشی از آلودگی هوای در شهر به مسائل کلان ملی و بخش دیگری به مسائل منطقه‌ای باز می‌گردد، با توجه به شرایط اقلیمی‌ انتظار داریم به صنایع موجود و بحث افزایش سهیمه گاز استان بیشتر توجه شود.

,

وی در مورد صنایع آلاینده بزرگ اظهار کرد: برخی از این واحدها اصرار دارند که آلاینده نیستیم که در این راستا نیروگاه باید از دلیل اصرار بر استفاده از سوخت مازوت آن‌ها را گزارش دهد.

,

مسئولین اقدامات عملی انجام دهند

, مسئولین اقدامات عملی انجام دهند,

علیرضا نوای‌باغبان در این خصوص گفت: باید در خصوص رفع معضل آلودگی هوای شهر تبریز از سوی مسئولان اقدامات عملی اتخاذ شود و تنها به آگاهی‌ از موضوع بسنده نکنیم.

,

وی ادامه داد: می‌توانیم امروز مصوبه‌ای داشته باشیم که با همراهی نمایندگان مجلس مکاتبه‌ای با تهران در خصوص رفع معضل آلودگی هوای شهرصورت گیرد.

,

سهمیه گاز آذربایجان شرقی مشخص شود

, سهمیه گاز آذربایجان شرقی مشخص شود,

احد صادقی هم در این جلسه عنوان کرد: می‌گویند سهمیه مصرفی گاز شهر تبریز دو میلیون متر مکعب در سال است، سوالی در این راستا دارم که سهم ما به نسبت‌ دیگر شهرها همچون اصفهان و تهران چقدر است!

,

وی ادامه داد: نباید تفاوتی در سهم مصرفی گاز استان‌ها وجود داشته باشد چراکه همه ما در کشوری واحد زندگی می‌کنیم.

,

دبیر شورای اسلامی‌شهر تبریز گفت: چه کسی متولی اختصاص سهم مصرفی است و یا می‌تواند پاسخگوی سهم کم تبریز از منابع ملی باشد، می‌دانیم که با کاهش منابع در کشور روبرو هستیم ولی نباید تفاوتی بین شهرها باشد.

,

وی ادامه داد: از استاندار به عنوان نماینده دولت و نمایندگان مجلس خواهشمندم در این حوزه ورود کنند تا ما بدانیم سهم دیگر شهرها در راستای مصرف گاز چقدر است.

,

مسئولان حتی حرکات ویترینی هم نمی‌کنند!

, مسئولان حتی حرکات ویترینی هم نمی‌کنند!,

روح‌الله رشیدی هم با بان اینکه ما ابتدا به عنوان یک شهروند و سپس به عنوان نماینده مردم احساس می‌کنیم، گفت: حساسیت ویژه‌ای نسبت به پاسخگویی در خصوص معضل آلودگی هوای شهر برای مردم وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: بی‌اعتمادی شهروندان به مسئولان موضوعی است که این روزها رنگ بیشتری به خود گرفته و هیچگونه عمل مضاعفی در این راستا دیده نمی‌شود.

,

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی‌شهر تبریز عنوان کرد: هیچ یک از نهادها، پاسخ قانع کننده‌ای در خصوص معضل آلودگی هوای شهر به شهروندان ارائه نمی‌دهند.

,

وی ادامه داد: قبلا تحرکات ویترینی در خصوص این مهم از سوی مسئولان به چشم می‌خورد اما چند سالی می‌شود که این گونه اقدامات هم کم‌رنگ شده است.

,

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وزیر نیرو قبلا اعلام کرده بود که امسال در خصوص تولید گاز کمبود داریم، به نظر من این کمبودها هم نشان از کم‌کاری است.

,

وی تصریح کرد: چرا نیروگاه فیلتراسیون را انجام نمی‌دهد، پیشنهادم این است توضیح روشن در این باره از سوی نیروگاه ارائه شود و موضوع را محرمانه نکنند.

,

تمام کارخانجات در آلودگی هوا مقصرند

, تمام کارخانجات در آلودگی هوا مقصرند,

روح‌الله دهقان‌نژاد هم در این خصوص اظهار کرد: رقابت خبری این روزها در بین مسئولان بیشتر به چشم می‌خورد، نماینده‌ای تذکر می‌دهد و وزیر اعتنا نمی‌کند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آلودگی هوای شهر تبریز بیان کرد: آیا عامل اصلی آلودگی هوای تبریز فقط نیروگاه است یا خیر! از نگاه من تمام کارخانجات و واحدهای صنعتی در این موضوع دخیل هستند.

,

عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز در ادامه‌ی سخنان خود افزود: اگر نمایندگان و اعضای شوراهای ادوار گذشته به وظایف خود در خصوص رفع معظل آلودگی هوای شهر عمل می‌کردند، امروز شاهد پررنگ شدن این مهم در سطح شهر نبودیم.

,

وی ادامه داد: بهتر است مازوت‌سوزی در تبریز تعطیل شود تا شاهد کاهش آلودگی هوای  شهر باشیم، همچنین نظارت‌هایمان را بیشتر کنیم تا همدیگر را محکوم نکنیم.

,

دهقان‌نژاد یادآور شد: ما باید دست در دست هم دهیم تا مشکل آلودگی هوای شهر حل شود، وگرنه با رقابت بر سر خبر و اقدامات انجام نشده، کاری از پیش نمی‌رود.

,

تاثیر پروژه‌های نیمه تمام بر آلودگی هوا

, تاثیر پروژه‌های نیمه تمام بر آلودگی هوا,

یاسین بجانی هم در ین جلسه اظهار داشت: علاوه بر موضوع آلایندگی نیروگاه‌ها، این روزها یک سری موارد دیگری هم در میزان افزایش آلودگی تاثیر دارد که بهتر است مطرح شود.

,

وی ادامه داد: ما در سطح شهر پروژه‌های نیمه کاره‌ای را داریم که منجربه ترافیک و آلایندگی شهری شده که بهتر است در این خصوص شهرداری پیگیری‌های لازم را ترتیب دهد چرا که این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد ترافیک و آلایندگی، موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شود.

,

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر تبریز ادامه داد: فعال کردن سرویس ادارات می‌تواند به کاهش ترافیک شهری تاثیرگذار باشد، نیروگاه‌های خورشیدی مورد دیگر است که اکنون در بسیاری کشورها همه به آن سمت می‌روند و باید تمهیداتی در این حوزه اندیشیده شود.

,

بجانی در ادامه‌ی سخنان خود بر ضرورت توسعه فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: فضای سبز یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید برای توسعه آن اقداماتی اتخاذ شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه