اخبار داغ

اخبار تئاتری؛

«تا اشکستان» دو اجرایی شد/ «عمارت قجری» به سنگلج رسید

«تا اشکستان» دو اجرایی شد/ «عمارت قجری» به سنگلج رسید
نمایش «تا اشکستان» که به مناسبت ایام فاطمیه (س) در تالار اصلی تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار گرفته روزهای چهارشنبه پانزدهم و پنجشنبه شانزدهم دی ماه طی ۲ نوبت و در ساعت‌های ۱۶ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایش «احتمالات» در تالار چهارسو، نمایش «پنگوئن های افسرده» در تالار قشقایی و نمایش «لیلیت» در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روزهای چهارشنبه پانزدهم و پنجشنبه شانزدهم دی ماه به احترام فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اجرایی ندارند. این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، این سه اثر نمایشی از روز جمعه هفدهم دی ماه اجراهای خود را از سر خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نمایش‌های «تا اشکستان» به کارگردانی حمید حراء در تالار اصلی و «تملیخا» به کارگردانی بابک پرهام در کارگاه نمایش روزهای پانزدهم و شانزدهم دی ماه میزبان مخاطبان تئاتر خواهند بود.

,

نمایش «تا اشکستان» که به مناسبت ایام فاطمیه (س) در تالار اصلی تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار گرفته روزهای چهارشنبه پانزدهم و پنجشنبه شانزدهم دی ماه طی ۲ نوبت و در ساعت‌های ۱۶ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

,

هم اکنون نمایش‌های «تا اشکستان» به کارگردانی حمید حراء در تالار اصلی، «احتمالات» به کارگردانی علی شمس در تالار چهارسو، «پنگوئن های افسرده» به کارگردانی محمد میرعلی اکبری در تالار قشقایی، «لیلیت» به کارگردانی محمدرضا شاه مردی در تالار سایه و «تملیخا» به کارگردانی بابک پرهام در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه هستند.

,

«عمارت قجری» به سنگلج رسید

, «عمارت قجری» به سنگلج رسید,

, , ,

نمایش کمدی «عمارت قجری» نوشته نیاز اسماعیل پور، کارگردانی مریم باقری و تهیه کنندگی وحید طبیب در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

,

داود داداشی، امیرحسین انصافی، محمدهادی عطایی، مریم باقری، محسن بهرامی، آیلار نوشهری، الهه پورجمشید در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

,

این اثر نمایشی از ۲۰ دی ماه ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود.

,

«عمارت قجری» روایت یک پسر عیاش و بی عار خاندان ثروتمند قجری است که با دختری به نام گل خندان که دارای خاصیت جادویی ویژه ای است ازدواج می کند ...

,

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از موسیقی: علی جباری، احسان سامانی، سیامک سلاطی، طراح صحنه: شهاب شریفی، طراح لباس: پریا الماسی، مشاور ارتباطات و رسانه و روابط عمومی: میثم تحریری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: امید آراسته، منشی صحنه: فاطمه احسانیان، دستیار دوم: مجید خلیل بیک، ساخت تیزر: علیرضا محرابی، طراح پوستر: علیرضا دربانی، عکاس: بهنام سهوی، اشکان شهیدی.

,

اجرای آنلاین «سه گانه پاریسی»

, اجرای آنلاین «سه گانه پاریسی»,

, , ,

نمایش «سه گانه پاریسی» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی روزهای ۱۳، ۱۴، ۱۶ و ۱۷ دی‌ ساعت ۲۰ همزمان با اجرای صحنه‌ای، برای اولین بار به صورت آنلاین و مجازی از سایت آپارات پخش می‌شود.

,

آقاخانی سرپرست و موسس گروه تئاتر «پوشه» در این باره عنوان کرد: نمی‌دانم این خدمت‌رسانی گروه «پوشه» به هموطنان تئاتردوست در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف چقدر موفق و مفید خواهد بود اما معتقدم با این کار مرزهای جدیدی را در مجازی کردن تئاتر زنده گشوده‌ایم که برای من و گروهم دستاوردی کلان محسوب می‌شود و امیدوارم جریان‌ساز باشد.

,

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://www.aparat.com/event/۵۸۶۳ بلیت تماشای مجازی این نمایش را خریداری کنند.

,

«سه گانه پاریسی» جدیدترین کار گروه تئاتر «پوشه» به تهیه کنندگی مهدی سهرابی و جواد راهزانی است که تا ۱۷ دی‌ در تالار سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

,

ایوب آقاخانی و وحید نفر بازیگران این نمایش هستند.

,

میکاییل شهرستانی با سه نمایش در خانه نمایش مهرگان

, میکاییل شهرستانی با سه نمایش در خانه نمایش مهرگان,

, , ,

«شاعر» به طراحی و کارگردانی میکاییل شهرستانی و نویسندگی داریو نیکودمی هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

,

در این اثر نمایشی بهمن هراتی، شقایق سیدین، مرجان رزم آزما، پریسا ‌محمدی، احسان قلی زاده، کامران عبدالهی، امین نانگیر، مصطفی مهری، احسان رحمتی، دلارام زرگر، محمد سلیمانی، محمدرضا لایقی و سعید ‌پارسا ایفای نقش می‌کنند.

,

در خلاصه داستان نمایش «شاعر» آمده است: در ساعت ۴ عصر به دعوت دختر بزرگ خانه اعضای خانواده به جلسه‌ای دعوت می‌شوند. آنها هر یک حدس و گمانه زنی هایی می‌ زنند که همگی اشتباها ست‌ و تنها با ورود دختر خانواده (کلاریسا) از راز این جلسه مهم باخبر می‌شویم و ...

,

غر زدن «پیش از صبحانه»

,

همچنین نمایش «پیش از صبحانه» به طراحی و کارگردانی میکاییل شهرستانی، نویسندگی یوجین ‌اونیل و ترجمه صادق چوبک هر روز ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ۲ خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

,

در این اثر نمایشی مرجان رزم آزما (روزهای فرد) و دلارام زرگر (روزهای زوج) به ایفای نقش می‌پردازند.

,

در خلاصه داستان نمایش «پیش از صبحانه» آمده است: خانم رولند کارگر تولید لباسی است که با وجود داشتن همسر، در زیرزمین ساختمانی زندگی را به سختی سپری می‌کند. زندگی سراسر رنج و درد که او را به‌ زنی تلخکام و تند با رفتارهایی عصبی تبدیل کرده است. او پیش از آنکه به سرِ کارش برود می خواهد ناشتایی را آماده کند و در عین حال غر می زند که دیگر اقتضای طبیعتش شده است؛ تنها راهی که برای ادامه این زندگی برایش باقی مانده و به اینکار در طول کار و آماده سازی صبحانه آنقدر ادامه می‌دهد تا ...

,

از دیگر عوامل نمایش های «شاعر» و «پیش از صبحانه» می‌توان به طراح صحنه و چهره پردازی: میکاییل ‌شهرستانی، چهره پرداز: زهره قنبری، طراح لباس: شیرین ‌فرخنده ‌نژاد، طراح پوستر و بروشور: ندا ‌رضایی، انتخاب موسیقی: درسا ‌شهرستانی، دستیار: محمد سلیمانی، عکاس: بابک ‌حقی، ساخت تیزر: بهادر ‌باستان ‌حق، کاری از آکادمی بازیگری ژیوار (با مدیریت رویا اسدی) اشاره کرد.

,

ماجرای اسم گذاری برای کودک به دنیا نیامده

,

نمایش «اسم» به نویسندگی الکساندر دولاپتولیر و ماتیو ‌دولاپورت، کارگردانی شیرین ‌فرخنده ‌نژاد و طراحی میکاییل شهرستانی هر روز ساعت ۲۰ در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

,

در این اثر بهادر ‌باستان ‌حق، الهام ‌رضایی، محمد سلیمانی، مهدی ‌ارجمند، شیما زادپور ایفای نقش می کنند.

,

در خلاصه داستان نمایش «اسم» آمده است: در شبی آرام و معمولی لیز و همسرش پی‌یر که استاد ادبیات فرانسه است منتظر مهمانانشان هستند که با ورود آنها در پی اسم گذاری برای برادرزاده‌ به دنیا نیامده‌ لیز، دچار اختلاف نظر می‌شوند به طوری که هر کدام درونیات خود را نسبت به دیگری بر ملا می‌کنند و این به اتفاقاتی می‌انجامد که سرانجام ...

,

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مترجم: شهلا حائری، مشاور کارگردان: میکاییل ‌شهرستانی، طراح صحنه و طراح چهره پردازی: میکاییل ‌شهرستانی، چهره پرداز: زهره قنبری، طراح لباس: شیرین ‌فرخنده ‌نژاد، طراح پوستر و بروشور: ندا ‌رضایی، انتخاب موسیقی: الهام ‌رضایی، دستیار: محمد سلیمانی، عکاس: بابک ‌حقی، ساخت تیزر: بهادر ‌باستان ‌حق اشاره کرد.

,

علاقه مندان جهت تماشای این نمایش‌ها که از ۹ دی هر روز به غیر از شنبه‌ها در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته اند، می‌توانند به آدرس خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه